Otázky do ranního komunitního kruhu JARO

Počet stran:
17
Velikost: 17.93 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Martina Cupáková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 2. 2025
Sdílet:

JARNÍ otázky do komunitního ranního kruhu pro děti v MŠ.

Soubor obsahuje 90 otázek. 
Těmito otázkami ROZVÍJÍME u dětí:

  • Jazykové dovednosti a komunikace
    Děti se učí vyjadřovat své myšlenky a pocity.
    Rozšiřují si slovní zásobu spojenou s jarem, přírodou a změnami v
    okolí.
    Procvičují větnou stavbu a schopnost odpovídat na otázky.
  • Pozorování a porozumění světu
    Učí se vnímat změny v přírodě (počasí, květiny, stromy, zvířata).
    Osvojují si základní biologické a ekologické souvislosti (např. proč se
    vracejí ptáci, jak rostou rostliny, jak se rodí mláďata).
    Rozvíjejí schopnost porovnávat roční období.
  • Myšlení a logické uvažování
    Děti si spojují příčiny a následky (např. „Co se stane, když na jaře hodně
    prší?“).
    Učí se třídit informace a dávat do souvislostí (např. „Proč potřebujeme
    na jaře lehčí oblečení než v zimě?“).
    Rozvíjejí fantazii a představivost (např. „Jak voní jaro?“).
  • Emoční a sociální dovednosti
    Děti sdílejí své zkušenosti a učí se naslouchat ostatním.
    Rozvíjejí empatii (např. „Jak můžeme pomoci zvířátkům na jaře?“).
    Učí se spolupracovat a respektovat názory druhých.
  • Pohyb a smyslové vnímání
    Některé otázky podněcují děti k tomu, aby si všímaly barev, vůní nebo zvuků v přírodě. Mohou si představovat a napodobovat pohyby zvířat (např. „Jak skáče zajíček?“).
  • Kreativita a estetické vnímání
    Otázky mohou inspirovat k výtvarným nebo hudebním aktivitám (např. „Jaké barvy patří k jaru?“). Pomáhají dětem objevovat krásu přírody a rozvíjet cit pro detaily.

    Celkově tedy otázky podporují celostní rozvoj dítěte – nejen intelektuálně, ale i sociálně a emočně. Skvěle se dají doplnit hrami, písničkami nebo výtvarnými činnostmi, aby děti téma ještě lépe prožily a pochopily.

    Jedná se o vzdělávací materiál do mateřské školy. Lze vytisknout jako brožuru.

 

Další produkty od autora Martina Cupáková

422987
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Předloha ke kreslení
Šablonky k vlastnímu dotvoření- výzdoba (do oken, do třídy, …) - medvídek (po sestavení A3) - sněhulák s koštětem (po
30.00 Kč
503373
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Kompletní tematická příprava do mateřské školy VODA, KAPKA VODY, KOLOBĚH VODY, DEN VODY- 22. březen - rozepsaná na
60.00 Kč
448116
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
HRACÍ DESKA--- A2 + A3 + A4 Desková hra s eskymákem Rolandem spočívá v tom, že děti musí eskymáka dostat do svého domu-
27.00 Kč
434648
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Materiál k tématu ČERTI, ANDĚL, MIKULÁŠ. Zásobníček činností (individuální činnosti ke stolečku/na koberec; činnosti
50.00 Kč
Otázky do ranního komunitního kruhu JARO Otázky do ranního komunitního kruhu JARO
JARNÍ otázky do komunitního ranního kruhu pro děti v MŠ.Soubor obsahuje 90 otázek. Těmito otázkami ROZVÍJÍME u dětí:Jazykové dovednosti a komunikaceDěti se učí vyjadřovat své myšlenky a pocity.Rozšiřují si slovní zásobu spojenou s jarem, přírodou a změnami vokolí.Procvičují větnou stavbu a schopnost odpovídat na otázky.Pozorování a porozumění světuUčí se vnímat změny v přírodě (počasí, květiny, stromy, zvířata).Osvojují si základní biologické a ekologické souvislosti (např. proč sevracejí ptáci, jak rostou rostliny, jak se rodí mláďata).Rozvíjejí schopnost porovnávat roční období.Myšlení a logické uvažováníDěti si spojují příčiny a následky (např. „Co se stane, když na jaře hodněprší?“).Učí se třídit informace a dávat do souvislostí (např. „Proč potřebujemena jaře lehčí oblečení než v zimě?“).Rozvíjejí fantazii a představivost (např. „Jak voní jaro?“).Emoční a sociální dovednostiDěti sdílejí své zkušenosti a učí se naslouchat ostatním.Rozvíjejí empatii (např. „Jak můžeme pomoci zvířátkům na jaře?“).Učí se spolupracovat a respektovat názory druhých.Pohyb a smyslové vnímáníNěkteré otázky podněcují děti k tomu, aby si všímaly barev, vůní nebo zvuků v přírodě. Mohou si představovat a napodobovat pohyby zvířat (např. „Jak skáče zajíček?“).Kreativita a estetické vnímáníOtázky mohou inspirovat k výtvarným nebo hudebním aktivitám (např. „Jaké barvy patří k jaru?“). Pomáhají dětem objevovat krásu přírody a rozvíjet cit pro detaily.Celkově tedy otázky podporují celostní rozvoj dítěte – nejen intelektuálně, ale i sociálně a emočně. Skvěle se dají doplnit hrami, písničkami nebo výtvarnými činnostmi, aby děti téma ještě lépe prožily a pochopily.Jedná se o vzdělávací materiál do mateřské školy. Lze vytisknout jako brožuru. 
UUCZ-798984
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🌸 Jaro>🌳 Stromy>🐝 Včely>🐰 Velikonoce>🐾 Živočichové
40.00