Zájmena - interaktivní úniková hra

Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 112.64 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bohumír Náhlý
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 11. 2025
Sdílet:

Rád bych vám představil interaktivní únikovou hru zaměřenou na téma ZÁJMENA. Obsahuje 8 základních misí a 11 různých cvičení. Žák postupně sbírá 8 kódů, které na závěr zadává do zámku. Tematicky se hra odehrává v tajné vojenské laboratoři (opravdu existující Diego Garcia), ve které propukl neznámý smrtící virus a jediná šance jak se zachránit, je získat všechny kódy a tím odemknout satelitní telefon. Tím si hráč zavolá pomoc.

Doporučuji, abyste si hru sami nejdříve vyzkoušeli, než ji budete hrát s žáky.

Úkoly se postupně odkrývají, po splnění úkolu se odemkne další.

KÓD K ZÁMKU: u každého hráče budou kódy jiné, což je dobrý prvek proti opisování. Kódy si můžou žáci zapisovat, ale objeví se jim i na závěrečné obrazovce (pro jistotu).

Materiál je interaktivní, je potřeba internetové připojení a stolní PC nebo notebook. Postupujte podle pokynů na konci PDF.

Obsah cvičení:

Úvod - co se vlastně stalo...

Žák si může pustit audio (není povinné) kliknutím na reproduktor. Audio s textem uvede žáka do příběhu.

1. Osobní zájmena

Celkem 20 + 20 zájmen ve dvou cvičeních. Žák musí kliknout pouze na osobní zájmena. Pokud se splete, začne znovu. 

2. Ukazovací zájmena

Celkem 20 + 20 zájmen ve dvou cvičeních. Žák musí kliknout pouze na ukazovací zájmena. Pokud se splete, začne znovu. 

3. Vztažná, neurčitá a záporná zájmena

Celkem 15 + 15 zájmen ve dvou cvičeních. Žák přesunuje zájmena do správných kategorií. Po kontrole se špatně umístěná zájmena vrátí na původní místo.

4. Skloňování zájmen - délka

Žák dopisuje slova - správné tvary zájmen NÁŠ, VÁŠ ONA. Napíše-li správně, objeví se malý palec nahoru jako zpětná vazba.

5. Zájmena “sebou” a “s sebou”

15 výrazů - žák přesouvá výrazy do správné kategorie. Po kontrole se špatně umístěná zájmena vrátí na původní místo.

6. Zájmena “mě” a “mně”

15 výrazů - žák přesouvá výrazy do správné kategorie. Po kontrole se špatně umístěná zájmena vrátí na původní místo.

7. Poznej zájmena 1

20 slov - žák musí kliknout pouze na zájmena. Ve cvičení je 10 různých druhů zájmen a 10 jiných slovních druhů. Pokud se splete, začne znovu. 

8. Poznej zájmena 2

20 slov - stejný typ cvičení jako předchozí

 

Po splnění všech úkolů uvidí žák všechny své kódy a odemčený satelitní telefon. Na ten klikne a dostane se k zámku. Tam zadá kód. Zadá-li kódy špatně, objeví se ERROR a může zadávat znovu.

Následuje závěrečná obrazovka - objeví se letící helikoptéry (i se zvukem) po dobu cca 5 vteřin a gratulace za splnění celé hry.

 

 

 

Materiál vytvořený v prostředí Genially je zveřejněn v autorské podobě, bez dodatečné jazykové kontroly webu uciteleucitelum.cz.

Další produkty od autora Bohumír Náhlý

1013990
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Vyzkoušejte tuto interaktivní únikovou hru obsahující základní gramatiku a slovíčka z Project 1 Unit 3.
40.00 Kč
986534
Německý jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Rád bych vám představil tento interaktivní materiál. Obsahuje 4 hlavní části (místnosti), kde žáci plní různé úkoly, aby
40.00 Kč
338276
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Cílem těchto pracovních listů je pomoci vám a vašim žákům rozvinout dovednost čtení informací z jednoduchého modelu
45.00 Kč
991009
Anglický jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Rád bych vám představil tento interaktivní materiál vycházející z Project 4 Unit 2. Jde o typ únikové hry, ve které žáci
40.00 Kč
Zájmena - interaktivní úniková hra Zájmena - interaktivní úniková hra
Dopřejte žákům netradiční procvičování slovního druhu zájmen prostřednictvím této originální únikové hry.
UUCZ-1030692
Český jazyk - gramatika>Ostatní>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00