Rád bych vám představil interaktivní únikovou hru zaměřenou na téma ZÁJMENA. Obsahuje 8 základních misí a 11 různých cvičení. Žák postupně sbírá 8 kódů, které na závěr zadává do zámku. Tematicky se hra odehrává v tajné vojenské laboratoři (opravdu existující Diego Garcia), ve které propukl neznámý smrtící virus a jediná šance jak se zachránit, je získat všechny kódy a tím odemknout satelitní telefon. Tím si hráč zavolá pomoc.
Doporučuji, abyste si hru sami nejdříve vyzkoušeli, než ji budete hrát s žáky.
Úkoly se postupně odkrývají, po splnění úkolu se odemkne další.
KÓD K ZÁMKU: u každého hráče budou kódy jiné, což je dobrý prvek proti opisování. Kódy si můžou žáci zapisovat, ale objeví se jim i na závěrečné obrazovce (pro jistotu).
Materiál je interaktivní, je potřeba internetové připojení a stolní PC nebo notebook. Postupujte podle pokynů na konci PDF.
Obsah cvičení:
Úvod - co se vlastně stalo...
Žák si může pustit audio (není povinné) kliknutím na reproduktor. Audio s textem uvede žáka do příběhu.
1. Osobní zájmena
Celkem 20 + 20 zájmen ve dvou cvičeních. Žák musí kliknout pouze na osobní zájmena. Pokud se splete, začne znovu.
2. Ukazovací zájmena
Celkem 20 + 20 zájmen ve dvou cvičeních. Žák musí kliknout pouze na ukazovací zájmena. Pokud se splete, začne znovu.
3. Vztažná, neurčitá a záporná zájmena
Celkem 15 + 15 zájmen ve dvou cvičeních. Žák přesunuje zájmena do správných kategorií. Po kontrole se špatně umístěná zájmena vrátí na původní místo.
4. Skloňování zájmen - délka
Žák dopisuje slova - správné tvary zájmen NÁŠ, VÁŠ ONA. Napíše-li správně, objeví se malý palec nahoru jako zpětná vazba.
5. Zájmena “sebou” a “s sebou”
15 výrazů - žák přesouvá výrazy do správné kategorie. Po kontrole se špatně umístěná zájmena vrátí na původní místo.
6. Zájmena “mě” a “mně”
15 výrazů - žák přesouvá výrazy do správné kategorie. Po kontrole se špatně umístěná zájmena vrátí na původní místo.
7. Poznej zájmena 1
20 slov - žák musí kliknout pouze na zájmena. Ve cvičení je 10 různých druhů zájmen a 10 jiných slovních druhů. Pokud se splete, začne znovu.
8. Poznej zájmena 2
20 slov - stejný typ cvičení jako předchozí
Po splnění všech úkolů uvidí žák všechny své kódy a odemčený satelitní telefon. Na ten klikne a dostane se k zámku. Tam zadá kód. Zadá-li kódy špatně, objeví se ERROR a může zadávat znovu.
Následuje závěrečná obrazovka - objeví se letící helikoptéry (i se zvukem) po dobu cca 5 vteřin a gratulace za splnění celé hry.
Materiál vytvořený v prostředí Genially je zveřejněn v autorské podobě, bez dodatečné jazykové kontroly webu uciteleucitelum.cz.















