Přívlastek - kompletní přípravy do hodin

Počet stran:
23
Velikost: 7.32 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 12. 2023
Sdílet:

Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy 

Co zkusit učit tak, aby si žák učivo vyvodil sám? V souboru naleznete přesný návod v jednotlivých bodech k problematice přívlastku v takové podobě, aby jeho význam pochopil žák sám. Nebudete muset diktovat, že se přívlastek váže na jméno a ani to, jak se na něho ptáme. Nechte to na žácích. Sami si na základě příkladů uvědomí, na jakém principu přívlastek funguje. Pojmy jako "shodný" a "neshodný" jim zmíníte. Bude to však až poté, co si žáci sami vyskloňují ve všech pádech "dřevěný stůl" a "stůl ze dřeva", popř. jiné slovní spojení. Až přijdou na rozdíly, můžete se k nim přidat v roli koordinátora, doptávat se, upřesňovat.

Materiál zahrnuje:

  • co je to přívlastek, jak ho uvědoměle užívat
  • dotváření příběhů (neshodné, shodné přívlastky)
  • zábavné shrnutí - myšlenkové mapy (různé varianty)
  • psaní e-mailu - vysvětlení učiva nemocnému kamarádu, který učivo ještě nezná
  • přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející (příběh tukana a plameňáka)
  • přívlastek volný a těsný
  • vedlejší věty přívlastková + graf (práce s textem, obrázky, oprava chyb v navozeném prostředí, samostatná tvorba vět v navozeném prostředí, skupinová práce)
  • možné řešení

Kompetence 

- K učení

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby;
  • řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny; 
  • samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry

- K řešení problému 

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému;
  • kriticky myslí 

- Komunikativní 

  • formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;

Další produkty od autora Tady bydlí úča

341811
Hudební výchova
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově a zároveň mít přehled o tom, co nás ve školním roce čeká? Rozdejte jim motivační
30.00 Kč
333479
Hudební výchova
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Napsal Dvořák operu Armidu nebo Armádu? Je cyklus Čtvero ročních dob napsaný pro klavír nebo housle? Pojďme společně
80.00 Kč
334427
Český jazyk
6.
Postřehovky
Vysvoboďte sněhuláka Rampuchu z uzavřené místnosti s krbem! Vzdělávací materiál obsahuje: metodický list hrací pole
35.00 Kč
370961
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy "Paní učitelko, to se musím tu tabulku naučit zpaměti?" Ne! Udělejme za
30.00 Kč
Přívlastek - kompletní přípravy do hodin Přívlastek - kompletní přípravy do hodin
Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy  Co zkusit učit tak, aby si žák učivo vyvodil sám? V souboru naleznete přesný návod v jednotlivých bodech k problematice přívlastku v takové podobě, aby jeho význam pochopil žák sám. Nebudete muset diktovat, že se přívlastek váže na jméno a ani to, jak se na něho ptáme. Nechte to na žácích. Sami si na základě příkladů uvědomí, na jakém principu přívlastek funguje. Pojmy jako "shodný" a "neshodný" jim zmíníte. Bude to však až poté, co si žáci sami vyskloňují ve všech pádech "dřevěný stůl" a "stůl ze dřeva", popř. jiné slovní spojení. Až přijdou na rozdíly, můžete se k nim přidat v roli koordinátora, doptávat se, upřesňovat. Materiál zahrnuje: co je to přívlastek, jak ho uvědoměle užívat dotváření příběhů (neshodné, shodné přívlastky) zábavné shrnutí - myšlenkové mapy (různé varianty) psaní e-mailu - vysvětlení učiva nemocnému kamarádu, který učivo ještě nezná přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející (příběh tukana a plameňáka) přívlastek volný a těsný vedlejší věty přívlastková + graf (práce s textem, obrázky, oprava chyb v navozeném prostředí, samostatná tvorba vět v navozeném prostředí, skupinová práce) možné řešení Kompetence  - K učení vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby; řídí vlastní učení; operuje s obecně užívanými termíny;  samostatně pozoruje a experimentuje, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry - K řešení problému  vyhledá informace vhodné k řešení problému; kriticky myslí  - Komunikativní  formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory;
UUCZ-388496
Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00