Přidávám soubor s tematikou známe pohádky: ,,Rukavičko, rukavičko, kdo v tobě přebývá?” (Obměna dramatické pohádky: Boudo, budko. Jedná se o lidovou pohádku původem z Ruska.
Soubor obsahuje:
- Text pohádky
- Časovou posloupnost pohádky (Kartičky, obrazový materiál...)
- Práce s pohádkou:
Poslech s porozuměním (Otázky k pohádce)
Řazení (matematická pregramotnost)
- Masky k pohádce (k dramatizaci pohádky dětmi - barevná a černobílá verze masek)
Celý soubor jsem vytvořila v rámci tématu ,,Zimní oblečení", kdy jsme si dětmi pohádku dramatizovali. Mám verzi i s dramatickou pohádkou Boudo, budko, Kniha džunglí a Jak zvířátka našla domov. Pohádku lze obecně využít k dramatizaci v zimních tématech. Masky jsem si vytvořila na základě toho, že jsem nikde nenašla masky na internetu a u nás v MŠ nejsou. Dramatická výchova je v MŠ nesmírně důležitá a neměli bychom z mého pohledu vynechávat, bohužel často učitelky nemají k dispozici masky. Je navíc i ve formě očekávaných výstupů v RVP PV. Děti si dramatizaci užívají a masky samy o sobě aktivizují pozornost. Na dramatizaci této pohádky nám navíc stačí jen prostor v MŠ a děti (zvířátka), které pustí lidé do domu si sednou za sebe
Masky jsem si vytvořila na základě toho, že jsem nikde nenašla masky na internetu a u nás v MŠ nejsou. Dramatická výchova je v MŠ nesmírně důležitá a neměli bychom z mého pohledu vynechávat, bohužel často učitelky nemají k dispozici masky. Je navíc i ve formě očekávaných výstupů v RVP PV. Děti si dramatizaci užívají a masky samy o sobě aktivizují pozornost. Na dramatizaci této pohádky nám navíc stačí jen prostor v MŠ a děti (zvířátka), které pustí lidé do domu si sednou za sebe.
Jak píšu vždy:
Masky jsem si vyrobila z důvodu, protože mám s maskami, které jsem našla na internetu, jeden velký, problém". Nejsou přizpůsobené velikosti dětské hlavy a hlavně většina z nich jsou dělány přes dětský nos. Dítě předškolního věku pak nemůže v masce dýchat a kolikrát i hůř, má nedostatečný otvor na pusu.
Masky mám odzkoušené na dětech (jsou přizpůsobené velikosti jejich hlavy, umístění očí a nepřesahují přes nosní dírky, takže dítě může svobodně mluvit a dýchat). Další využití:
·Karneval Masopust
·Výzdoba třídy
·Motivace k tématům hrám
·Práce s matematickými pojmy v rámci jiného tématu
Doufám, že masky pomůžou a určitě nezanedbávejte dramatizaci u dětí. U dítěte prostřednictvím dramatizace podporujeme schopnost vystupovat před veřejností, překonávat strach a ostych.
Přeji hodně zábavy :),
Učitelka Zuzka
Zdroje obrázků: Canva, vlastní autorské obrázky