Pravopisné pětiminutovky pro 2. stupeň

Počet stran:
44
Velikost: 858.23 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petra Marešová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor obsahuje pracovní listy vhodné k procvičování a opakování pravopisu na druhém stupni. Lze využít jako pětiminutovky, dobrovolné domácí úkoly nebo bonusovou práci pro body za aktivitu.

 

Cvičení jsou specifická v tom, že na rozdíl od běžných procvičování pravopisu dávají žákům z velké části možnost nejenom předvést, co už umí, ale také

ukázat, že si umí pravopisné jevy zdůvodňovat.

 

Materiály mohou částečně zasahovat i do gramatiky (především syntaxe).

 

Obsah:

  • diktáty naruby (žáci tvoří vlastní diktát dle zadaných kritérií)
  • pracovní listy propojující procvičování pravopisu se slohovým cvičením
  • doplňovací cvičení
  • zdůvodňování pravopisných jevů

 

Témata:

  • vyjmenovaná slova
  • velká písmena
  • psaní n a nn
  • skupiny bě, pě, vě, mě
  • předpony s-, z-, vz-
  • pravopis cizích slov
  • koncovky jmen i sloves
  • shoda podmětu s přísudkem aj.

 

Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy,
  • ověřuje prakticky správnost řešení problémů a osvědčené postupy aplikuje při řešení obdobných nebo nových problémových situací, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost.

Další produkty od autora Petra Marešová

341833
Matematika
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Soubor obsahuje: 21 příkladů na sčítání do 10, 24 příkladů na odčítání do 10, 7 příkladů na sčítání do 20, 7 příkladů na
25.00 Kč
160389
Český jazyk
Didaktické hry
Soubor obsahuje 189 ks kartiček s popisy (klíčové informace, významná jména a díla), podle kterých má student rozpoznat
33.00 Kč
94922
Český jazyk
4., 5., 6.
Didaktické hry
Obsah: 40 lístků s pravopisně podobnými slovy (20 dvojic); 40 kartiček s obrázky vyjadřujícími příslušná slova + řešení
25.00 Kč
356944
Matematika
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Soubor obsahuje: 28 předvyplněných karet s výsledky od 1 do 25, prázdné karty pro samostatné vyplnění, 100 příkladů pro
30.00 Kč
Pravopisné pětiminutovky pro 2. stupeň Pravopisné pětiminutovky pro 2. stupeň
Soubor obsahuje pracovní listy vhodné k procvičování a opakování pravopisu na druhém stupni. Lze využít jako pětiminutovky, dobrovolné domácí úkoly nebo bonusovou práci pro body za aktivitu.   Cvičení jsou specifická v tom, že na rozdíl od běžných procvičování pravopisu dávají žákům z velké části možnost nejenom předvést, co už umí, ale také ukázat, že si umí pravopisné jevy zdůvodňovat.   Materiály mohou částečně zasahovat i do gramatiky (především syntaxe).   Obsah: diktáty naruby (žáci tvoří vlastní diktát dle zadaných kritérií) pracovní listy propojující procvičování pravopisu se slohovým cvičením doplňovací cvičení zdůvodňování pravopisných jevů   Témata: vyjmenovaná slova velká písmena psaní n a nn skupiny bě, pě, vě, mě předpony s-, z-, vz- pravopis cizích slov koncovky jmen i sloves shoda podmětu s přísudkem aj.   Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy, ověřuje prakticky správnost řešení problémů a osvědčené postupy aplikuje při řešení obdobných nebo nových problémových situací, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost.
UUCZ-45967
Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>Testy a písemky>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00