Čtenářský list - Švejk - KOMIKS

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 1.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eva Šidelková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Když se řekne komiks, mnozí si vybaví dobrodružný, napínavý příběh, kde se bojuje, zápasí apod. Ale komiksy se píšou různorodé. Proto je dobré občas přinést žákům komiks do výuky.

V tomto materiálu najdete úkoly ke knize Švejk s ilustracemi Petra Vyorala, textem Martina Čápa a Martina Jaroše. Je psán na motivy slavného Haškova románu.

K materiálu musíte mít k dispozici knihu.

Abyste nemuseli shánět knihu pro celou třídu, můžete žáky rozdělit do menších skupin a dát do každé skupiny jiné knihy s úkoly. Nebo kniha může kolovat v rámci čtenářských dílen. V době, kdy žáci čtou vlastní knihu, může vždy jeden žák zpracovávat úkoly na knihu Švejk. A takto se můžou žáci postupně vystřídat.

V mých materiálech najdete časem podobné úkoly na další tituly k četbě. Všechny knihy jsou tenké, aby je žáci stihli rychle přečíst a v dalších hodinách mohli pracovat na úkolech. Celkově práce zabere asi 2 - 3 vyučovací hodiny (včetně četby).

Pracovní listy vytiskněte a složte je jako knížku. Pozor, oboustranný tisk – překlápění po kratším okraji.

Pracovní listy na tuto knihu jsou poměrně obsáhlé. Žák v nich hodnotí především chování postav a Švejka. Předpokládáme, že žák ZŠ nemá znalosti o kontextu díla. Mým záměrem je, aby se čtenář zamýšlel nad jednáním postav bez dalších informací. (Švejka může vnímat jako hlupáka, zlého, vypočítavého apod.) Na posledním listě knížečky je stručná informace o Haškově Švejkovi, která čtenáři objasňuje, proč takovou postavu Hašek vytvořil. Je na vás, zda budete s informací pracovat na začátku, nebo zda necháte žáka, aby na konci práce svůj názor konfrontoval s tímto textem. Můžeme na tomto příkladu rozvést debatu o tom, proč je dobré o literárním kontextu něco málo vědět, můžeme pak na základě toho pohlížet jinak na jednání postavy a celkově rozumíme dílu jinak, než bez znalostí.

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla

Další produkty od autora Eva Šidelková

180522
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Knížečka s krátkými texty o tučňákovi. Žáci vypracují z vybraných souvětí grafický rozbor, odpoví na otázky k textu
42.00 Kč
114585
Český jazyk
4., 5., 6.
Pracovní listy
Příběh o dvou dětech, které se spolu vypraví do lesa, doplněný o různé čtenářské úkoly. Navíc také dohledávání informací
38.00 Kč
178096
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Dva materiály, které využijete ve všech předmětech. Ručičky - na zadní stranu každé kartičky s rukou napíšete jméno žáka
25.00 Kč
64352
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
U dětí oblíbená hra na 10 - 15 minut. Obcházejí stanoviště, hledají chybně přiřazena slova ke vzorům. Používám i na 2
50.00 Kč
Čtenářský list - Švejk - KOMIKS Čtenářský list - Švejk - KOMIKS
Když se řekne komiks, mnozí si vybaví dobrodružný, napínavý příběh, kde se bojuje, zápasí apod. Ale komiksy se píšou různorodé. Proto je dobré občas přinést žákům komiks do výuky.V tomto materiálu najdete úkoly ke knize Švejk s ilustracemi Petra Vyorala, textem Martina Čápa a Martina Jaroše. Je psán na motivy slavného Haškova románu.K materiálu musíte mít k dispozici knihu. Abyste nemuseli shánět knihu pro celou třídu, můžete žáky rozdělit do menších skupin a dát do každé skupiny jiné knihy s úkoly. Nebo kniha může kolovat v rámci čtenářských dílen. V době, kdy žáci čtou vlastní knihu, může vždy jeden žák zpracovávat úkoly na knihu Švejk. A takto se můžou žáci postupně vystřídat. V mých materiálech najdete časem podobné úkoly na další tituly k četbě. Všechny knihy jsou tenké, aby je žáci stihli rychle přečíst a v dalších hodinách mohli pracovat na úkolech. Celkově práce zabere asi 2 - 3 vyučovací hodiny (včetně četby).Pracovní listy vytiskněte a složte je jako knížku. Pozor, oboustranný tisk – překlápění po kratším okraji.Pracovní listy na tuto knihu jsou poměrně obsáhlé. Žák v nich hodnotí především chování postav a Švejka. Předpokládáme, že žák ZŠ nemá znalosti o kontextu díla. Mým záměrem je, aby se čtenář zamýšlel nad jednáním postav bez dalších informací. (Švejka může vnímat jako hlupáka, zlého, vypočítavého apod.) Na posledním listě knížečky je stručná informace o Haškově Švejkovi, která čtenáři objasňuje, proč takovou postavu Hašek vytvořil. Je na vás, zda budete s informací pracovat na začátku, nebo zda necháte žáka, aby na konci práce svůj názor konfrontoval s tímto textem. Můžeme na tomto příkladu rozvést debatu o tom, proč je dobré o literárním kontextu něco málo vědět, můžeme pak na základě toho pohlížet jinak na jednání postavy a celkově rozumíme dílu jinak, než bez znalostí.Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
UUCZ-329808
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
25.00