Otázky do ranního komunitního kruhu JARO

Počet stran:
17
Velikost: 17.93 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Martina Cupáková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 2. 2025
Sdílet:

JARNÍ otázky do komunitního ranního kruhu pro děti v MŠ.

Soubor obsahuje 90 otázek. 
Těmito otázkami ROZVÍJÍME u dětí:

  • Jazykové dovednosti a komunikace
    Děti se učí vyjadřovat své myšlenky a pocity.
    Rozšiřují si slovní zásobu spojenou s jarem, přírodou a změnami v
    okolí.
    Procvičují větnou stavbu a schopnost odpovídat na otázky.
  • Pozorování a porozumění světu
    Učí se vnímat změny v přírodě (počasí, květiny, stromy, zvířata).
    Osvojují si základní biologické a ekologické souvislosti (např. proč se
    vracejí ptáci, jak rostou rostliny, jak se rodí mláďata).
    Rozvíjejí schopnost porovnávat roční období.
  • Myšlení a logické uvažování
    Děti si spojují příčiny a následky (např. „Co se stane, když na jaře hodně
    prší?“).
    Učí se třídit informace a dávat do souvislostí (např. „Proč potřebujeme
    na jaře lehčí oblečení než v zimě?“).
    Rozvíjejí fantazii a představivost (např. „Jak voní jaro?“).
  • Emoční a sociální dovednosti
    Děti sdílejí své zkušenosti a učí se naslouchat ostatním.
    Rozvíjejí empatii (např. „Jak můžeme pomoci zvířátkům na jaře?“).
    Učí se spolupracovat a respektovat názory druhých.
  • Pohyb a smyslové vnímání
    Některé otázky podněcují děti k tomu, aby si všímaly barev, vůní nebo zvuků v přírodě. Mohou si představovat a napodobovat pohyby zvířat (např. „Jak skáče zajíček?“).
  • Kreativita a estetické vnímání
    Otázky mohou inspirovat k výtvarným nebo hudebním aktivitám (např. „Jaké barvy patří k jaru?“). Pomáhají dětem objevovat krásu přírody a rozvíjet cit pro detaily.

    Celkově tedy otázky podporují celostní rozvoj dítěte – nejen intelektuálně, ale i sociálně a emočně. Skvěle se dají doplnit hrami, písničkami nebo výtvarnými činnostmi, aby děti téma ještě lépe prožily a pochopily.

    Jedná se o vzdělávací materiál do mateřské školy. Lze vytisknout jako brožuru.

 

Další produkty od autora Martina Cupáková

391355
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
🔥 Demonstrační obrázky ke všem tématům na celý rok. 🔥 360 obrázků Témata: Moje tělo Oblečení Dopravní prostředky Jaro
70.00 Kč
438731
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Soubor 8x autorských zimních a vánočních překládacích obrázku k dotvoření. anděl sněhulák stromeček perníček ozdoba
25.00 Kč
448116
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
HRACÍ DESKA--- A2 + A3 + A4 Desková hra s eskymákem Rolandem spočívá v tom, že děti musí eskymáka dostat do svého domu-
27.00 Kč
388497
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Soubor obsahuje: DEMOSTRAČNÍ OBRÁZKY PODZIM (20x) CO DO ŘADY NEPATŘÍ? (podzim) SROVNÁVÁNÍ OBRÁZKŮ DLE VELIKOSTI (podzim)
130.00 Kč
Otázky do ranního komunitního kruhu JARO Otázky do ranního komunitního kruhu JARO
JARNÍ otázky do komunitního ranního kruhu pro děti v MŠ.Soubor obsahuje 90 otázek. Těmito otázkami ROZVÍJÍME u dětí:Jazykové dovednosti a komunikaceDěti se učí vyjadřovat své myšlenky a pocity.Rozšiřují si slovní zásobu spojenou s jarem, přírodou a změnami vokolí.Procvičují větnou stavbu a schopnost odpovídat na otázky.Pozorování a porozumění světuUčí se vnímat změny v přírodě (počasí, květiny, stromy, zvířata).Osvojují si základní biologické a ekologické souvislosti (např. proč sevracejí ptáci, jak rostou rostliny, jak se rodí mláďata).Rozvíjejí schopnost porovnávat roční období.Myšlení a logické uvažováníDěti si spojují příčiny a následky (např. „Co se stane, když na jaře hodněprší?“).Učí se třídit informace a dávat do souvislostí (např. „Proč potřebujemena jaře lehčí oblečení než v zimě?“).Rozvíjejí fantazii a představivost (např. „Jak voní jaro?“).Emoční a sociální dovednostiDěti sdílejí své zkušenosti a učí se naslouchat ostatním.Rozvíjejí empatii (např. „Jak můžeme pomoci zvířátkům na jaře?“).Učí se spolupracovat a respektovat názory druhých.Pohyb a smyslové vnímáníNěkteré otázky podněcují děti k tomu, aby si všímaly barev, vůní nebo zvuků v přírodě. Mohou si představovat a napodobovat pohyby zvířat (např. „Jak skáče zajíček?“).Kreativita a estetické vnímáníOtázky mohou inspirovat k výtvarným nebo hudebním aktivitám (např. „Jaké barvy patří k jaru?“). Pomáhají dětem objevovat krásu přírody a rozvíjet cit pro detaily.Celkově tedy otázky podporují celostní rozvoj dítěte – nejen intelektuálně, ale i sociálně a emočně. Skvěle se dají doplnit hrami, písničkami nebo výtvarnými činnostmi, aby děti téma ještě lépe prožily a pochopily.Jedná se o vzdělávací materiál do mateřské školy. Lze vytisknout jako brožuru. 
UUCZ-798984
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🌸 Jaro>🌳 Stromy>🐝 Včely>🐰 Velikonoce>🐾 Živočichové
40.00