Co materiál obsahuje?
- Příprava pro učitele
- Herní příběh - text
- Herní příběh - video ZDE
- Záznamový arch
- 8 úkolů na stanoviště (obrázek stanoviště + zadání úkolu), některé stanoviště mají i přílohy
- Cílové stanoviště s QR kódem pro zadání výsledného kódu
Typy úkolů: křížovka, logické seřazování, šifra, sudoku, počítání, puzzle, hledání indicií v textu, přesmyčky
Jak s materiálem pracovat?
Žáky rozdělte do skupin a přečtěte jim příběh, nebo pusťte video s příběhem a zadejte pouze pokyny. Při čtení můžete pustit nějakou tematickou hudbu pro navázání atmosféry.
Každá skupina dostane jeden záznamový arch. Ve třídě vytvořte 8 stanovišť + 1 cílové s QR kódem (Věž čarodějnice). Žáci pak plní úkoly v libovolném pořadí.
Indicie získají, když se jim povede úkol splnit automaticky. Pozor si dejte na to, aby skupiny od sebe neopisovaly a neslyšely nápovědy, které jim nepřísluší.
V závěru hry, když vyluští tajné heslo, mohou kód zadat na odkaze, který najdou díky QR kódu u Věže čarodějnice a dozví se, zda se jim podařilo z lesa uniknout. Pokud ne, mohou to zkusit znovu.
Nejvhodnější časová dotace je dvouhodinový blok (tedy 90 minut).









