Názvy týdenních tematických příprav pro mateřskou školu
- Září: Návrat do školky
- Říjen: Podzimní příroda
- Listopad: Připravujeme se na zimu
- Prosinec: Vánoční čas
- Leden: Zima a sníh
- Únor: Karnevalový měsíc
- Březen: Přichází jaro
- Duben: Svátky jara
- Květen: Příroda kolem nás
- Červen: Rozloučení se školním rokem
- Prázdninový provoz: Letní radovánky
Každá týdenní tematická příprava pro mateřskou školu obsahuje následující prvky:
1. Ranní hry
- Aktivity, které děti provádějí po příchodu do školky.
- Slouží k rozvoji sociálních dovedností, jemné a hrubé motoriky, orientačních schopností a kreativity.
2. Ranní aktivity
- Zahrnuje různé tvořivé činnosti, hry a aktivity, které rozvíjejí motoriku, fantazii a schopnost soustředění.
- Může zahrnovat kreslení, malování, tvoření z různých materiálů a jiné umělecké činnosti.
3. Otázky do ranního kruhu
- Diskusní témata, která pomáhají dětem vyjádřit své názory, myšlenky a zkušenosti.
- Podporují rozvoj komunikačních dovedností, slovní zásoby a schopnosti reflektovat na dané téma.
4. Ranní cvičení
- Krátké pohybové aktivity, které slouží k rozproudění energie a posílení fyzické kondice dětí.
- Zaměřeno na rozvoj hrubé motoriky, koordinace pohybů a rytmického cítění.
5. Řízená činnost
- Hlavní vzdělávací aktivita dne, která je pečlivě naplánována a řízena pedagogy.
- Cílem je systematické rozvíjení dovedností a znalostí v dané tematické oblasti.
- Může zahrnovat práci na projektech, experimenty, hry s pravidly nebo skupinové aktivity.
6. Aktivity na pobyt venku
- Činnosti prováděné venku, zaměřené na kontakt s přírodou, pohyb na čerstvém vzduchu a rozvoj environmentálního povědomí.
- Zahrnuje hry, sportovní aktivity, výlety, pozorování přírody nebo péči o zahradu.
7. Cíle a výstupy
- Cíle: Vyjadřují, co má být během daného týdne nebo aktivity u dětí rozvinuto či posíleno. Zaměřují se na různé oblasti vývoje, jako je motorický, kognitivní, sociální a emoční rozvoj.
- Výstupy: Konkretizované výsledky, které by měly být na konci týdne dosaženy. Popisují očekávané dovednosti, znalosti nebo postoje, které si děti osvojí.