DEJ MI PĚT – češtinářská hra

Ročník:
Počet stran:
21
Velikost: 6.27 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající UčitELKA
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 9. 2024
Sdílet:

Jedná se o set 130 karet s různými češtinářskými úkoly. Tato aktivizační metoda se skvěle hodí na začátek hodiny, kdy potřebujeme od žáků získat pozornost a přimět je k soustředění. S kartičkami si žáci zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si slovní zásobu, zlepší komunikační dovednosti, ale i postřeh a schopnost rychlé reakce!

Každá kartička dává žákům za úkol vyjmenovat 5 různých věcí, které spadají do dané kategorie. Může se jednat například o vyjmenovaná slova, slovní druhy, druhy vět dle postoje mluvčího, úkoly zaměřující se na slovotvorbu,anebo třeba o zadání týkající se pravopisu... Kartičky jsou tvořené tak, že je opravdu každý češtinář při výuce rozhodně využije a je jedno, zda právě učí v 5., 6., 8., anebo 9. třídě. Záběr učiva je skutečně velice široký. Úkoly vychází z učebních osnov pro 2. stupeň, celou řadu kartiček lze využít ale již na 1. stupni (např. vyjmenovaná slova, některé slovní druhy, hlásky...). Celá sada kartiček lze využít i k opakování a procvičování teorie na přijímací zkoušky na SŠ (některé úlohy jsou podobného charakteru – okruh slovní zásoba a tvorba slov).

Je tedy na Vás, kde, kdy a jaké kartičky se rozhodnete využít. Stačí vše vytisknout, zalaminovat, rozstříhat a efektivní warm up aktivitu máte nachystanou. Pokud samozřejmě učíte v nižších ročnících, je žádoucí začít s jednoduššími tématy a vyřadit to, co by žákům ještě mohlo dělat problémy. Po probrání nového učiva můžete kartičky do oběhu přidávat, stále tak budete pracovat s novými otázkami, ale zároveň i procvičovat učivo již probrané.

“Pravidla hry” lze různě modifikovat, záleží vždy na konkrétní třídě a podmínkách, ve kterých se nacházíte. Kartičky lze využít při samostatné práci, práci ve dvojicích i při práci s celou třídou. Odpovědi je stejně tak možné plnit ústně i písemně na papírek. Vyučující může zadání vybrat sám, anebo žáky nechat losovat. Žáci poté odpovídají. Buď jeden jmenuje všech 5 věcí dle zadání, anebo jeden chodí po třídě a zvolí 5 žáků, kteří postupně po jednom odpovídají. Rozpohybujete tak celou třídu a všichni zůstávají ve střehu. Ve dvojicích/skupinách se takto žáci ptají navzájem a mohou si zapisovat body za splněné kartičky. Podrobněji rozepsané varianty “pravidel” naleznete v pokynech. PS: Nezapomeňte si po úspěšném zvládnutí “dát pět”!

Věřím, že se Vám s materiálem bude skvěle pracovat!

Další produkty od autora UčitELKA

648228
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 160 karet – 40 známých frazémů (přísloví, rčení, pořekadla...), ke každému je zde navíc vytvořen
100.00 Kč
647137
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tato sada obsahuje celkem 10 různých variant kartiček pro zpětnou vazbu, dále také pololetní hodnocení a kolečka pro
45.00 Kč
694359
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
V souboru naleznete dva tajemné příběhy, které jsou zasazeny do různých koutů České republiky – příběh ze Šumavy ( Tanec
40.00 Kč
644569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Češtinářská minutovka Zbývá posledních pár minut do konce hodiny? Někdo má test či pracovní list dříve hotový?Je čas
55.00 Kč
DEJ MI PĚT – češtinářská hra DEJ MI PĚT – češtinářská hra
Jedná se o set 130 karet s různými češtinářskými úkoly. Tato aktivizační metoda se skvěle hodí na začátek hodiny, kdy potřebujeme od žáků získat pozornost a přimět je k soustředění. S kartičkami si žáci zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si slovní zásobu, zlepší komunikační dovednosti, ale i postřeh a schopnost rychlé reakce!Každá kartička dává žákům za úkol vyjmenovat 5 různých věcí, které spadají do dané kategorie. Může se jednat například o vyjmenovaná slova, slovní druhy, druhy vět dle postoje mluvčího, úkoly zaměřující se na slovotvorbu,anebo třeba o zadání týkající se pravopisu... Kartičky jsou tvořené tak, že je opravdu každý češtinář při výuce rozhodně využije a je jedno, zda právě učí v 5., 6., 8., anebo 9. třídě. Záběr učiva je skutečně velice široký. Úkoly vychází z učebních osnov pro 2. stupeň, celou řadu kartiček lze využít ale již na 1. stupni (např. vyjmenovaná slova, některé slovní druhy, hlásky...). Celá sada kartiček lze využít i k opakování a procvičování teorie na přijímací zkoušky na SŠ (některé úlohy jsou podobného charakteru – okruh slovní zásoba a tvorba slov).Je tedy na Vás, kde, kdy a jaké kartičky se rozhodnete využít. Stačí vše vytisknout, zalaminovat, rozstříhat a efektivní warm up aktivitu máte nachystanou. Pokud samozřejmě učíte v nižších ročnících, je žádoucí začít s jednoduššími tématy a vyřadit to, co by žákům ještě mohlo dělat problémy. Po probrání nového učiva můžete kartičky do oběhu přidávat, stále tak budete pracovat s novými otázkami, ale zároveň i procvičovat učivo již probrané.“Pravidla hry” lze různě modifikovat, záleží vždy na konkrétní třídě a podmínkách, ve kterých se nacházíte. Kartičky lze využít při samostatné práci, práci ve dvojicích i při práci s celou třídou. Odpovědi je stejně tak možné plnit ústně i písemně na papírek. Vyučující může zadání vybrat sám, anebo žáky nechat losovat. Žáci poté odpovídají. Buď jeden jmenuje všech 5 věcí dle zadání, anebo jeden chodí po třídě a zvolí 5 žáků, kteří postupně po jednom odpovídají. Rozpohybujete tak celou třídu a všichni zůstávají ve střehu. Ve dvojicích/skupinách se takto žáci ptají navzájem a mohou si zapisovat body za splněné kartičky. Podrobněji rozepsané varianty “pravidel” naleznete v pokynech. PS: Nezapomeňte si po úspěšném zvládnutí “dát pět”!Věřím, že se Vám s materiálem bude skvěle pracovat!
UUCZ-665289
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Postřehovky>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
55.00