Projektový den Země pro žáky 3. - 4. ročníku. Soubor obsahuje pracovní list, obrázky, plakáty, kvíz, odznaky.
Úvodní diskuze:
- Začněte diskuzí o Dni Země – co to je, proč ho slavíme.
- Zeptejte se dětí, co si představují pod pojmem „ochrana životního prostředí“.
- Ukažte obrázky znečištěné a čisté přírody a diskutujte o rozdílech.
Superhrdinské týmy:
Rozdělte děti do týmů, každý tým si zvolí své „superhrdinské“ jméno (např. „Ekologičtí ochránci“, „Recyklační mistři“) a název napíší do pracovního listu.
Každý tým pracuje s oboustranným pracovním listem se „superhrdinskými“ výzvami:
- Recyklační výzva: Co je to recyklace a jak funguje? (plakát k tomuto úkolu na str. 5 → lze rozstříhat a udělat dětem stanoviště)
- Energetická výzva: žáci nejprve pracují na úkolu v pracovním listě, poté si přečtou plakát k této výzvě (str. 6) → opět lze vytvořit stanoviště
- Vodní výzva: Vymýšlení nápadů, jak šetřit vodou.
- Přírodní výzva: Vytvoření „přírodního uměleckého díla“ z listů, kamínků a větviček.
Běhací kvíz:
Rozmístěte venku či na chodbě kvízové kartičky a nechte týmy, ať si s kvízem poradí. Správné odpovědi děti zapisují do tabulky, která je součástí pracovního listu.
+Aktivita navíc, plakát Jak dlouho se rozkládá...?, odznaky pro žáky :-).
Za pěkného počasí lze být po celou dobu venku, zároveň vše zvládnete i uvnitř budovy :-).