Kompletní příprava do výtvarky – Socha na kruhový objezd / dvouhodinovka / modelování

Počet stran:
14
Velikost: 2.57 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 4. 2025
Sdílet:

Téma: Umění ve veřejném prostoru, místně zakotvené učení
🎯 Ročník: 8. třída
🕒 Délka hodiny: 90 minut
👩‍🏫 Forma výuky: prezenční i distanční
📁 Součást materiálu:

  • metodický list (2x A4)
  • prezentace (11 snímků)
  • návod k realizaci (1x A4)

Co tento materiál nabízí?

Ucelenou přípravu pro dvouhodinovku výtvarné výchovy s přesahy do občanské výchovy, která vede žáky k tvůrčímu vyjádření, rozvoji prostorové představivosti a aktivnímu zamyšlení nad veřejným prostorem.

Tato výtvarná aktivita propojuje prostorovou tvorbu s občanskou výchovou, podporuje tvůrčí myšlení, vizuální gramotnost a schopnost prezentovat vlastní názor. Žáci vytvoří vlastní 3D model sochy, představí ho spolužákům, obhájí svůj návrh a společně diskutují o významu umění ve veřejném prostoru.

Lekce je koncipována tak, aby rozvíjela nejen výtvarné dovednosti, ale i kritické myšlení, schopnost argumentace a estetické vnímání.

Co si žáci osvojí?

✔️ základní pravidla prostorové tvorby a modelování
✔️ práci s objemem a proporcemi
✔️ schopnost výtvarně vyjádřit myšlenku
✔️ dovednost prezentovat a obhájit vlastní návrh
✔️ vnímání role umění ve veřejném prostoru

Proč zařadit do výuky?

Tato lekce podporuje propojení výtvarné výchovy s mezipředmětovými vazbami (občanská výchova, jazyk a komunikace), nabízí prostor pro individualizaci výuky a zároveň podporuje diskusi o hodnotách a vkusu ve veřejném prostoru. Vhodná je také pro jako součást projektového vyučování. Ocení ji ti, kdo rádi pracují s principem místně zakotveného učení.

🌍 Průřezová témata dle RVP:

  • Výchova demokratického občana (VDO) – žáci diskutují o veřejném prostoru, učí se naslouchat druhým a formulovat vlastní názor.

💡 TIP: Výsledky práce žáků lze vystavit formou školní výstavy nebo virtuální galerie (např. na webu školy nebo na sociálních sítích školy). V rámci hodiny lze realizovat anonymní hlasování ve školy nebo prezentaci návrhů před vybranými učiteli, v malých obcích i před zastupiteli.

🎁 Děkuji za zakoupení materiálu – věřím, že bude praktickým pomocníkem při výuce a inspirací pro vaši třídu. Stačí stáhnout a začít pracovat. Ověřeno opakovaně v 8. ročníku, ale lekci zvládnou i mladší či starší žáci.
Sylva

Další produkty od autora Kabinet Sylvy Horákové

609072
Výtvarná výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Ideální příprava pro tvoření venku za horkých slunečních dní v červnu, září nebo o prázdninách na táborech. Výtvarný
25.00 Kč
615339
Výtvarná výchova
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Příprava, která se dá propojit s přírodopisem nebo ENVI průřezovým tématem. Kdy se příprava bude hodit? Na hodiny po
25.00 Kč
674879
Výtvarná výchova
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Příprava, která se dá propojit s přírodopisem nebo průřezovým tématem osobnostní rozvoj - sebepojetí. Kdy se příprava
25.00 Kč
686222
Výtvarná výchova
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Nemáte čas a prostor pro tvoření s barvami? Na čárový kód stačí přece jen pár černých fixů a bílá čtvrtka! Materiál vám
25.00 Kč
Kompletní příprava do výtvarky – Socha na kruhový objezd / dvouhodinovka / modelování Kompletní příprava do výtvarky – Socha na kruhový objezd / dvouhodinovka / modelování
Téma: Umění ve veřejném prostoru, místně zakotvené učení🎯 Ročník: 8. třída🕒 Délka hodiny: 90 minut👩‍🏫 Forma výuky: prezenční i distanční📁 Součást materiálu:metodický list (2x A4)prezentace (11 snímků)návod k realizaci (1x A4)Co tento materiál nabízí?Ucelenou přípravu pro dvouhodinovku výtvarné výchovy s přesahy do občanské výchovy, která vede žáky k tvůrčímu vyjádření, rozvoji prostorové představivosti a aktivnímu zamyšlení nad veřejným prostorem.Tato výtvarná aktivita propojuje prostorovou tvorbu s občanskou výchovou, podporuje tvůrčí myšlení, vizuální gramotnost a schopnost prezentovat vlastní názor. Žáci vytvoří vlastní 3D model sochy, představí ho spolužákům, obhájí svůj návrh a společně diskutují o významu umění ve veřejném prostoru.Lekce je koncipována tak, aby rozvíjela nejen výtvarné dovednosti, ale i kritické myšlení, schopnost argumentace a estetické vnímání.Co si žáci osvojí?✔️ základní pravidla prostorové tvorby a modelování✔️ práci s objemem a proporcemi✔️ schopnost výtvarně vyjádřit myšlenku✔️ dovednost prezentovat a obhájit vlastní návrh✔️ vnímání role umění ve veřejném prostoruProč zařadit do výuky?Tato lekce podporuje propojení výtvarné výchovy s mezipředmětovými vazbami (občanská výchova, jazyk a komunikace), nabízí prostor pro individualizaci výuky a zároveň podporuje diskusi o hodnotách a vkusu ve veřejném prostoru. Vhodná je také pro jako součást projektového vyučování. Ocení ji ti, kdo rádi pracují s principem místně zakotveného učení.🌍 Průřezová témata dle RVP:Výchova demokratického občana (VDO) – žáci diskutují o veřejném prostoru, učí se naslouchat druhým a formulovat vlastní názor.💡 TIP: Výsledky práce žáků lze vystavit formou školní výstavy nebo virtuální galerie (např. na webu školy nebo na sociálních sítích školy). V rámci hodiny lze realizovat anonymní hlasování ve školy nebo prezentaci návrhů před vybranými učiteli, v malých obcích i před zastupiteli.🎁 Děkuji za zakoupení materiálu – věřím, že bude praktickým pomocníkem při výuce a inspirací pro vaši třídu. Stačí stáhnout a začít pracovat. Ověřeno opakovaně v 8. ročníku, ale lekci zvládnou i mladší či starší žáci.Sylva
UUCZ-861623
Výtvarná výchova>Přípravy hodiny/lekce>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00