V jednom velikém městě, uprostřed ne tak velkého náměstí, stál starý třípatrový dům s popisným číslem 223. V tom domě žilo šest různých rodin. V každém poschodí bydlel chlapec a dívka se svými maminkami a tatínky. Každý rok, když napadl ve městě sníh, šly děti z domu 223 stavět ze sněhu sněhuláka či bruslit na rybník, který se nacházel hned za městem. Jenomže tenhle rok sníh stále nepřicházel. Ani ten rybník na kraji města nezamrzl a tak děti za oknem den co den vyhlížely, kdy poprvé spatří první sněhové vločky.
Laskavý příběh o dětech, které si v zimě přály postavit sněhuláka, ale počasí jim nepřálo a venku nenasněžilo. Budou mít nakonec štěstí a přivolají sněhové vločky? Děti budou po celou dobu účastníky příběhu. Stanou se sněhovými vločkami, budou plnit různé úkoly, aby získaly doplňky pro sněhuláka, postaví sněhuláka, vytvoří si své vlastní mrazíky a nakonec i vyřeší záhadu, kdo sněhulákovi ukradl nos.
Soubor obsahuje:
- dopis od autorů
- návod jak s materiálem pracovat
- autorský příběh „Sněhulák Bambulák“
- mapu města o velikosti A2
- ilustrace dětí a rodičů, které lze využít jako loutky
- nabídku aktivit k příběhu (otázky k příběhu, cvičení sněhových vloček, stavba sněhuláka několika způsoby, výroba mrazíků, stopování a krmení lesních zvířat)
- aktivity ke stolečku k získání předmětů pro sněhuláka (skládání slov z uhlíků s písmeny a dělení uhlíků podle velikosti u tatínka uhlíře, řazení kartiček s dějovou posloupností výroby březové metly a obmotávání klacíků kolem násady u maminky metlářky, dělení zeleniny podle počtu a počátečního písmene u maminky zelinářky, modelování a skládání nádobí u tatínka hrnčíře, „zašívání“ svetrů pomocí bavlnky a tupé jehly a určování předmětů, které potřebuje švadlena pro svoji práci u maminky švadleny)
- nabídku dalších aktivit (několik pohybových her, hry ve třídě, tip na výtvarnou činnost, prožitkové učení)
- autorskou píseň „Sněhulák Bambulák“
- pracovní sešit „Sněhulák Bambulák“ obsahující 15 pracovních listů k příběhu
- omalovánky všech postav