Úroveň: 5. - 9. ročník
Obsah: 144 hodinek
Před hrou: vytisknout hodinky (u menších žáků doporučuji dle barev), zalaminovat a vystřihnout,
- na konci pasků nastřihnout (nemusíte podle mých čár, mám nastaveno na velkou ruku např. deváťáka.)
Hra:
- Hrajeme na koberci/před tabulí/venku.
- Podle počtu žáků si učitel oddělí z balíčku počet hodinek (vždy dvě STEJNÉ) a ty zamíchá.
- Každý žák dostane jedny hodinky (vždy musí být rozdané obě stejné v jedné hře).
- Na povel učitele žáci začnou hledat druhého žáka se stejnými hodinkami.
- Žáci k sobě příjdou a ptají se, např.:
- 1. žák: What’s the time??
- 2. žák: It’s twelve o’clock. What’s the time?
- 1. žák: It’s five o’clock. Bye.
- 2.žák: Bye.
- Hodinky stejné nemají a když na to příjdou rozloučí se a jdou hledat někoho se shodnými hodinkami.
- Když naleznou někoho se shodnými hodinkami (zazní stejný čas, sednou si na zem/na své místo, to proto, aby se jich už ostatní žáci neptali.
- Po naleznutí všech dvojic, děláme v kroužku kontrolu, každý řekne svůj čas, poté oboje hodinky jeden ze dvojice vrátí naráz zpět učiteli, aby se nepomíchaly.
Učitel může vystavit na nástěnku/na zem - hodiny s nápovědou pro slabší žáky.
Hodinky jsou rozděleny na:
- o’clock - zelená barva
- past - žlutá barva
- to - červená barva.
Já vytiskla na barevné papíry v nižších ročnících (a procvičuji nejdříve o’clock, pak past a nakonec to) a ve vyšších ročnících ponechávám bílé, namíchané o’clock, to, past dohromady.
Další materiály k určování času: