Čtenářská lekce: JAK SE RODÍ OBRAZ VÁLKY: BELETRIE VS. MÉDIA

Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 16.01 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Nikol Svobodová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 10. 2025
Sdílet:

Co má společného Remarque a dnešní titulky o válce? Čtenářská lekce, která propojuje beletrii, média a realitu – a přiměje žáky číst, přemýšlet, srovnávat a diskutovat.

✔ Chcete, aby vaši studenti opravdu četli?

✔ Chcete, aby se zamysleli nad tím, jak se válka popisovala dřív a jak ji vnímáme dnes?

✔ Chcete mít v ruce připravený materiál, který kombinuje originální novinové články z 1. světové války, ukázky z válečné literatury i aktuální zprávy z médií?

Pak je tahle čtenářská lekce přesně pro vás! :-)

Materiál vhodný pro:

🎓 2. stupeň ZŠ a střední školy

🎓 Hodiny, kde chcete zaujmout a přitom rozvíjet čtenářskou gramotnost

🎓 Učitele, kteří chtějí studenty rozhýbat k přemýšlení a debatě

Co získáte?

✅ Připravený pracovní list s autentickými úryvky z historických novin (New York Times, New York Herald) a literatury (Hemingway, Remarque, Barbusse, Rolland, Aldington) (4xA4)

✅ Porovnání se současným zpravodajstvím – Ukrajina, moderní jazyk médií, práce s emocemi

✅ Sadu zacílených otázek k diskusi a zamyšlení – fungují ve dvojicích, skupinách i celé třídě, kvíz

✅ Konkrétní úkoly na propojení čtení s mediální výchovou

✅ Anglický text k překladu – propojení s cizím jazykem bez složité přípravy

✅ Připravenou aktivitu na srovnání stylu médií a literatury – bez další práce pro učitele

Proč to funguje?

✔ Žáci si osahají rozdíl mezi suchým faktem, senzací a literární hloubkou

✔ Vidí, jak se jazyk a obraz války mění v čase

✔ Sami přemýšlí, jak moc věřit novinám a jak vnímat literární fikci

✔ Úryvky nejsou dlouhé – ideální i pro slabší čtenáře

✔ Kombinace čtení, diskuze a srovnávání udrží jejich pozornost

Ideální do hodin:

✔ Český jazyk a literatura (čtenářské lekce, rozbor textu)

✔ Mediální výchova (kritické myšlení, práce s informací)

✔ Dějepis (1. světová válka, moderní dějiny)

✔ Angličtina – jednoduchá práce s dobovým originálem

💥 Zpestřete si výuku. Ukažte studentům, že i zprávy a literatura mají svůj příběh – a že není jedno, jak se o válce píše.

Další produkty od autora Nikol Svobodová

973374
Český jazyk - literatura
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Oblíbená pasáž z knihy Malý princ v novém kabátě! Hodiny literatury nemusí být jen drill a nalévárna informací. Zkuste
25.00 Kč
1005269
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Interaktivní výukový balíček k novele Krysař od V. Dyka přináší moderní pojetí literární výuky a propojuje čtenářskou
50.00 Kč
972683
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Válečné plakáty, manipulativní slogany, letáky rozhazované z letadel… a mezi tím Old Spice. Tento výukový materiál vás i
50.00 Kč
970901
Český jazyk
Běhací diktát
LITERÁRNÍ BOJOVKA FORMOU BĚHACÍHO KVÍZU 🏆 Nevíte, co na začátek či konec roku? 🎭 Vytiskněte, zalaminujte, rozstříhejte –
45.00 Kč
Čtenářská lekce: JAK SE RODÍ OBRAZ VÁLKY: BELETRIE VS. MÉDIA Čtenářská lekce: JAK SE RODÍ OBRAZ VÁLKY: BELETRIE VS. MÉDIA
Co má společného Remarque a dnešní titulky o válce? Čtenářská lekce, která propojuje beletrii, média a realitu – a přiměje žáky číst, přemýšlet, srovnávat a diskutovat.✔ Chcete, aby vaši studenti opravdu četli?✔ Chcete, aby se zamysleli nad tím, jak se válka popisovala dřív a jak ji vnímáme dnes?✔ Chcete mít v ruce připravený materiál, který kombinuje originální novinové články z 1. světové války, ukázky z válečné literatury i aktuální zprávy z médií?Pak je tahle čtenářská lekce přesně pro vás! :-)Materiál vhodný pro:🎓 2. stupeň ZŠ a střední školy🎓 Hodiny, kde chcete zaujmout a přitom rozvíjet čtenářskou gramotnost🎓 Učitele, kteří chtějí studenty rozhýbat k přemýšlení a debatěCo získáte?✅ Připravený pracovní list s autentickými úryvky z historických novin (New York Times, New York Herald) a literatury (Hemingway, Remarque, Barbusse, Rolland, Aldington) (4xA4)✅ Porovnání se současným zpravodajstvím – Ukrajina, moderní jazyk médií, práce s emocemi✅ Sadu zacílených otázek k diskusi a zamyšlení – fungují ve dvojicích, skupinách i celé třídě, kvíz✅ Konkrétní úkoly na propojení čtení s mediální výchovou✅ Anglický text k překladu – propojení s cizím jazykem bez složité přípravy✅ Připravenou aktivitu na srovnání stylu médií a literatury – bez další práce pro učiteleProč to funguje?✔ Žáci si osahají rozdíl mezi suchým faktem, senzací a literární hloubkou✔ Vidí, jak se jazyk a obraz války mění v čase✔ Sami přemýšlí, jak moc věřit novinám a jak vnímat literární fikci✔ Úryvky nejsou dlouhé – ideální i pro slabší čtenáře✔ Kombinace čtení, diskuze a srovnávání udrží jejich pozornostIdeální do hodin:✔ Český jazyk a literatura (čtenářské lekce, rozbor textu)✔ Mediální výchova (kritické myšlení, práce s informací)✔ Dějepis (1. světová válka, moderní dějiny)✔ Angličtina – jednoduchá práce s dobovým originálem💥 Zpestřete si výuku. Ukažte studentům, že i zprávy a literatura mají svůj příběh – a že není jedno, jak se o válce píše.
UUCZ-972684
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Dějepis>Pracovní listy>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
50.00