Případy z čekárny - třídní lékařská pohotovost

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 3.32 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 5. 2025
Sdílet:

Tento materiál je určen především pro výuku přírodovědy v 5. ročníku základní školy, ale lze jej snadno využít i v hodinách přírodopisu na 2. stupni, například jako opakovací nebo motivační prvek při probírání tématu lidské tělo a zdraví.

K čemu materiál slouží?

Materiál slouží k propojení znalostí o lidském těle s praktickým uvažováním, rozvíjí u žáků schopnost:

  • rozpoznat základní zdravotní potíže a úrazy,
  • porozumět příznakům nemocí a jejich následkům,
  • navrhnout vhodná opatření pro léčbu a první pomoc,
  • samostatně a tvořivě uvažovat o zdraví, prevenci a reakcích v krizových situacích.

Co v materiálu najdete?

  • 10 pracovních listů stylizovaných jako lékařské zprávy s popisem příznaků, diagnózou a úkolem pro žáky – doplnit postup první pomoci, léčby a následné rekonvalescenci.
  • Různorodá témata: zlomenina končetiny, řezné poranění, odřenina, virová infekce, angína, mdloba, omrzlina, popálenina, ale také obezita a podvýživa.
  • Návrh řešení ke každému případu pro snadnou kontrolu a zpětnou vazbu.

Co se žáci naučí?

  • základní pravidla první pomoci,
  • jak přemýšlet o zdraví, hygieně a prevenci nemocí,
  • schopnost číst s porozuměním, třídit informace a navrhovat řešení,
  • spolupráci při týmové práci nebo samostatném vyšetřování „případů“.

Nápady, jak s materiálem pracovat:

  • Samostatná práce – žáci si vybírají nebo dostávají konkrétní „lékařskou zprávu“ a vyplňují doporučení.
  • Skupinová práce – malý tým lékařů se radí, jak pacienta ošetřit.
  • Třídní „ordinace“ nebo ambulance – můžete vytvořit zdravotnické stanoviště s kartotékou a žáci postupně řeší různé případy.
  • Simulace pohotovosti – přiřazování správné první pomoci ke zdravotnímu stavu formou hry nebo soutěže.
  • Propojení s výchovou ke zdraví či občanskou výchovou – například při diskusi o zdravém životním stylu, výživě nebo prevenci úrazů.

Další produkty od autora Radka ze Základky

706222
Český jazyk - gramatika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Kartičky Já mám, kdo má jsou zábavnou didaktickou hrou sloužící k procvičování schopnosti rozpoznávat rozdíl mezi
29.00 Kč
819279
Český jazyk - čtení
4., 5., 6.
Přípravy hodiny/lekce
Tento materiál je určen pro žáky 4.–6. třídy ZŠ, ale lze jej přizpůsobit i mladším dětem. Materiál slouží jako
40.00 Kč
822715
Český jazyk
3., 4., 5., 6., 7.
Ostatní
Tento soubor 40 kartiček nabízí variabilní aktivity, které lze využít při různých formách práce s textem. Materiál
32.00 Kč
885866
Český jazyk
4., 5.
Ostatní
Materiál pro žáky 4. a 5. třídy ZŠ slouží k procvičení určování větných vzorců v souvětích. Věty jsou tematicky
35.00 Kč
Případy z čekárny - třídní lékařská pohotovost Případy z čekárny - třídní lékařská pohotovost
Tento materiál je určen především pro výuku přírodovědy v 5. ročníku základní školy, ale lze jej snadno využít i v hodinách přírodopisu na 2. stupni, například jako opakovací nebo motivační prvek při probírání tématu lidské tělo a zdraví.K čemu materiál slouží?Materiál slouží k propojení znalostí o lidském těle s praktickým uvažováním, rozvíjí u žáků schopnost:rozpoznat základní zdravotní potíže a úrazy,porozumět příznakům nemocí a jejich následkům,navrhnout vhodná opatření pro léčbu a první pomoc,samostatně a tvořivě uvažovat o zdraví, prevenci a reakcích v krizových situacích.Co v materiálu najdete?10 pracovních listů stylizovaných jako lékařské zprávy s popisem příznaků, diagnózou a úkolem pro žáky – doplnit postup první pomoci, léčby a následné rekonvalescenci.Různorodá témata: zlomenina končetiny, řezné poranění, odřenina, virová infekce, angína, mdloba, omrzlina, popálenina, ale také obezita a podvýživa.Návrh řešení ke každému případu pro snadnou kontrolu a zpětnou vazbu.Co se žáci naučí?základní pravidla první pomoci,jak přemýšlet o zdraví, hygieně a prevenci nemocí,schopnost číst s porozuměním, třídit informace a navrhovat řešení,spolupráci při týmové práci nebo samostatném vyšetřování „případů“.Nápady, jak s materiálem pracovat:Samostatná práce – žáci si vybírají nebo dostávají konkrétní „lékařskou zprávu“ a vyplňují doporučení.Skupinová práce – malý tým lékařů se radí, jak pacienta ošetřit.Třídní „ordinace“ nebo ambulance – můžete vytvořit zdravotnické stanoviště s kartotékou a žáci postupně řeší různé případy.Simulace pohotovosti – přiřazování správné první pomoci ke zdravotnímu stavu formou hry nebo soutěže.Propojení s výchovou ke zdraví či občanskou výchovou – například při diskusi o zdravém životním stylu, výživě nebo prevenci úrazů.
UUCZ-875821
Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>3.>5.>🫁 Lidské tělo
32.00