Experti pravopisu za 3, 2, 1... - vyjmenovaná slova

Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 2.69 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 3. 2025
Sdílet:

Vzdělávací materiál obsahuje 24 kartiček se slovy, ze kterých žáci vybírají pravopisně správnou variantu, vytváří věty a zamýšlí se nad významovými rozdíly slov v kontextu. Nechybí záznamové archy, odškrtávací tabulky správných a špatných odpovědí ani řešení. 

Jak s materiálem pracovat? 

  • Sloupečky se slovy vytiskněte, zalaminujte a rozstříhejte. Žák si vybere jednu kartu a začne se zabývat pravopisem.
  • Vždy přemýšlí, zda je pravopisně správná pouze jedna možnost, nebo naopak obě. U druhé možnosti přemýšlí také nad významem užitých slov v kontextu (výt a vít).
  • Žáci vytváří věty se slovy do záznamových archů nebo do svého sešitu vždy se zdůvodněním. Věty budou obsahovat vždy slova ve stejném tvaru, jako jsou uvedena v tabulce.
  • V pracovních listech naleznete možnost - chci si poznamenat. V případě chyby si zde žáci zapisují poznatky a správné odůvodnění pravopisného jevu.
  • Záznamové archy pro zápis vět naleznete hned v několika podobách, abyste si mohli materiál v hodině ušít na míru. Je na vás, zda se sloupečky se slovy budete chtít pracovat pouze jednou, nebo si práci s kartičkami rozdělit na více hodin a intenzivně s tímto materiálem pracovat.
  • Tabulky správných a špatných odpovědí doporučuji vytisknout vždy, budete-li chtít s materiálem pracovat dlouhodobě. Správné odpovědi si značí v tabulce zeleným symbolem (fajfkou), špatnou odpověď červeným symbolem (křížkem).
  • Tabulky správných a špatných odpovědí naleznete ve 2 podobách - kratší verze bez číselného ohraničené, delší verze s číselným ohraničením. 
  • Řešení obsahuje příklady vět, v nichž jsou slova správně užita v kontextu. Doporučuji tabulku tisknout barevně. Barvy zde totiž mají důležitou úlohu. 

    Pro plné využití materiálu je nutný barevný tisk. V černobílé podobě se nebudete moci věnovat naplno významové stránce. 

Obsah materiálu: 

  • 1. strana - autorská strana s podmínkami užívání materiálu, kontakty
  • 2.-4. strana - průvodní/metodický list
  • 5. strana - úvodní obrázek vhodný k promítnutí na dataprojektoru (netiskněte)
  • 6.-11. strana - sloupečky se slovy
  • 12.-15. strana - řešení
  • 16.-17. - 2 podoby odškrtávacích tabulek - správné a špatné odpovědi
  • 18.-21. - záznamové archy pro zápis odpovědí
  • 22. strana - příklad zápisu do záznamového archu se zdůvodněním
  • 23. strana - doporučená literatura pro žáky ke kontrole (kdyby nestačilo řešení) ¨
  • 24. strana - mnou využité zdroje při sestavování materiálu
  • 25. strana - odkazy na další mé materiály

Další produkty od autora Tady bydlí úča

333850
Český jazyk - gramatika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Díky tomuto vzdělávacímu materiálu žáci pochopí slovesné vidy, které se běžně objevují v naší komunikaci, a naučí se
40.00 Kč
341816
Hudební výchova
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově? Rozdejte jim motivační karty a odměňujte je vyraženými body za jejich aktivitu
30.00 Kč
335788
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Materiál obsahuje 27 kartiček s náměty novinových/časopiseckých článků, na kterých vystupuje fiktivní známá osobnost
35.00 Kč
332760
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Tento vzdělávací materiál učí žáky sebereflexi. Díky semaforu si na konci hodiny, dne nebo týdne ověříte, zda děti učivu
40.00 Kč
Experti pravopisu za 3, 2, 1... - vyjmenovaná slova Experti pravopisu za 3, 2, 1... - vyjmenovaná slova
Vzdělávací materiál obsahuje 24 kartiček se slovy, ze kterých žáci vybírají pravopisně správnou variantu, vytváří věty a zamýšlí se nad významovými rozdíly slov v kontextu. Nechybí záznamové archy, odškrtávací tabulky správných a špatných odpovědí ani řešení. Jak s materiálem pracovat? Sloupečky se slovy vytiskněte, zalaminujte a rozstříhejte. Žák si vybere jednu kartu a začne se zabývat pravopisem. Vždy přemýšlí, zda je pravopisně správná pouze jedna možnost, nebo naopak obě. U druhé možnosti přemýšlí také nad významem užitých slov v kontextu (výt a vít). Žáci vytváří věty se slovy do záznamových archů nebo do svého sešitu vždy se zdůvodněním. Věty budou obsahovat vždy slova ve stejném tvaru, jako jsou uvedena v tabulce. V pracovních listech naleznete možnost - chci si poznamenat. V případě chyby si zde žáci zapisují poznatky a správné odůvodnění pravopisného jevu. Záznamové archy pro zápis vět naleznete hned v několika podobách, abyste si mohli materiál v hodině ušít na míru. Je na vás, zda se sloupečky se slovy budete chtít pracovat pouze jednou, nebo si práci s kartičkami rozdělit na více hodin a intenzivně s tímto materiálem pracovat. Tabulky správných a špatných odpovědí doporučuji vytisknout vždy, budete-li chtít s materiálem pracovat dlouhodobě. Správné odpovědi si značí v tabulce zeleným symbolem (fajfkou), špatnou odpověď červeným symbolem (křížkem).Tabulky správných a špatných odpovědí naleznete ve 2 podobách - kratší verze bez číselného ohraničené, delší verze s číselným ohraničením. Řešení obsahuje příklady vět, v nichž jsou slova správně užita v kontextu. Doporučuji tabulku tisknout barevně. Barvy zde totiž mají důležitou úlohu. Pro plné využití materiálu je nutný barevný tisk. V černobílé podobě se nebudete moci věnovat naplno významové stránce. Obsah materiálu: 1. strana - autorská strana s podmínkami užívání materiálu, kontakty 2.-4. strana - průvodní/metodický list 5. strana - úvodní obrázek vhodný k promítnutí na dataprojektoru (netiskněte) 6.-11. strana - sloupečky se slovy 12.-15. strana - řešení 16.-17. - 2 podoby odškrtávacích tabulek - správné a špatné odpovědi 18.-21. - záznamové archy pro zápis odpovědí 22. strana - příklad zápisu do záznamového archu se zdůvodněním 23. strana - doporučená literatura pro žáky ke kontrole (kdyby nestačilo řešení) ¨24. strana - mnou využité zdroje při sestavování materiálu 25. strana - odkazy na další mé materiály
UUCZ-839355
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Ostatní>6.>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
38.00