Vánoční aktivity

Počet stran:
7
Velikost: 5.52 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající domácí učitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 12. 2024
Sdílet:

CO MATERIÁL OBSAHUJE:

3 vánoční aktivity

  • 24 vánočních výzev
  • vánoční podpisovka
  • vánoční strom

24 VÁNOČNÍCH VÝZEV

Tento strom s 24 vánočními výzvami může sloužit jako adventní bingo, které motivuje žáky k plnění malých, radostných úkolů. Výzvy jsou navrženy tak, aby zpříjemnily předvánoční čas, podpořily pohodu, kreativitu a dobré skutky – nejen pro sebe, ale i pro ostatní.

Žákům zdůrazněte, že nejde o soutěž, ale o snahu vyzkoušet, co nejvíce aktivit, které je osloví. Výzvy mohou plnit podle svého tempa – není nutné je plnit v přesně určený den. Mohou si je různě přizpůsobit, kombinovat nebo vybírat ty, které je nejvíce baví.

Doporučuji dát každému žákovi jednu kopii stromu a zároveň jeden plakát vyvěsit ve třídě. V průběhu adventu se s žáky pravidelně bavte o tom, co se jim povedlo splnit, co je zaujalo nebo co jim udělalo radost.

VÁNOČNÍ PODPISOVKA ✍️

Každý žák dostane tabulku obsahující 15 výroků. Úkolem je chodit po třídě, oslovovat spolužáky a získat jejich podpis, pokud na ně daný výrok sedí. Do každého pole tabulky lze získat pouze jeden podpis, a každý žák se může v tabulce podepsat jen jednou.

Například: Pokud má výrok „Má rád bramborový salát“, žák osloví spolužáka, který opravdu má rád bramborový salát a požádá ho o podpis do příslušného pole.

Cílem je nasbírat co nejvíce podpisů a zaplnit co nejvíce políček, i když nemusí být tabulka zcela vyplněná. Každý podpis by měl být od jiného spolužáka, aby všichni byli aktivně zapojeni.

reflexe:

  • Objevili jste něco nového o svých spolužácích, co jste dosud nevěděli?
  • Který výrok vám přišel nejzábavnější nebo nejzajímavější? Proč?
  • Jak jste se cítili při oslovování spolužáků? Bylo to snadné, nebo jste museli překonat ostych?

VÁNOČNÍ STROM 🎄

Každý žák dostane jednu prázdnou šablonu vánoční ozdoby, na kterou napíše svůj osobní vzkaz. Může to být: přání do příštího roku, shrnutí toho, co se mi letos podařilo, poselství, které chci předat třídě. Je na vás, jaký záměr pro kolektiv vyberete – doporučuji zvolit jen jednu možnost, aby byla aktivita jasná a sjednocená. Poté si každý svou ozdobu vyzdobí podle vlastního uvážení (kreslením, barevnými fixami, vzory apod.). Jakmile jsou všechny ozdoby hotové, společně je žáci připevní na připravený flip. Na flip můžete nalepit ještě kmen stromu a na vrchol stromu hvězdu (tam můžete napsat název třídy). Doporučuji nechat žáky vymyslet, jak koule nalepit, aby vznikl pravidelný strom, tím si vyzkouší i spolupracovat, řešit problémy, být kreativní. Po dokončení stromu si udělejte čas na společné sdílení. Začněte několika otázkami, které žákům pomohou zamyslet se nad tím, co na své ozdoby napsali a co je inspirovalo. Ideálně, aby každý sdílel, co na ozdobu napsal.

