Co materiál obsahuje:
Prezentace obsahuje 34 různých možností reflexe, které lze flexibilně využít k podpoře hlubšího zamyšlení a sebehodnocení žáků.
Jak s materiálem pracovat:
Tento materiál je navržen tak, aby učitelům poskytl nástroje pro efektivní završení aktivity nebo hodiny, a tím podpořil u žáků schopnost reflektovat nad tím, co se naučili a jak se cítí. Reflexe na začátku hodiny, například otázky zaměřené na energii a náladu žáků, pomáhají učiteli lépe porozumět dynamice třídy a přizpůsobit výuku aktuálním potřebám. Reflexe na konci hodiny zase umožňují žákům zhodnotit, jak si osvojili nové znalosti, identifikovat oblasti, které potřebují další práci, a posílit jejich vlastní uvědomění si procesu učení. Práce s těmito reflexemi vede k aktivnímu zapojení žáků, podporuje jejich kritické myšlení a pomáhá jim lépe si uvědomit své silné i slabé stránky. Doporučuji , aby učitelé pro každou hodinu vybrali jednu reflexi z prezentace. Žáci mohou na některé otázky odpovídat různými způsoby – mohou své odpovědi ukazovat na prstech, sdílet nahlas s celou třídou, nebo je napsat na malý lísteček, který jim učitel rozdá, a po reflexi jej odevzdat. Další možností je využít interaktivní tabuli, kde žáci mohou své odpovědi zakroužkovat nebo zaznamenávat čárkami.