Tento materiál je zaměřený na mluvení a procvičuje vazby „Is there…? Yes, there is. / No, there isn’t.“ a slovní zásobu "nábytek, místnosti v bytě".
Popis aktivity:
· Seznámení se s tématem
Obrázky nábytku a vybavení domácnosti (viz PŘÍLOHA 1)
A)
1. skupinky po 3-4 žácích
2. dostanou sadu kartiček s obrázky vybavení domácnosti
3. obrázky jsou otočené směrem dolů a žáci si postupně tahají kartičky a pojmenovávají obrázek (wardrobe, mirror, TV, picture, bed, table, armchair, sofa, clock, plant/flower, chair, shelf).
B)
4. v dalším kole kartičky zamíchají a opět je postupně tahají - řeknou název věci na obrázku a přidají informaci o místnosti, ve které se věc nachází (např. sofa in bedroom, mirror in bathroom, apod.)
· Kontrolované procvičování
Na tabuli napsaný vzor otázky Is there …? a odpovědi Yes, there is. /No, there isn’t.
1. Učitel si myslí nějakou místnost v domě
2. Žáci se otázkami na vybavení místnosti snaží dopátrat toho, o jakou místnost jde (Is there a shelf? Yes, there is. /No, there isn’t.)
· Řízené procvičování
Ve dvojicích, na tabuli stále napsaný vzor otázky a odpovědi
1. Každý dostane obrázek několika místností – doplnění těch, které má jeho partner (PŘÍLOHA 2)
2. Otázkou „Is there …?” zjišťuje, jaké místnosti se v domě ještě nachází a které vybavení je v jednotlivých místnostech (říci jim, že každý musí umístit celkem 6 věcí) – podle partnerových odpovědí (Yes, there is. No, there isn’t.) si dokončuje mapku.
3. Následně si mapky vzájemně ukážou a zkontrolují správnost.
· Samostatný mluvený projev
Hledání těch, kteří mají obrázek se stejnou místností
1. Každý si vytáhne kartičku s názvem jedné místnosti. (PŘÍLOHA 3)
2. Jeho úkolem je najít spolužáky, kteří mají stejnou místnost, pomocí otázek na vybavení místnosti (např.Is there a plant? a odpovědi Yes, there is. /No, there isn’t. (tentokrát již nejsou napsané na tabuli).