Pozitivní a negativní chování, podpora k tvorbě pravidel

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
40
Velikost: 41.94 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 8. 2024
Sdílet:

Předmět: česká jazyk

Použití: 1. stupeň ZŠ 

 

Než začnete s materiálem pracovat:

• stránky vytiskněte a zalaminujte,

• nastříhejte na jednotlivé karty/kartičky,

• pracovní listy libovolně nakopírujte žákům.

 

Tento soubor obsahuje hned několik aktivit. Prosím, věnujte pozornost tomu, co tisknete :)

 

Soubor obsahuje:

  • Demonstrační karty ve velikosti A5 (24 ks)
  • Demonstrační malé kartičky (24 ks)
  • Nápisy – pozitivní chování a negativní chování (2 ks)
  • Fajfky a křížky pro děti (15 + 15 ks)
  • Palce nahoru a palce dolů (15 + 15 ks)
  • Různé pracovní listy

 

Návrhy práce s materiálem:

  1. Diskuse – žáky posadíme do kruhu a učitel ukazuje velké A5 karty. Probíhá diskuse žáků. Karty poté můžeme přiřadit ke kartě s nápisem pozitivní chování nebo negativní chování.
  2. Učitel vždy umístí jednu A5 kartu na koberec. Každý žák má jednu fajfku a jeden křížek (součástí souboru), který ke kartám přikládá. Sám tedy vyhodnocuje, kam by dané chování zařadil.
  3. Každý žák si vylosuje jednu kartu a povídá, co si o ní myslí. Co vidí, jak by se v dané situaci zachoval, co by zlepšil. Poté opět může přiřadit ke kartě s nápisem.
  4. Pracovní listy – zvláště u starších žáků již můžeme diskusi spojit se slohem/psaním. Každý má tak šanci se vyjádřit. Soubor obsahuje i „prázdné listy“, kde žáci sami mohou vymyslet a nakreslit pozitivní či negativní chování. Součástí je i PL na porovnávání dvou obrázků.
  5. Každý žák dostane jednu kartu. U velkých karet mazacím fixem udělá fajfku nebo křížek podle toho, kam by chování zařadil. Následuje diskuse. U malých karet může mazacím fixem zakroužkovat buďto palec nahoru nebo palec dolů. Takto pak žáci mohou karty používat i samostatně, ve dvojicích či ve skupinách.

 

Kartičky jsou skvělé, pokud si s žáky na začátku roku tvoříte pravidla. Prosím, berte a vědomí, že každý může obrázek vnímat jinak. Každý žák je jiný a stejně tak jeho přemýšlení je jiné. Proto je u každého obrázku nutná diskuse. Zařazení do pozitivního či negativního chování není vždy jednoznačné.

Rozhodně děti nekárejte za jejich názor. Vysvětlujte si, ptejte se. U negativního chování se zaměřte na nápravu. 

Další produkty od autora Tipy učitelům

181884
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Předmět: nezařazeno k předmětu Použití: 1. stupeň ZŠ Rozsah: 2 plakáty a 36 kartiček Než začnete s materiálem pracovat:
35.00 Kč
330966
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Třídní samospráva = balíček 5 produktů 1 - Velký rozvrh hodin - celkově 10 stran, 24 předmětů 2 - Třídní pravidla -
110.00 Kč
330449
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Předmět: nezařazeno k předmětu Použití: 1. stupeň ZŠ Rozsah: 5 různých motivů Než začnete s materiálem pracovat: •
25.00 Kč
94648
Anglický jazyk
2., 3., 4.
Didaktické hry
Předmět: Anglický jazyk Použití: 2. - 4. třída Rozsah: 18 kartiček wild animals 6 kartiček pets 6 kartiček farm animals
25.00 Kč
Pozitivní a negativní chování, podpora k tvorbě pravidel Pozitivní a negativní chování, podpora k tvorbě pravidel
Předmět: česká jazykPoužití: 1. stupeň ZŠ  Než začnete s materiálem pracovat:• stránky vytiskněte a zalaminujte,• nastříhejte na jednotlivé karty/kartičky,• pracovní listy libovolně nakopírujte žákům. Tento soubor obsahuje hned několik aktivit. Prosím, věnujte pozornost tomu, co tisknete :) Soubor obsahuje:Demonstrační karty ve velikosti A5 (24 ks)Demonstrační malé kartičky (24 ks)Nápisy – pozitivní chování a negativní chování (2 ks)Fajfky a křížky pro děti (15 + 15 ks)Palce nahoru a palce dolů (15 + 15 ks)Různé pracovní listy Návrhy práce s materiálem:Diskuse – žáky posadíme do kruhu a učitel ukazuje velké A5 karty. Probíhá diskuse žáků. Karty poté můžeme přiřadit ke kartě s nápisem pozitivní chování nebo negativní chování.Učitel vždy umístí jednu A5 kartu na koberec. Každý žák má jednu fajfku a jeden křížek (součástí souboru), který ke kartám přikládá. Sám tedy vyhodnocuje, kam by dané chování zařadil.Každý žák si vylosuje jednu kartu a povídá, co si o ní myslí. Co vidí, jak by se v dané situaci zachoval, co by zlepšil. Poté opět může přiřadit ke kartě s nápisem.Pracovní listy – zvláště u starších žáků již můžeme diskusi spojit se slohem/psaním. Každý má tak šanci se vyjádřit. Soubor obsahuje i „prázdné listy“, kde žáci sami mohou vymyslet a nakreslit pozitivní či negativní chování. Součástí je i PL na porovnávání dvou obrázků.Každý žák dostane jednu kartu. U velkých karet mazacím fixem udělá fajfku nebo křížek podle toho, kam by chování zařadil. Následuje diskuse. U malých karet může mazacím fixem zakroužkovat buďto palec nahoru nebo palec dolů. Takto pak žáci mohou karty používat i samostatně, ve dvojicích či ve skupinách. Kartičky jsou skvělé, pokud si s žáky na začátku roku tvoříte pravidla. Prosím, berte a vědomí, že každý může obrázek vnímat jinak. Každý žák je jiný a stejně tak jeho přemýšlení je jiné. Proto je u každého obrázku nutná diskuse. Zařazení do pozitivního či negativního chování není vždy jednoznačné.Rozhodně děti nekárejte za jejich názor. Vysvětlujte si, ptejte se. U negativního chování se zaměřte na nápravu. 
UUCZ-612400
Nezařazené k předmětu>Ostatní>1.>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
40.00