Tento materiál je zaměřen na starší žáky, kteří jsou už emočně vyspělí a jsou schopni popisovat svoje emoční a psychické stavy – jsou schopni pomocí slov vyjádřit své emoce.
Žáci mají za úkol vyplnit tabulku, kde každé pole představuje nějakou emoci/pocit. Mají k dispozici sadu obrázků, které jsou vybrány tak, aby neměly jednoznačný význam, tedy na každého může tentýž obrázek působit zcela odlišně. Do každého políčka v tabulce lze vlepit vždy pouze jeden obrázek (každé emoci lze přiřadit pouze jeden obrázek) – na konci musí být všechny buňky tabulky zaplněny obrázky = všechny obrázky jsou vlepeny do buněk tabulky (v žádné nesmí být více než jeden obrázek).
Poté probíhá diskuse, kde navzájem porovnáváte své tabulky, někdo přiřadil jeden obrázek k jedné emoci a druhý stejný obrázek k emoci jiné – diskutujte o tom, co konkrétního vás na obrázku zaujalo, a co konkrétního vás nutilo přiřadit obrázek k příslušné emoci. Je zajímavé si uvědomit, jak každý přemýšlí trošku jinak, a jak jeden a tentýž obrázek působí na každého zcela odlišně.
Budu ráda za vaši zpětnou vazbu a vaše výsledky, my jsme na hodině došli k 5 variacím.
A pamatujte, žádný výsledek není správný, každý jsme jiný a tím jsme jedineční.