Čtenářský list - Švejk - KOMIKS

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 1.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Když se řekne komiks, mnozí si vybaví dobrodružný, napínavý příběh, kde se bojuje, zápasí apod. Ale komiksy se píšou různorodé. Proto je dobré občas přinést žákům komiks do výuky.

V tomto materiálu najdete úkoly ke knize Švejk s ilustracemi Petra Vyorala, textem Martina Čápa a Martina Jaroše. Je psán na motivy slavného Haškova románu.

K materiálu musíte mít k dispozici knihu.

Abyste nemuseli shánět knihu pro celou třídu, můžete žáky rozdělit do menších skupin a dát do každé skupiny jiné knihy s úkoly. Nebo kniha může kolovat v rámci čtenářských dílen. V době, kdy žáci čtou vlastní knihu, může vždy jeden žák zpracovávat úkoly na knihu Švejk. A takto se můžou žáci postupně vystřídat.

V mých materiálech najdete časem podobné úkoly na další tituly k četbě. Všechny knihy jsou tenké, aby je žáci stihli rychle přečíst a v dalších hodinách mohli pracovat na úkolech. Celkově práce zabere asi 2 - 3 vyučovací hodiny (včetně četby).

Pracovní listy vytiskněte a složte je jako knížku. Pozor, oboustranný tisk – překlápění po kratším okraji.

Pracovní listy na tuto knihu jsou poměrně obsáhlé. Žák v nich hodnotí především chování postav a Švejka. Předpokládáme, že žák ZŠ nemá znalosti o kontextu díla. Mým záměrem je, aby se čtenář zamýšlel nad jednáním postav bez dalších informací. (Švejka může vnímat jako hlupáka, zlého, vypočítavého apod.) Na posledním listě knížečky je stručná informace o Haškově Švejkovi, která čtenáři objasňuje, proč takovou postavu Hašek vytvořil. Je na vás, zda budete s informací pracovat na začátku, nebo zda necháte žáka, aby na konci práce svůj názor konfrontoval s tímto textem. Můžeme na tomto příkladu rozvést debatu o tom, proč je dobré o literárním kontextu něco málo vědět, můžeme pak na základě toho pohlížet jinak na jednání postavy a celkově rozumíme dílu jinak, než bez znalostí.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

64359
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Oblíbená hra u dětí. Žáci obcházejí jednotlivá stanoviště a vypisují chybná slova z karet. Učí se jednoduchou formou
50.00 Kč
73649
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
3 texty pro žáky - každý si přečte jeden, potom si předávají informace (nebo můžete využít všechny texty pro každého
35.00 Kč
312133
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 8 stanovišť s úkoly pro žáky 8. a 9. ročníku. Doporučuji jít s dětmi ven a plnit úkoly na vzduchu, ale
35.00 Kč
13331
Anglický jazyk
5., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Texty ke čtení jsou psané živým a vtipným jazykem Češky žijící v Londýně. Jsou většinou rozděleny na dvě části, ke každé
50.00 Kč
Čtenářský list - Švejk - KOMIKS Čtenářský list - Švejk - KOMIKS
Když se řekne komiks, mnozí si vybaví dobrodružný, napínavý příběh, kde se bojuje, zápasí apod. Ale komiksy se píšou různorodé. Proto je dobré občas přinést žákům komiks do výuky. V tomto materiálu najdete úkoly ke knize Švejk s ilustracemi Petra Vyorala, textem Martina Čápa a Martina Jaroše. Je psán na motivy slavného Haškova románu. K materiálu musíte mít k dispozici knihu. Abyste nemuseli shánět knihu pro celou třídu, můžete žáky rozdělit do menších skupin a dát do každé skupiny jiné knihy s úkoly. Nebo kniha může kolovat v rámci čtenářských dílen. V době, kdy žáci čtou vlastní knihu, může vždy jeden žák zpracovávat úkoly na knihu Švejk. A takto se můžou žáci postupně vystřídat. V mých materiálech najdete časem podobné úkoly na další tituly k četbě. Všechny knihy jsou tenké, aby je žáci stihli rychle přečíst a v dalších hodinách mohli pracovat na úkolech. Celkově práce zabere asi 2 - 3 vyučovací hodiny (včetně četby). Pracovní listy vytiskněte a složte je jako knížku. Pozor, oboustranný tisk – překlápění po kratším okraji. Pracovní listy na tuto knihu jsou poměrně obsáhlé. Žák v nich hodnotí především chování postav a Švejka. Předpokládáme, že žák ZŠ nemá znalosti o kontextu díla. Mým záměrem je, aby se čtenář zamýšlel nad jednáním postav bez dalších informací. (Švejka může vnímat jako hlupáka, zlého, vypočítavého apod.) Na posledním listě knížečky je stručná informace o Haškově Švejkovi, která čtenáři objasňuje, proč takovou postavu Hašek vytvořil. Je na vás, zda budete s informací pracovat na začátku, nebo zda necháte žáka, aby na konci práce svůj názor konfrontoval s tímto textem. Můžeme na tomto příkladu rozvést debatu o tom, proč je dobré o literárním kontextu něco málo vědět, můžeme pak na základě toho pohlížet jinak na jednání postavy a celkově rozumíme dílu jinak, než bez znalostí. Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-329808
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 2. stupeň
25.00