Očekávaný výstup: odlišuje pohádku od ostatních vyprávění
- žáci opraví a napíší správně popletené názvy pohádek (1.úkol)
- žáci v osmisměrce najdou a barevně vyznačí všechny kouzelné předměty, které se vyskytují v různých pohádkách a poté si pět vyberou a uvedou k nim konkrétní pohádku, kde se s těmito kouzelnými předměty můžeme setkat (2.úkol)
- žáci vypíší podle šifrovacího klíče z osmisměrky jednotlivá písmena dle zadání, a tím vyluští dva autory českých pohádek pro děti a mládež, písmena označí v tabulce křížkem ( 3.úkol)
- ze zbývajících nevybarvených i neoznačených písmen sestaví žáci slovo, které označuje jednu pohádkovou postavu, poté ji nakreslí (4.úkol)
- do připraveného neúplného textu žáci doplní věty vhodným způsobem tak, aby vznikla typická pohádka (5.úkol)
Přínosem této práce je úvod do seznámení žáků s literárním žánrem - pohádka.