Pdf soubor Na co si dnes zahrajeme - poznáváme povolání, obsahuje náměty na originální, autorské aktivity s dětmi, které jsou propojeny se slovním / hudebním doprovodem. Aktivity zařazujeme v rámci ŘÍZENÉ činnosti.
Hry podporují všestranný rozvoj dětí: motorický, řečové schopnosti, logické myšlení, sluchové vnímání, pozornost, myšlení, pohybové, rytmické a hudební dovednosti a další. Prostřednictvím nabízených vzdělávacích her se děti seznamují s povoláním, jakým je, např. pekař, kominík, hodinář, myslivec, hasič a další. Hry se Vám zcela jistě budou hodit v tematickém týdnu zaměřeném na PROFESE.
Součástí jsou pracovní listy a omalovánky.
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu, tělesných funkcí
- rytmizace, pohybové činnosti a zdokonalování pohybových dovedností
- osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
Dítě a společnost:
- rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané
Dítě a svět:
- pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
podporujeme kompetence k učení: se učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
obsah:
1. NA KOMINÍKA (pohybová hra s říkankou, procvičujeme postřeh, hbitost, pozornost)
2. NA POPLETENÉHO ZEDNÍKA (pohybová hra s písničkou- nápěv Jedna, dvě, tři, čtyři, pět, cos to, Janku, cos to sněd? Procvičujeme sluchové vnímání, logické myšlení, pozornost)
3. NA KUCHAŘKU BERTU (pohybová hra s říkankou, procvičujeme myšlení, sluchové vnímání, pozornost)
4. NA HODINÁŘE (pohybová hra s říkankou, procvičujeme pozornost, sluchové vnímání, posloupnost)
5. NA DOKTORA (pohybová hra s písničkou- nápěv Ptala se Zuzana Kuby. Procvičujeme spolupráci, posilujeme sounáležitost ve skupině)
6. NA MYSLIVCE (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, pozornost, obratnost)
7. NA HASIČE (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, pozornost, obratnost)
8. NA PEKAŘE (pohybová hra s říkankou, procvičujeme sluchové vnímání, pozornost, hbitost, předmatematické dovednosti)
9. NA MLYNÁŘE (pohybová hra s písničkou- nápěv Šla Nanynka do zelí. Procvičujeme sluchové vnímání, logické myšlení, posloupnost)
10. NA PILOTA (pohybová hra s písničkou- nápěv Nestarej se, ženo má. Procvičujeme pozornost, sluchové vnímání, orientaci v prostoru)