Slova jednoznačná, mnohoznačná a homonyma - přijímačky

Počet stran:
14
Velikost: 1.63 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 2. 2025
Sdílet:

Tento vzdělávací materiál je uzpůsoben tak, aby si žáci dostatečně procvičili řazení slov mezi jednoznačná, mnohoznačná a homonyma. Úkoly na kartičkách jsou formulovány tak, aby jejich podoba korespondovala se zadáním na přijímacích testech z českého jazyka na střední školy.

Součástí je:

  • průvodní list,
  • terminologie na rozstříhání a vlepení do sešitu,
  • zadání - 20 úkolů (práce se slovy i širším textem),
  • podrobné řešení i s vysvětlením.

Formulace zadání:

  • Rozhodněte o každé z následujících dvojic vět, zda jsou výrazy vyznačené v nich tučně homonymy (A), nebo ne (N).
  • Rozhodněte o každé z následujících vět, zda výraz vyznačený v ní tučně odpovídá slovu jednoznačnému (A), nebo ne (N), pokud lze využít i v jiném významu.
  • Rozhodněte o každém z následujících tvrzení, zda je pravdivé (A), či nikoliv (N).
  • Která z následujících možností obsahuje alespoň jedno slovo jednoznačné?
  • Která z následujících možností obsahuje/neobsahuje homonyma?
  • Ve které z následujících možností najdeme/nenajdeme mnohoznačné slovo?
  • Která z následujících dvojic slov obsahuje pouze homonymní vztah? (zaměřeno na nepravá homonyma, tj. homofony)

     

  • Materiál lze tisknout černobíle. Vysvětlivky v řešení jsou vyznačeny červeně, proto na těchto stranách doporučuji volit barevný tisk.
  • Materiál můžete promítat na dataprojektoru a řešit úkoly společně, ve skupinách, individuálně. Je jen na vás, jakou organizaci pro práci s tímto materiálem zvolíte.

Další produkty od autora Tady bydlí úča

341818
Hudební výchova
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově? Rozdejte jim motivační karty a odměňujte je vyraženými body za jejich aktivitu
70.00 Kč
341787
Hudební výchova
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově? Rozdejte jim motivační karty a odměňujte je vyraženými body za jejich aktivitu
35.00 Kč
332721
Český jazyk - čtení
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se
48.00 Kč
310285
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Charles Dickens - jeho život a dílo Žáci na základě správného třídění informací a čtení s porozuměním vybarví QR kód
40.00 Kč
Slova jednoznačná, mnohoznačná a homonyma - přijímačky Slova jednoznačná, mnohoznačná a homonyma - přijímačky
Tento vzdělávací materiál je uzpůsoben tak, aby si žáci dostatečně procvičili řazení slov mezi jednoznačná, mnohoznačná a homonyma. Úkoly na kartičkách jsou formulovány tak, aby jejich podoba korespondovala se zadáním na přijímacích testech z českého jazyka na střední školy.Součástí je:průvodní list,terminologie na rozstříhání a vlepení do sešitu,zadání - 20 úkolů (práce se slovy i širším textem),podrobné řešení i s vysvětlením.Formulace zadání:Rozhodněte o každé z následujících dvojic vět, zda jsou výrazy vyznačené v nich tučně homonymy (A), nebo ne (N).Rozhodněte o každé z následujících vět, zda výraz vyznačený v ní tučně odpovídá slovu jednoznačnému (A), nebo ne (N), pokud lze využít i v jiném významu.Rozhodněte o každém z následujících tvrzení, zda je pravdivé (A), či nikoliv (N).Která z následujících možností obsahuje alespoň jedno slovo jednoznačné?Která z následujících možností obsahuje/neobsahuje homonyma?Ve které z následujících možností najdeme/nenajdeme mnohoznačné slovo?Která z následujících dvojic slov obsahuje pouze homonymní vztah? (zaměřeno na nepravá homonyma, tj. homofony) Materiál lze tisknout černobíle. Vysvětlivky v řešení jsou vyznačeny červeně, proto na těchto stranách doporučuji volit barevný tisk.Materiál můžete promítat na dataprojektoru a řešit úkoly společně, ve skupinách, individuálně. Je jen na vás, jakou organizaci pro práci s tímto materiálem zvolíte.
UUCZ-783900
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Přehled učiva>Testy a písemky>Ostatní>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00