Nabízím soubor Jak zvířátka našla domov k dramatizaci dětí. Autorem původní pohádky je Dagmar Hilarová.
Soubor obsahuje:
- Kontrolní otázky k dramatické pohádce
- Obrazový materiál na podporu matematických představ (řazení: první, poslední... - dítě pořadí díky maskám názorně vidí)
- Masky všech zvířat k pohádce (Barevná a černobílá verze)
-) Zajíc, kachna, srnka, veverka, liška, prase divoké, kamzík, daněk
Autorem originální pohádky byla Dagmar Hilarová:
Hilarová, D. (1984). Jak zvířátka našla domov. Praha: Albatros.
Celý soubor jsem vytvořila, když jsme si pohádku v rámci téma ,,V lese" dramatizovaly. Mám verzi i s dramatickou pohádkou Boudo, budko. Masky jsem si vytvořila na základě, protože jsem nikde nenašla masky na internetu a u nás v MŠ nejsou. Dramatická výchova je v MŠ nesmírně důležitá a neměli bychom z mého pohledu vynechávat, bohužel často učitelky nemají k dispozici masky. Je navíc i ve formě očekávaných výstupů v RVP PV. Děti si dramatizaci užívají a masky samy o sobě aktivizují pozornost. Na dramatizaci této pohádky nám navíc stačí jen prostor v MŠ a děti (zvířátka), které pustí lidé do domu si sednou za sebe.
Jak píšu vždy:
Masky jsem si vyrobila z důvodu, protože mám s maskami, které jsem našla na internetu, jeden veliké ,,problém". Nejsou přizpůsobené velikosti dětské hlavy a hlavně většina z nich jsou dělány přes dětský nos. Dítě předškolního věku pak nemůže v masce dýchat a kolikrát i hůř, mají nedostatečný otvor na pusu. Masky mám odzkoušené na dětech (jsou přizpůsobené velikosti jejich hlavy, umístění očí a nepřesahují přes nosní dírky, takže dítě může svobodně mluvit a dýchat.
Další využití:
- Karneval
- Masopust
- Výzdoba třídy
- Motivace k tématům hrám
- Práce s s matematickými pojmy v rámci jiného tématu
Doufám, že masky pomůžou a určitě nezanedbávejte dramatizaci u dětí. U dítěte prostřednictvím dramatizace podporujeme vystupovat před veřejností, překonávat strach a ostych.
Přeji hodně zábavy :),
Učitelka Zuzka
Zdroje obrázků: Canva, vlastní autorské obrázky