Slova jednoznačná, mnohoznačná a homonyma - přijímačky

Počet stran:
14
Velikost: 1.63 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 2. 2025
Sdílet:

Tento vzdělávací materiál je uzpůsoben tak, aby si žáci dostatečně procvičili řazení slov mezi jednoznačná, mnohoznačná a homonyma. Úkoly na kartičkách jsou formulovány tak, aby jejich podoba korespondovala se zadáním na přijímacích testech z českého jazyka na střední školy.

Součástí je:

  • průvodní list,
  • terminologie na rozstříhání a vlepení do sešitu,
  • zadání - 20 úkolů (práce se slovy i širším textem),
  • podrobné řešení i s vysvětlením.

Formulace zadání:

  • Rozhodněte o každé z následujících dvojic vět, zda jsou výrazy vyznačené v nich tučně homonymy (A), nebo ne (N).
  • Rozhodněte o každé z následujících vět, zda výraz vyznačený v ní tučně odpovídá slovu jednoznačnému (A), nebo ne (N), pokud lze využít i v jiném významu.
  • Rozhodněte o každém z následujících tvrzení, zda je pravdivé (A), či nikoliv (N).
  • Která z následujících možností obsahuje alespoň jedno slovo jednoznačné?
  • Která z následujících možností obsahuje/neobsahuje homonyma?
  • Ve které z následujících možností najdeme/nenajdeme mnohoznačné slovo?
  • Která z následujících dvojic slov obsahuje pouze homonymní vztah? (zaměřeno na nepravá homonyma, tj. homofony)

     

  • Materiál lze tisknout černobíle. Vysvětlivky v řešení jsou vyznačeny červeně, proto na těchto stranách doporučuji volit barevný tisk.
  • Materiál můžete promítat na dataprojektoru a řešit úkoly společně, ve skupinách, individuálně. Je jen na vás, jakou organizaci pro práci s tímto materiálem zvolíte.

Další produkty od autora Tady bydlí úča

333479
Hudební výchova
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Napsal Dvořák operu Armidu nebo Armádu? Je cyklus Čtvero ročních dob napsaný pro klavír nebo housle? Pojďme společně
80.00 Kč
341816
Hudební výchova
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově? Rozdejte jim motivační karty a odměňujte je vyraženými body za jejich aktivitu
30.00 Kč
572313
Český jazyk - gramatika
8., 9., SŠ
Přehled učiva
Tento vzdělávací materiál v podobě brožurky obsahuje ucelený přehled psaní interpunkce (čárek) na jednom místě. Brožurku
30.00 Kč
621138
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8.
Výzdoba třídy
Cílem tohoto vzdělávacího materiálu je procvičení pravopisu, konkrétně mně/mě. Součástí je 24 kartiček s 10 slovy na
40.00 Kč
Slova jednoznačná, mnohoznačná a homonyma - přijímačky Slova jednoznačná, mnohoznačná a homonyma - přijímačky
Tento vzdělávací materiál je uzpůsoben tak, aby si žáci dostatečně procvičili řazení slov mezi jednoznačná, mnohoznačná a homonyma. Úkoly na kartičkách jsou formulovány tak, aby jejich podoba korespondovala se zadáním na přijímacích testech z českého jazyka na střední školy.Součástí je:průvodní list,terminologie na rozstříhání a vlepení do sešitu,zadání - 20 úkolů (práce se slovy i širším textem),podrobné řešení i s vysvětlením.Formulace zadání:Rozhodněte o každé z následujících dvojic vět, zda jsou výrazy vyznačené v nich tučně homonymy (A), nebo ne (N).Rozhodněte o každé z následujících vět, zda výraz vyznačený v ní tučně odpovídá slovu jednoznačnému (A), nebo ne (N), pokud lze využít i v jiném významu.Rozhodněte o každém z následujících tvrzení, zda je pravdivé (A), či nikoliv (N).Která z následujících možností obsahuje alespoň jedno slovo jednoznačné?Která z následujících možností obsahuje/neobsahuje homonyma?Ve které z následujících možností najdeme/nenajdeme mnohoznačné slovo?Která z následujících dvojic slov obsahuje pouze homonymní vztah? (zaměřeno na nepravá homonyma, tj. homofony) Materiál lze tisknout černobíle. Vysvětlivky v řešení jsou vyznačeny červeně, proto na těchto stranách doporučuji volit barevný tisk.Materiál můžete promítat na dataprojektoru a řešit úkoly společně, ve skupinách, individuálně. Je jen na vás, jakou organizaci pro práci s tímto materiálem zvolíte.
UUCZ-783900
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Přehled učiva>Testy a písemky>Ostatní>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00