Orientace v prostoru - Evropa

Předmět:
Počet stran:
12
Velikost: 295.7 KB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 10. 2024
Sdílet:

Vážený kolego, vážená kolegyně,

tento materiál byl vytvořen, protože jeden z hlavních cílů zeměpisu je naučit žáky, kde co leží a aby se to nemuseli učit z mapy (vhodné pro vizuální žáky), přišla jsem na způsob, jak zapojit jejich vlastní těla (kinestetický styl učení). Tento materiál slouží pro rozvoj orientace v prostoru (Evropy).

V tomto setu najdete návod na aktivitu, jak ve třídě vytvořit mapu fyzicky z postav žáků a 88 kartiček s názvy hlavních měst a států Evropy rozdělených podle regionů.

JAK NA TO?

Vytiskněte si kopie připraveného pracovního listu (přehled regionů Evropy - kartičky) na samolepící A4 papír. Rozstříhejte, kde je indikováno. Samolepky si žáci nalepí na sebe na nějaké viditelné místo. Protože se pracovní list skládá ze států a hlavních měst, udělají si podle tohoto rozřazení žáci dvojice. Úkol je najít si o své zemi a hlavním městě pár informací, tedy dvě (ale mohou i více) o zemi a dvě o hlavním městě, které posléze představí.

Když mají žáci nalezeno, promítněte politickou mapu Evropy na tabuli a sdělte, že cílem aktivity je představit základní informace o dané zemi ve dvojici a vytvořit mapu z postav žáků ve třídě. Pro tento účel gumou přilepte na 4 místa učebny S jako sever, J jako jih atd., aby se třída zorientovala, kde jsou světové strany (toto nemusí být podle skutečnosti, je nejlepší umístit sever tam, kde je tabule).

Pobídněte žáky, aby podle mapy na tabuli vytvořili tu svou. Pokud to někomu nepůjde, ptejte se žáků: “Jak daleko jsou státy od sebe? Jak jsou malé / velké? Jak moc / málo jsou nahuštěné na sobě? Kolik místa země zabírá?” Pobídněte je, aby se podívali okolo sebe a komunikovali, když někdo stojí málo na jih, moc na východ, příliš blízko aj., aby byla mapa co nejpřesnější.

Přeji hezké hraní, A.D.

Další produkty od autora Adéla Dvořáková

675336
Anglický jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Vážení kolegové, o zábavu bude postaráno s touto zábavnou postřehovkou uzpůsobenou k procvičení a upěvnění chemických
39.00 Kč
689828
Zeměpis
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pexeso
Vážení kolegové, o zábavu bude postaráno s touto zábavnou postřehovkou uzpůsobenou k procvičení a upevnění terminologie
39.00 Kč
689660
Chemie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
V tomto setu najdete stolní hru Piškvorča a kartičky s 30 otázkami na jedné straně a 30 odpovědí je na straně druhé
39.00 Kč
689643
Chemie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Vážení kolegové, o zábavu bude postaráno s touto zábavnou postřehovkou uzpůsobenou k procvičení a upěvnění chemických
39.00 Kč
Orientace v prostoru - Evropa Orientace v prostoru - Evropa
Vážený kolego, vážená kolegyně,tento materiál byl vytvořen, protože jeden z hlavních cílů zeměpisu je naučit žáky, kde co leží a aby se to nemuseli učit z mapy (vhodné pro vizuální žáky), přišla jsem na způsob, jak zapojit jejich vlastní těla (kinestetický styl učení). Tento materiál slouží pro rozvoj orientace v prostoru (Evropy).V tomto setu najdete návod na aktivitu, jak ve třídě vytvořit mapu fyzicky z postav žáků a 88 kartiček s názvy hlavních měst a států Evropy rozdělených podle regionů.JAK NA TO?Vytiskněte si kopie připraveného pracovního listu (přehled regionů Evropy - kartičky) na samolepící A4 papír. Rozstříhejte, kde je indikováno. Samolepky si žáci nalepí na sebe na nějaké viditelné místo. Protože se pracovní list skládá ze států a hlavních měst, udělají si podle tohoto rozřazení žáci dvojice. Úkol je najít si o své zemi a hlavním městě pár informací, tedy dvě (ale mohou i více) o zemi a dvě o hlavním městě, které posléze představí.Když mají žáci nalezeno, promítněte politickou mapu Evropy na tabuli a sdělte, že cílem aktivity je představit základní informace o dané zemi ve dvojici a vytvořit mapu z postav žáků ve třídě. Pro tento účel gumou přilepte na 4 místa učebny S jako sever, J jako jih atd., aby se třída zorientovala, kde jsou světové strany (toto nemusí být podle skutečnosti, je nejlepší umístit sever tam, kde je tabule).Pobídněte žáky, aby podle mapy na tabuli vytvořili tu svou. Pokud to někomu nepůjde, ptejte se žáků: “Jak daleko jsou státy od sebe? Jak jsou malé / velké? Jak moc / málo jsou nahuštěné na sobě? Kolik místa země zabírá?” Pobídněte je, aby se podívali okolo sebe a komunikovali, když někdo stojí málo na jih, moc na východ, příliš blízko aj., aby byla mapa co nejpřesnější.Přeji hezké hraní, A.D.
UUCZ-692317
Zeměpis>Didaktické hry>Pexeso>7.>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
39.00