Experti pravopisu za 3, 2, 1 - psaní předpon s, z, vz

Kategorie:
Počet stran:
29
Velikost: 10.48 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Tady bydlí úča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 4. 2025
Sdílet:

Melounová verze psaní předpon s, z, vz

Jak s materiálem pracovat?

  • Sloupečky se slovy vytiskněte, zalaminujte a rozstříhejte. Žák si vybere jednu kartu a začne se zabývat pravopisem. Vždy přemýšlí, zda je pravopisně správná pouze jedna možnost, nebo naopak obě. U druhé možnosti přemýšlí také nad významem užitých slov v kontextu (sužovat a zužovat).
  • Žáci vytváří věty se slovy do záznamových archů nebo do svého sešitu, pokud možno se zdůvodněním. To je k dispozici ve dvou verzích - První se zaměřuje na podrobné pravopisné zdůvodnění (směr dolů, změna stavu...), druhé je zaměřeno na významy slov ve větě. Je na vás, jakou možnost zvolíte.
  • Věty budou obsahovat vždy slova ve stejném tvaru, jako jsou uvedena ve sloupečcích.
  • V pracovních listech naleznete možnost - chci si poznamenat. V případě chyby si zde žáci zapisují poznatky a správné odůvodnění pravopisného jevu.
  • Záznamové archy pro zápis vět naleznete hned v několika podobách, abyste si mohli materiál v hodině ušít na míru. Je na vás, zda se tomuto učivu budete chtít věnovat pouze jednou, nebo si práci rozdělíte na více hodin a intenzivně s tímto materiálem budete pracovat.
  • Tabulky správných a špatných odpovědí doporučuji vytisknout vždy, budete-li chtít s materiálem pracovat dlouhodobě. Správné odpovědi si žáci značí v tabulce zeleným symbolem (fajfkou), špatnou odpověď červeným symbolem (křížkem).
  • Tabulky správných a špatných odpovědí naleznete ve 2 podobách - kratší verze bez číselného ohraničení, delší verze s číselným ohraničením.
  • Řešení obsahuje příklady vět, v nichž jsou slova správně užita v kontextu.

Pro plné využití materiálu je nutný barevný tisk. V černobílé podobě se nebudete moci věnovat naplno významové stránce.

Obsah materiálu:

  • 1. strana - autorská strana s podmínkami užívání materiálu, kontakty
  • 2.-4. strana - průvodní/metodický list
  • 5. strana - úvodní obrázek vhodný k promítnutí na dataprojektoru (netiskněte)
  • 6.-11. strana - sloupečky se slovy - vytiskněte, zalaminujte, vystříhejte
  • 12.-15. strana - řešení - vyžaduje oboustranný a barevný tisk
  • 16.-17. strana - 2 podoby odškrtávacích tabulek - správné a špatné odpovědi - vyberte si jednu možnost
  • 18.-21. strana - záznamové archy pro zápis odpovědí - zdůvodňování pravopisu - 1. verze
  • 22.-25. strana - záznamové archy pro zápis odpovědí - zdůvodňování slov na základě kontextu - 2. verze
  • 26. strana - příklad správného i chybného zápisu do záznamového archu se zdůvodněním
  • 27. strana - doporučená literatura pro žáky ke kontrole - využívají, pokud si neví rady
  • 28. strana - mnou využité zdroje při sestavování materiálu
  • 29. strana - další mé materiály

 

Další produkty od autora Tady bydlí úča

338223
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Jména na záložkách a jmenovkách si můžete přepsat podle svých požadavků. Měnit můžete barvu i velikost písma.
25.00 Kč
332742
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Chcete, aby se žáci rozdělili do dvojic a zároveň si procvičili své znalosti, které postavy k sobě patří? Materiál
25.00 Kč
440439
Český jazyk - psaní
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak začínat hodiny v prosinci, kdy už každý myslí na Vánoce? Co začít třeba krátkou vánoční rozcvičkou? Žáci si vylosují
33.00 Kč
310285
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Charles Dickens - jeho život a dílo Žáci na základě správného třídění informací a čtení s porozuměním vybarví QR kód
40.00 Kč
Experti pravopisu za 3, 2, 1 - psaní předpon s, z, vz Experti pravopisu za 3, 2, 1 - psaní předpon s, z, vz
Melounová verze psaní předpon s, z, vzJak s materiálem pracovat?Sloupečky se slovy vytiskněte, zalaminujte a rozstříhejte. Žák si vybere jednu kartu a začne se zabývat pravopisem. Vždy přemýšlí, zda je pravopisně správná pouze jedna možnost, nebo naopak obě. U druhé možnosti přemýšlí také nad významem užitých slov v kontextu (sužovat a zužovat).Žáci vytváří věty se slovy do záznamových archů nebo do svého sešitu, pokud možno se zdůvodněním. To je k dispozici ve dvou verzích - První se zaměřuje na podrobné pravopisné zdůvodnění (směr dolů, změna stavu...), druhé je zaměřeno na významy slov ve větě. Je na vás, jakou možnost zvolíte.Věty budou obsahovat vždy slova ve stejném tvaru, jako jsou uvedena ve sloupečcích.V pracovních listech naleznete možnost - chci si poznamenat. V případě chyby si zde žáci zapisují poznatky a správné odůvodnění pravopisného jevu.Záznamové archy pro zápis vět naleznete hned v několika podobách, abyste si mohli materiál v hodině ušít na míru. Je na vás, zda se tomuto učivu budete chtít věnovat pouze jednou, nebo si práci rozdělíte na více hodin a intenzivně s tímto materiálem budete pracovat.Tabulky správných a špatných odpovědí doporučuji vytisknout vždy, budete-li chtít s materiálem pracovat dlouhodobě. Správné odpovědi si žáci značí v tabulce zeleným symbolem (fajfkou), špatnou odpověď červeným symbolem (křížkem).Tabulky správných a špatných odpovědí naleznete ve 2 podobách - kratší verze bez číselného ohraničení, delší verze s číselným ohraničením.Řešení obsahuje příklady vět, v nichž jsou slova správně užita v kontextu.Pro plné využití materiálu je nutný barevný tisk. V černobílé podobě se nebudete moci věnovat naplno významové stránce.Obsah materiálu:1. strana - autorská strana s podmínkami užívání materiálu, kontakty2.-4. strana - průvodní/metodický list5. strana - úvodní obrázek vhodný k promítnutí na dataprojektoru (netiskněte)6.-11. strana - sloupečky se slovy - vytiskněte, zalaminujte, vystříhejte12.-15. strana - řešení - vyžaduje oboustranný a barevný tisk16.-17. strana - 2 podoby odškrtávacích tabulek - správné a špatné odpovědi - vyberte si jednu možnost18.-21. strana - záznamové archy pro zápis odpovědí - zdůvodňování pravopisu - 1. verze22.-25. strana - záznamové archy pro zápis odpovědí - zdůvodňování slov na základě kontextu - 2. verze26. strana - příklad správného i chybného zápisu do záznamového archu se zdůvodněním27. strana - doporučená literatura pro žáky ke kontrole - využívají, pokud si neví rady28. strana - mnou využité zdroje při sestavování materiálu29. strana - další mé materiály 
UUCZ-844666
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Ostatní>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00