Další produkty od autora domácí učitelka

726158
Český jazyk - gramatika
8., 9.
Přípravy hodiny/lekce
Co materiál obsahuje: Prezentace Metodika, která zahrnuje evokaci, uvědomění a reflexi. Tabulka pravidel změn souhlásek
33.00 Kč
649790
Český jazyk - psaní
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Ostatní
Tento materiál umožňuje žákům rozvíjet představivost a tvořivost. Baví i ty, které normálně psaní nebaví, díky možnosti
25.00 Kč
609768
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přehled učiva
🔖 Co materiál obsahuje: 1x přehled pro žáky (2 strany A4 – přehled s-, z-, vz- + chytáky) 1x přehled do třídy (3 strany
45.00 Kč
609786
Český jazyk - čtení
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
🎯 Co materiál obsahuje: 2x A4 přehled všech vyjmenovaných slov 7x přehled vyjmenovaných slov (každé písmeno má
40.00 Kč
Vánoční aktivity Vánoční aktivity
CO MATERIÁL OBSAHUJE: 3 vánoční aktivity24 vánočních výzevvánoční podpisovkavánoční strom24 VÁNOČNÍCH VÝZEV Tento strom s 24 vánočními výzvami může sloužit jako adventní bingo, které motivuje žáky k plnění malých, radostných úkolů. Výzvy jsou navrženy tak, aby zpříjemnily předvánoční čas, podpořily pohodu, kreativitu a dobré skutky – nejen pro sebe, ale i pro ostatní.Žákům zdůrazněte, že nejde o soutěž, ale o snahu vyzkoušet, co nejvíce aktivit, které je osloví. Výzvy mohou plnit podle svého tempa – není nutné je plnit v přesně určený den. Mohou si je různě přizpůsobit, kombinovat nebo vybírat ty, které je nejvíce baví.Doporučuji dát každému žákovi jednu kopii stromu a zároveň jeden plakát vyvěsit ve třídě. V průběhu adventu se s žáky pravidelně bavte o tom, co se jim povedlo splnit, co je zaujalo nebo co jim udělalo radost.VÁNOČNÍ PODPISOVKA ✍️Každý žák dostane tabulku obsahující 15 výroků. Úkolem je chodit po třídě, oslovovat spolužáky a získat jejich podpis, pokud na ně daný výrok sedí. Do každého pole tabulky lze získat pouze jeden podpis, a každý žák se může v tabulce podepsat jen jednou.Například: Pokud má výrok „Má rád bramborový salát“, žák osloví spolužáka, který opravdu má rád bramborový salát a požádá ho o podpis do příslušného pole.Cílem je nasbírat co nejvíce podpisů a zaplnit co nejvíce políček, i když nemusí být tabulka zcela vyplněná. Každý podpis by měl být od jiného spolužáka, aby všichni byli aktivně zapojeni.reflexe:Objevili jste něco nového o svých spolužácích, co jste dosud nevěděli?Který výrok vám přišel nejzábavnější nebo nejzajímavější? Proč?Jak jste se cítili při oslovování spolužáků? Bylo to snadné, nebo jste museli překonat ostych?VÁNOČNÍ STROM 🎄Každý žák dostane jednu prázdnou šablonu vánoční ozdoby, na kterou napíše svůj osobní vzkaz. Může to být: přání do příštího roku, shrnutí toho, co se mi letos podařilo, poselství, které chci předat třídě. Je na vás, jaký záměr pro kolektiv vyberete – doporučuji zvolit jen jednu možnost, aby byla aktivita jasná a sjednocená. Poté si každý svou ozdobu vyzdobí podle vlastního uvážení (kreslením, barevnými fixami, vzory apod.). Jakmile jsou všechny ozdoby hotové, společně je žáci připevní na připravený flip. Na flip můžete nalepit ještě kmen stromu a na vrchol stromu hvězdu (tam můžete napsat název třídy). Doporučuji nechat žáky vymyslet, jak koule nalepit, aby vznikl pravidelný strom, tím si vyzkouší i spolupracovat, řešit problémy, být kreativní. Po dokončení stromu si udělejte čas na společné sdílení. Začněte několika otázkami, které žákům pomohou zamyslet se nad tím, co na své ozdoby napsali a co je inspirovalo. Ideálně, aby každý sdílel, co na ozdobu napsal.
UUCZ-733636
Nezařazené k předmětu>Postřehovky>Výzdoba třídy>ZŠ – 2. STUPEŇ>🎁 Vánoce
25.00