Čtenářský list - Švejk - KOMIKS

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 1.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Když se řekne komiks, mnozí si vybaví dobrodružný, napínavý příběh, kde se bojuje, zápasí apod. Ale komiksy se píšou různorodé. Proto je dobré občas přinést žákům komiks do výuky.

V tomto materiálu najdete úkoly ke knize Švejk s ilustracemi Petra Vyorala, textem Martina Čápa a Martina Jaroše. Je psán na motivy slavného Haškova románu.

K materiálu musíte mít k dispozici knihu.

Abyste nemuseli shánět knihu pro celou třídu, můžete žáky rozdělit do menších skupin a dát do každé skupiny jiné knihy s úkoly. Nebo kniha může kolovat v rámci čtenářských dílen. V době, kdy žáci čtou vlastní knihu, může vždy jeden žák zpracovávat úkoly na knihu Švejk. A takto se můžou žáci postupně vystřídat.

V mých materiálech najdete časem podobné úkoly na další tituly k četbě. Všechny knihy jsou tenké, aby je žáci stihli rychle přečíst a v dalších hodinách mohli pracovat na úkolech. Celkově práce zabere asi 2 - 3 vyučovací hodiny (včetně četby).

Pracovní listy vytiskněte a složte je jako knížku. Pozor, oboustranný tisk – překlápění po kratším okraji.

Pracovní listy na tuto knihu jsou poměrně obsáhlé. Žák v nich hodnotí především chování postav a Švejka. Předpokládáme, že žák ZŠ nemá znalosti o kontextu díla. Mým záměrem je, aby se čtenář zamýšlel nad jednáním postav bez dalších informací. (Švejka může vnímat jako hlupáka, zlého, vypočítavého apod.) Na posledním listě knížečky je stručná informace o Haškově Švejkovi, která čtenáři objasňuje, proč takovou postavu Hašek vytvořil. Je na vás, zda budete s informací pracovat na začátku, nebo zda necháte žáka, aby na konci práce svůj názor konfrontoval s tímto textem. Můžeme na tomto příkladu rozvést debatu o tom, proč je dobré o literárním kontextu něco málo vědět, můžeme pak na základě toho pohlížet jinak na jednání postavy a celkově rozumíme dílu jinak, než bez znalostí.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

575197
Český jazyk
Didaktické hry
48 kartiček s různorodými úkoly na opakování učiva. Vytiskněte kartičky, laminujte. Žáci si zapíšou do sešitu číslice
32.00 Kč
55370
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Stolní hra určena k opakování základních pojmů z dějepisu. Otázky jsou od pravěku do období národního obrození. Obsahuje
64.00 Kč
83983
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Popis fáze průmyslové revoluce klasické otočné kartičky do dvojice nebo jako samostatná činnost pro žáka na jedné straně
62.00 Kč
105605
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Krátká jednoduchá úniková hra do hodin češtiny, dějepisu nebo výchovy k občanství. Žáci plní 5 úkolů na stanovišti, aby
38.00 Kč
Čtenářský list - Švejk - KOMIKS Čtenářský list - Švejk - KOMIKS
Když se řekne komiks, mnozí si vybaví dobrodružný, napínavý příběh, kde se bojuje, zápasí apod. Ale komiksy se píšou různorodé. Proto je dobré občas přinést žákům komiks do výuky.V tomto materiálu najdete úkoly ke knize Švejk s ilustracemi Petra Vyorala, textem Martina Čápa a Martina Jaroše. Je psán na motivy slavného Haškova románu.K materiálu musíte mít k dispozici knihu. Abyste nemuseli shánět knihu pro celou třídu, můžete žáky rozdělit do menších skupin a dát do každé skupiny jiné knihy s úkoly. Nebo kniha může kolovat v rámci čtenářských dílen. V době, kdy žáci čtou vlastní knihu, může vždy jeden žák zpracovávat úkoly na knihu Švejk. A takto se můžou žáci postupně vystřídat. V mých materiálech najdete časem podobné úkoly na další tituly k četbě. Všechny knihy jsou tenké, aby je žáci stihli rychle přečíst a v dalších hodinách mohli pracovat na úkolech. Celkově práce zabere asi 2 - 3 vyučovací hodiny (včetně četby).Pracovní listy vytiskněte a složte je jako knížku. Pozor, oboustranný tisk – překlápění po kratším okraji.Pracovní listy na tuto knihu jsou poměrně obsáhlé. Žák v nich hodnotí především chování postav a Švejka. Předpokládáme, že žák ZŠ nemá znalosti o kontextu díla. Mým záměrem je, aby se čtenář zamýšlel nad jednáním postav bez dalších informací. (Švejka může vnímat jako hlupáka, zlého, vypočítavého apod.) Na posledním listě knížečky je stručná informace o Haškově Švejkovi, která čtenáři objasňuje, proč takovou postavu Hašek vytvořil. Je na vás, zda budete s informací pracovat na začátku, nebo zda necháte žáka, aby na konci práce svůj názor konfrontoval s tímto textem. Můžeme na tomto příkladu rozvést debatu o tom, proč je dobré o literárním kontextu něco málo vědět, můžeme pak na základě toho pohlížet jinak na jednání postavy a celkově rozumíme dílu jinak, než bez znalostí.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-329808
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
25.00