Přívlastek - kompletní přípravy do hodin

Počet stran:
23
Velikost: 7.32 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 12. 2023
Sdílet:

Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy 

Co zkusit učit tak, aby si žák učivo vyvodil sám? V souboru naleznete přesný návod v jednotlivých bodech k problematice přívlastku v takové podobě, aby jeho význam pochopil žák sám. Nebudete muset diktovat, že se přívlastek váže na jméno a ani to, jak se na něho ptáme. Nechte to na žácích. Sami si na základě příkladů uvědomí, na jakém principu přívlastek funguje. Pojmy jako "shodný" a "neshodný" jim zmíníte. Bude to však až poté, co si žáci sami vyskloňují ve všech pádech "dřevěný stůl" a "stůl ze dřeva", popř. jiné slovní spojení. Až přijdou na rozdíly, můžete se k nim přidat v roli koordinátora, doptávat se, upřesňovat.

Materiál zahrnuje:

  • co je to přívlastek, jak ho uvědoměle užívat
  • dotváření příběhů (neshodné, shodné přívlastky)
  • zábavné shrnutí - myšlenkové mapy (různé varianty)
  • psaní e-mailu - vysvětlení učiva nemocnému kamarádu, který učivo ještě nezná
  • přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející (příběh tukana a plameňáka)
  • přívlastek volný a těsný
  • vedlejší věty přívlastková + graf (práce s textem, obrázky, oprava chyb v navozeném prostředí, samostatná tvorba vět v navozeném prostředí, skupinová práce)
  • možné řešení

Kompetence 

- K učení

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby;
  • řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny; 
  • samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry

- K řešení problému 

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému;
  • kriticky myslí 

- Komunikativní 

  • formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;

Další produkty od autora Tady bydlí úča

341787
Hudební výchova
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově? Rozdejte jim motivační karty a odměňujte je vyraženými body za jejich aktivitu
35.00 Kč
333850
Český jazyk - gramatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Díky tomuto vzdělávacímu materiálu žáci pochopí slovesné vidy, které se běžně objevují v naší komunikaci, a naučí se
40.00 Kč
341818
Hudební výchova
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově? Rozdejte jim motivační karty a odměňujte je vyraženými body za jejich aktivitu
70.00 Kč
620115
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Dlouho jsem přemýšlela a zkoušela různé varianty formativního hodnocení, které by vedly k lepší úrovni psaní textů po
35.00 Kč
Přívlastek - kompletní přípravy do hodin Přívlastek - kompletní přípravy do hodin
Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy  Co zkusit učit tak, aby si žák učivo vyvodil sám? V souboru naleznete přesný návod v jednotlivých bodech k problematice přívlastku v takové podobě, aby jeho význam pochopil žák sám. Nebudete muset diktovat, že se přívlastek váže na jméno a ani to, jak se na něho ptáme. Nechte to na žácích. Sami si na základě příkladů uvědomí, na jakém principu přívlastek funguje. Pojmy jako "shodný" a "neshodný" jim zmíníte. Bude to však až poté, co si žáci sami vyskloňují ve všech pádech "dřevěný stůl" a "stůl ze dřeva", popř. jiné slovní spojení. Až přijdou na rozdíly, můžete se k nim přidat v roli koordinátora, doptávat se, upřesňovat. Materiál zahrnuje: co je to přívlastek, jak ho uvědoměle užívat dotváření příběhů (neshodné, shodné přívlastky) zábavné shrnutí - myšlenkové mapy (různé varianty) psaní e-mailu - vysvětlení učiva nemocnému kamarádu, který učivo ještě nezná přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející (příběh tukana a plameňáka) přívlastek volný a těsný vedlejší věty přívlastková + graf (práce s textem, obrázky, oprava chyb v navozeném prostředí, samostatná tvorba vět v navozeném prostředí, skupinová práce) možné řešení Kompetence  - K učení vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby; řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny;  samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry - K řešení problému  vyhledá informace vhodné k řešení problému; kriticky myslí  - Komunikativní  formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;
UUCZ-388496
Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00