Barvy

Téma:
Počet stran:
13
Velikost: 46.78 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Učitelka Zuzka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 6. 2023
Sdílet:
  • Soubor obsahuje všech 11 základních barev (bílá, žlutá, oranžová, růžová, červená, fialová, modrá, zelená, hnědá, šedá a černá), které by dítě nastupující do primárního vzdělávání mělo znát. Pro lepší ,,pochopení" barvy jsem přidala i objekty, typické pro danou barvu (např. oranžová -) pomeranč, žlutá -) měsíc). Děti v MŠ neučíme barvy typu: korálová, lososová (tv. odvozené). K vytvoření barev mě iniciovalo, když jsem nastoupila do mateřské školy, absence názorně- demonstračních obrázků (v tomto případě barev) a jako klasická ,,tvořivá" učitelka mě nenapadlo nic jiného, než si je vyrobit sama :D. Dítě předškolního věku si danou věc lépe zapamatuje, když danou věc vnímá i pasivně (vidí obrázky každodenně ve třídě, v pozadí). Snažila jsem se (až na výjimky) dát obrázky, se kterými se dítě setkává v každodenním životě. Kartičky obsahují reálné obrázky ale i ilustrované. Snažila jsem se však zůstat na rovině ,,reálnosti", pro upevňování reálných představ dítěte, přesto jsou tu i obrázky typu (clipart, nakreslené...) Myslím, že to do školky v určité míře, i přes názory pedagogické veřejnosti, ať upevňujeme reálné představy a seznamujeme děti s reálným světem, patří. Avšak obrázky jsou pro dětské oko velmi přívětivé (vyzkoušeno kolegyněmi a i ,,mými" dětmi :D).

 

  • Jak s kartičkami pracovat?

A, Obrázky určitě zalaminuj

B.

-) Kartičky vyvěste na viditelné místo, budou dítěti sloužit jako pomůcka při učení barev a pomůcka i při diagnostice učitele

-) Barevné pexeso: Vytiskněte kartičky dvakrát a hrejte s dětmi jako klasické pexeso

-) Pomůcka při podpoře komunikačních dovedností (Řekni, co vidíš na obrázku...)

 

  • Cíl: naučit děti barvy, podporovat zrakovou diferenciaci, rozvoj slovní zásoby, podporovat řečové dovednosti

 

  • Přeji, ať potřebným kartičky pomohou :)

 

Učitelka Zuzka

Další produkty od autora Bc. Učitelka Zuzka

319670
Biologie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Omalovánky
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ. Materiál rozvíjí dramatickou výchovu a upevňuje představy o lesních zvířatech
85.00 Kč
260766
Přírodověda
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Nabízím stopy lesních zvířat: Soubor obsahuje: • Zásobník stop všech základních a hlavních živočichů zvířat žijících na
45.00 Kč
320658
Biologie
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Celoroční tematická hra
Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ. Materiál rozvíjí dramatickou výchovu a rozvíjí představy o cizokrajných zvířatech
85.00 Kč
304678
Biologie
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Nabízím soubor pozorovacího/ záznamového archu, který je přizpůsoben pro dítě předškolního věku, ale lze využít
25.00 Kč
Barvy Barvy
Soubor obsahuje všech 11 základních barev (bílá, žlutá, oranžová, růžová, červená, fialová, modrá, zelená, hnědá, šedá a černá), které by dítě nastupující do primárního vzdělávání mělo znát. Pro lepší ,,pochopení" barvy jsem přidala i objekty, typické pro danou barvu (např. oranžová -) pomeranč, žlutá -) měsíc). Děti v MŠ neučíme barvy typu: korálová, lososová (tv. odvozené). K vytvoření barev mě iniciovalo, když jsem nastoupila do mateřské školy, absence názorně- demonstračních obrázků (v tomto případě barev) a jako klasická ,,tvořivá" učitelka mě nenapadlo nic jiného, než si je vyrobit sama :D. Dítě předškolního věku si danou věc lépe zapamatuje, když danou věc vnímá i pasivně (vidí obrázky každodenně ve třídě, v pozadí). Snažila jsem se (až na výjimky) dát obrázky, se kterými se dítě setkává v každodenním životě. Kartičky obsahují reálné obrázky ale i ilustrované. Snažila jsem se však zůstat na rovině ,,reálnosti", pro upevňování reálných představ dítěte, přesto jsou tu i obrázky typu (clipart, nakreslené...) Myslím, že to do školky v určité míře, i přes názory pedagogické veřejnosti, ať upevňujeme reálné představy a seznamujeme děti s reálným světem, patří. Avšak obrázky jsou pro dětské oko velmi přívětivé (vyzkoušeno kolegyněmi a i ,,mými" dětmi :D).   Jak s kartičkami pracovat? A, Obrázky určitě zalaminuj B. -) Kartičky vyvěste na viditelné místo, budou dítěti sloužit jako pomůcka při učení barev a pomůcka i při diagnostice učitele -) Barevné pexeso: Vytiskněte kartičky dvakrát a hrejte s dětmi jako klasické pexeso -) Pomůcka při podpoře komunikačních dovedností (Řekni, co vidíš na obrázku...)   Cíl: naučit děti barvy, podporovat zrakovou diferenciaci, rozvoj slovní zásoby, podporovat řečové dovednosti   Přeji, ať potřebným kartičky pomohou :)   Učitelka Zuzka
UUCZ-271946
Nezařazené k předmětu>Celoroční tematická hra>Didaktické hry>Třísložkové karty>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🎨 Barvy
48.00