DEJ MI PĚT – češtinářská hra

Ročník:
Počet stran:
21
Velikost: 6.27 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající UčitELKA
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 9. 2024
Sdílet:

Jedná se o set 130 karet s různými češtinářskými úkoly. Tato aktivizační metoda se skvěle hodí na začátek hodiny, kdy potřebujeme od žáků získat pozornost a přimět je k soustředění. S kartičkami si žáci zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si slovní zásobu, zlepší komunikační dovednosti, ale i postřeh a schopnost rychlé reakce!

Každá kartička dává žákům za úkol vyjmenovat 5 různých věcí, které spadají do dané kategorie. Může se jednat například o vyjmenovaná slova, slovní druhy, druhy vět dle postoje mluvčího, úkoly zaměřující se na slovotvorbu,anebo třeba o zadání týkající se pravopisu... Kartičky jsou tvořené tak, že je opravdu každý češtinář při výuce rozhodně využije a je jedno, zda právě učí v 5., 6., 8., anebo 9. třídě. Záběr učiva je skutečně velice široký. Úkoly vychází z učebních osnov pro 2. stupeň, celou řadu kartiček lze využít ale již na 1. stupni (např. vyjmenovaná slova, některé slovní druhy, hlásky...). Celá sada kartiček lze využít i k opakování a procvičování teorie na přijímací zkoušky na SŠ (některé úlohy jsou podobného charakteru – okruh slovní zásoba a tvorba slov).

Je tedy na Vás, kde, kdy a jaké kartičky se rozhodnete využít. Stačí vše vytisknout, zalaminovat, rozstříhat a efektivní warm up aktivitu máte nachystanou. Pokud samozřejmě učíte v nižších ročnících, je žádoucí začít s jednoduššími tématy a vyřadit to, co by žákům ještě mohlo dělat problémy. Po probrání nového učiva můžete kartičky do oběhu přidávat, stále tak budete pracovat s novými otázkami, ale zároveň i procvičovat učivo již probrané.

“Pravidla hry” lze různě modifikovat, záleží vždy na konkrétní třídě a podmínkách, ve kterých se nacházíte. Kartičky lze využít při samostatné práci, práci ve dvojicích i při práci s celou třídou. Odpovědi je stejně tak možné plnit ústně i písemně na papírek. Vyučující může zadání vybrat sám, anebo žáky nechat losovat. Žáci poté odpovídají. Buď jeden jmenuje všech 5 věcí dle zadání, anebo jeden chodí po třídě a zvolí 5 žáků, kteří postupně po jednom odpovídají. Rozpohybujete tak celou třídu a všichni zůstávají ve střehu. Ve dvojicích/skupinách se takto žáci ptají navzájem a mohou si zapisovat body za splněné kartičky. Podrobněji rozepsané varianty “pravidel” naleznete v pokynech. PS: Nezapomeňte si po úspěšném zvládnutí “dát pět”!

Věřím, že se Vám s materiálem bude skvěle pracovat!

Další produkty od autora UčitELKA

657985
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hravě naučná stezka, díky které si v rámci 10 stanovišť děti nenásilnou formou procvičí slovotvorbu, význam slov a také
50.00 Kč
644569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Češtinářská minutovka Zbývá posledních pár minut do konce hodiny? Někdo má test či pracovní list dříve hotový?Je čas
55.00 Kč
681293
Občanská výchova
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Jedná se o set 230 karet s různými společenskovědními tématy, která pokrývají učební osnovy občanské
60.00 Kč
648228
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 160 karet – 40 známých frazémů (přísloví, rčení, pořekadla...), ke každému je zde navíc vytvořen
100.00 Kč
DEJ MI PĚT – češtinářská hra DEJ MI PĚT – češtinářská hra
Jedná se o set 130 karet s různými češtinářskými úkoly. Tato aktivizační metoda se skvěle hodí na začátek hodiny, kdy potřebujeme od žáků získat pozornost a přimět je k soustředění. S kartičkami si žáci zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si slovní zásobu, zlepší komunikační dovednosti, ale i postřeh a schopnost rychlé reakce!Každá kartička dává žákům za úkol vyjmenovat 5 různých věcí, které spadají do dané kategorie. Může se jednat například o vyjmenovaná slova, slovní druhy, druhy vět dle postoje mluvčího, úkoly zaměřující se na slovotvorbu,anebo třeba o zadání týkající se pravopisu... Kartičky jsou tvořené tak, že je opravdu každý češtinář při výuce rozhodně využije a je jedno, zda právě učí v 5., 6., 8., anebo 9. třídě. Záběr učiva je skutečně velice široký. Úkoly vychází z učebních osnov pro 2. stupeň, celou řadu kartiček lze využít ale již na 1. stupni (např. vyjmenovaná slova, některé slovní druhy, hlásky...). Celá sada kartiček lze využít i k opakování a procvičování teorie na přijímací zkoušky na SŠ (některé úlohy jsou podobného charakteru – okruh slovní zásoba a tvorba slov).Je tedy na Vás, kde, kdy a jaké kartičky se rozhodnete využít. Stačí vše vytisknout, zalaminovat, rozstříhat a efektivní warm up aktivitu máte nachystanou. Pokud samozřejmě učíte v nižších ročnících, je žádoucí začít s jednoduššími tématy a vyřadit to, co by žákům ještě mohlo dělat problémy. Po probrání nového učiva můžete kartičky do oběhu přidávat, stále tak budete pracovat s novými otázkami, ale zároveň i procvičovat učivo již probrané.“Pravidla hry” lze různě modifikovat, záleží vždy na konkrétní třídě a podmínkách, ve kterých se nacházíte. Kartičky lze využít při samostatné práci, práci ve dvojicích i při práci s celou třídou. Odpovědi je stejně tak možné plnit ústně i písemně na papírek. Vyučující může zadání vybrat sám, anebo žáky nechat losovat. Žáci poté odpovídají. Buď jeden jmenuje všech 5 věcí dle zadání, anebo jeden chodí po třídě a zvolí 5 žáků, kteří postupně po jednom odpovídají. Rozpohybujete tak celou třídu a všichni zůstávají ve střehu. Ve dvojicích/skupinách se takto žáci ptají navzájem a mohou si zapisovat body za splněné kartičky. Podrobněji rozepsané varianty “pravidel” naleznete v pokynech. PS: Nezapomeňte si po úspěšném zvládnutí “dát pět”!Věřím, že se Vám s materiálem bude skvěle pracovat!
UUCZ-665289
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Postřehovky>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
55.00