Přívlastek - kompletní přípravy do hodin

Počet stran:
23
Velikost: 7.32 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 12. 2023
Sdílet:

Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy 

Co zkusit učit tak, aby si žák učivo vyvodil sám? V souboru naleznete přesný návod v jednotlivých bodech k problematice přívlastku v takové podobě, aby jeho význam pochopil žák sám. Nebudete muset diktovat, že se přívlastek váže na jméno a ani to, jak se na něho ptáme. Nechte to na žácích. Sami si na základě příkladů uvědomí, na jakém principu přívlastek funguje. Pojmy jako "shodný" a "neshodný" jim zmíníte. Bude to však až poté, co si žáci sami vyskloňují ve všech pádech "dřevěný stůl" a "stůl ze dřeva", popř. jiné slovní spojení. Až přijdou na rozdíly, můžete se k nim přidat v roli koordinátora, doptávat se, upřesňovat.

Materiál zahrnuje:

  • co je to přívlastek, jak ho uvědoměle užívat
  • dotváření příběhů (neshodné, shodné přívlastky)
  • zábavné shrnutí - myšlenkové mapy (různé varianty)
  • psaní e-mailu - vysvětlení učiva nemocnému kamarádu, který učivo ještě nezná
  • přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející (příběh tukana a plameňáka)
  • přívlastek volný a těsný
  • vedlejší věty přívlastková + graf (práce s textem, obrázky, oprava chyb v navozeném prostředí, samostatná tvorba vět v navozeném prostředí, skupinová práce)
  • možné řešení

Kompetence 

- K učení

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby;
  • řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny; 
  • samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry

- K řešení problému 

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému;
  • kriticky myslí 

- Komunikativní 

  • formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;

Další produkty od autora Tady bydlí úča

764363
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Vzdělávací materiál na slovní zásobu obsahuje 15 úkolů , jejichž zadání koresponduje s přijímacími testy z českého
40.00 Kč
759333
Nezařazené k předmětu
Batole (1 - 3 roky), MŠ
Skládačky
Vzdělávací aktivita na rozvoj zrakového vnímání tvarů a barev Varianta 1. - TVARY Dítě má před sebou na hromádce
35.00 Kč
783900
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Přehled učiva
Tento vzdělávací materiál je uzpůsoben tak, aby si žáci dostatečně procvičili řazení slov mezi jednoznačná, mnohoznačná
40.00 Kč
621138
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8.
Výzdoba třídy
Cílem tohoto vzdělávacího materiálu je procvičení pravopisu, konkrétně mně/mě. Součástí je 24 kartiček s 10 slovy na
40.00 Kč
Přívlastek - kompletní přípravy do hodin Přívlastek - kompletní přípravy do hodin
Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy  Co zkusit učit tak, aby si žák učivo vyvodil sám? V souboru naleznete přesný návod v jednotlivých bodech k problematice přívlastku v takové podobě, aby jeho význam pochopil žák sám. Nebudete muset diktovat, že se přívlastek váže na jméno a ani to, jak se na něho ptáme. Nechte to na žácích. Sami si na základě příkladů uvědomí, na jakém principu přívlastek funguje. Pojmy jako "shodný" a "neshodný" jim zmíníte. Bude to však až poté, co si žáci sami vyskloňují ve všech pádech "dřevěný stůl" a "stůl ze dřeva", popř. jiné slovní spojení. Až přijdou na rozdíly, můžete se k nim přidat v roli koordinátora, doptávat se, upřesňovat. Materiál zahrnuje: co je to přívlastek, jak ho uvědoměle užívat dotváření příběhů (neshodné, shodné přívlastky) zábavné shrnutí - myšlenkové mapy (různé varianty) psaní e-mailu - vysvětlení učiva nemocnému kamarádu, který učivo ještě nezná přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející (příběh tukana a plameňáka) přívlastek volný a těsný vedlejší věty přívlastková + graf (práce s textem, obrázky, oprava chyb v navozeném prostředí, samostatná tvorba vět v navozeném prostředí, skupinová práce) možné řešení Kompetence  - K učení vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby; řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny;  samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry - K řešení problému  vyhledá informace vhodné k řešení problému; kriticky myslí  - Komunikativní  formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;
UUCZ-388496
Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00