Desková hra obsahuje hrací pole (ve dvou variantách umožňující barevný i černobílý tisk) a přes 100ks herních kartiček. Tematicky jsou kartičky zaměřeny na téma PRVNÍ POMOC (dle RVP ZV). Hra je vhodná pro ZŠ i SŠ.
Jak pracovat s materiálem?
Vytiskněte materiály jednostranně nebo oboustranně a zalaminujte. Herní kartičky rozstříhejte.
🎯 Cíl hry
Cílem hry je projít celou dráhu hracího pole od startu až do cíle. Během cesty hráči odpovídají na otázky z oblasti první pomoci a využívají kartičky ŠTĚSTÍ, které jim mohou pomoci nebo je zpomalit.
🛠 Herní pomůcky
✔ Herní plán
✔ Hrací kostka
✔ Figurky pro každého hráče
✔ Balíček otázek a balíček kartiček „ŠTĚSTÍ“
📌 Doplňující pravidla
✅ Pokud hráč odpoví špatně, ale drží kartičku ŽOLÍK, může ji použít k zachování pozice.
✅ Při souboji dvou hráčů na stejném políčku poslední příchozí hráč posune původního hráče zpět o jedno pole.
✅ Pokud se hráč vrátí na políčko, kde už otázku měl, táhne novou otázku.
🔢 Průběh hry
1️⃣ Začátek hry
Každý hráč si vybere figurku a umístí ji na START. Hráči se střídají v hodech kostkou a posouvají se po hracím poli o počet polí odpovídající hozenému číslu.
2️⃣ Odpovídání na otázky
Po zastavení na políčku protihráč vytáhne otázku z balíčku a přečte hráči otázku a hráč musí správně odpovědět!
Pokud odpoví správně, na políčku zůstává.
Pokud odpoví špatně, musí se vrátit o tolik polí zpět, kolik hodil na kostce, a pokus v příštím tahu zopakovat.
3️⃣ Zkratky (urychlení a zpomalení)
Pokud hráč stoupne na políčko se zkratkou, okamžitě se přesune na konec dané zkratky. Pokud se přesune na políčko s nižší hodnotou a odpoví správně, může se vrátit zpět. Pokud odpoví špatně, tak zůstává na políčku s nižší hodnotou. Pokud se přesouvá na políčko s vyšší hodnotou a odpoví správně, tak zůstává. Pokud odpoví špatně, tak se vrací zpět na nižší hodnotu.
4️⃣ Kartičky „ŠTĚSTÍ“
Kartičky jsou zamíchány v balíčku s ostatními kartičkami.
Efekty mohou být pozitivní (zrychlení, přeskočení políčka, výměna míst) nebo negativní (ztráta tahu, návrat zpět).
5️⃣ Vítězství
Vyhrává ten, kdo jako první dorazí přesně na políčko CÍL. Pokud hráč hodí číslo vyšší než to které potřebuje, musí se vrátit zpět o přebytečný počet kroků.
Pravidla si můžete upravit dle svých preferencí a nápadů.