PRÁCE S KLASICKÝMI POHÁDKAMI DO MŠ

Počet stran:
59
Velikost: 3.7 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Martina Cupáková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 3. 2025
Sdílet:
PODROBNÉ PŘÍPRAVY: (60 STRAN)

Obrázek odebrán. Práce s klasickými lidovými pohádkami (80,-)

15 pohádek:
  • Hrnečku, vař!
  • Čert a Káča
  • Dlouhý, Široký a Bystrozraký
  • O Smolíčkovi
  • Tři zlaté vlasy děda Vševěda
  • Sněhurka a sedm trpaslíků
  • Červená Karkulka
  • Perníková chaloupka
  • Tři prasátka
  • O veliké řepě
  • O Koblížkovi
  • O neposlušných kůzlátkách
  • O Budulínkovi
  • Sůl nad zlato
  • Dvanáct měsíčků
OBSAH:
  • MOTIVACE: zajímavé uvedení do pohádky
  • PRÁCE S TEXTEM: porozumění, otázky, diskuse, rýmování
  • JAZYKOVÉ AKTIVITY: rozvoj slovní zásoby, vyjadřování
  • POHYBOVÁ A DRAMATICKÁ ČÁST: napodobování postav, pohybové hry
  • VÝTVARNÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI: kreslení, tvoření, rytmizace
  • PROPOJENÍ S DALŠÍMI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI
  • REFLEXE: sdílení pocitů, ponaučení z pohádky
Hlavním cílem práce s pohádkou v mateřské škole je podpora celkového rozvoje dítěte v různých oblastech. Pohádka je výborným prostředkem k rozvoji řečových dovedností, představivosti, emocí, hodnotového vnímání a sociálních kompetencí. Konkrétní cíle mohou zahrnovat:
1. Jazykový a řečový rozvoj
• Rozšíření slovní zásoby.
• Porozumění textu a schopnost ho reprodukovat.
• Rozvoj vyjadřovacích schopností (vyprávění, dramatizace).
2. Rozvoj myšlení a představivosti
• Podpora fantazie a tvořivého myšlení.
• Hledání souvislostí mezi příběhem a reálným světem.
• Posilování logického a příčinného uvažování.
3. Rozvoj emoční inteligence
• Pochopení emocí postav a jejich prožívání.
• Učení se empatii a vnímání hodnot (dobro x zlo).
• Reflexe vlastních pocitů a zkušeností.
4. Sociální a morální rozvoj
• Upevňování etických hodnot (spravedlnost, přátelství, pomoc druhým).
• Osvojení si pravidel chování skrze pohádkové postavy.
• Podpora sociálních dovedností prostřednictvím dramatizace nebo společné diskuze.
5. Podpora estetického vnímání
• Vnímání krásy jazyka a literatury.
• Rozvoj vztahu k četbě a kultuře.
• Kreativní zpracování pohádky (výtvarné, hudební, dramatické aktivity).
Práce s pohádkou by měla být interaktivní a prožitková, aby děti nejen pasivně naslouchaly, ale také se aktivně zapojovaly a objevovaly její významy prostřednictvím hry, dramatizace, tvoření nebo diskuzí.
 
Jedná se o vzdělávací materiál do MŠ. Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Martina Cupáková

799408
Nezařazené k předmětu
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
JARO- motivované rozcvičky rušná část zdravotní cviky hlavní část relaxace 20 jarních motivovaných rozcviček: Lesní
50.00 Kč
503373
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Didaktické hry
Kompletní tematická příprava do mateřské školy VODA, KAPKA VODY, KOLOBĚH VODY, DEN VODY- 22. březen - rozepsaná na
80.00 Kč
501142
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Já mám, kdo má
SOUBOR AKTIVIT PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTI NA TÉMA JARO: JARNÍ GIRLANDA (JARO, VÍTEJ!) (příjemná výzdoba k přivítání jara)
50.00 Kč
418662
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Nabízím kompletní přípravu do MŠ na téma VÁNOCE. Obsahuje dílčí cíle a záměry na základě kompetencí. Odpovídá RVP PV
60.00 Kč
PRÁCE S KLASICKÝMI POHÁDKAMI DO MŠ PRÁCE S KLASICKÝMI POHÁDKAMI DO MŠ
PODROBNÉ PŘÍPRAVY: (60 STRAN)
📖 Práce s klasickými lidovými pohádkami (80,-)
15 pohádek:
Hrnečku, vař!
Čert a Káča
Dlouhý, Široký a Bystrozraký
O Smolíčkovi
Tři zlaté vlasy děda Vševěda
Sněhurka a sedm trpaslíků
Červená Karkulka
Perníková chaloupka
Tři prasátka
O veliké řepě
O Koblížkovi
O neposlušných kůzlátkách
O Budulínkovi
Sůl nad zlato
Dvanáct měsíčků
OBSAH:
MOTIVACE: zajímavé uvedení do pohádky
PRÁCE S TEXTEM: porozumění, otázky, diskuse, rýmování
JAZYKOVÉ AKTIVITY: rozvoj slovní zásoby, vyjadřování
POHYBOVÁ A DRAMATICKÁ ČÁST: napodobování postav, pohybové hry
VÝTVARNÉ A HUDEBNÍ ČINNOSTI: kreslení, tvoření, rytmizace
PROPOJENÍ S DALŠÍMI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI
REFLEXE: sdílení pocitů, ponaučení z pohádky
Hlavním cílem práce s pohádkou v mateřské škole je podpora celkového rozvoje dítěte v různých oblastech. Pohádka je výborným prostředkem k rozvoji řečových dovedností, představivosti, emocí, hodnotového vnímání a sociálních kompetencí. Konkrétní cíle mohou zahrnovat:
1. Jazykový a řečový rozvoj
• Rozšíření slovní zásoby.
• Porozumění textu a schopnost ho reprodukovat.
• Rozvoj vyjadřovacích schopností (vyprávění, dramatizace).
2. Rozvoj myšlení a představivosti
• Podpora fantazie a tvořivého myšlení.
• Hledání souvislostí mezi příběhem a reálným světem.
• Posilování logického a příčinného uvažování.
3. Rozvoj emoční inteligence
• Pochopení emocí postav a jejich prožívání.
• Učení se empatii a vnímání hodnot (dobro x zlo).
• Reflexe vlastních pocitů a zkušeností.
4. Sociální a morální rozvoj
• Upevňování etických hodnot (spravedlnost, přátelství, pomoc druhým).
• Osvojení si pravidel chování skrze pohádkové postavy.
• Podpora sociálních dovedností prostřednictvím dramatizace nebo společné diskuze.
5. Podpora estetického vnímání
• Vnímání krásy jazyka a literatury.
• Rozvoj vztahu k četbě a kultuře.
• Kreativní zpracování pohádky (výtvarné, hudební, dramatické aktivity).
Práce s pohádkou by měla být interaktivní a prožitková, aby děti nejen pasivně naslouchaly, ale také se aktivně zapojovaly a objevovaly její významy prostřednictvím hry, dramatizace, tvoření nebo diskuzí.
 
Jedná se o vzdělávací materiál do MŠ. Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-818046
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>Speciální pedagogika>🧚 Pohádky
100.00