Co by se stalo, kdyby vlk potkal tři Karkulky místo jedné? Co by se stalo, kdyby Otesánkovi přestalo chutnat? Materiál vhodný pro písemný i ústní projev.
Tento vzdělávací materiál je vhodný do slohu k písemné i ústní komunikaci pro žáky 5., 6. a 7. ročníku. Obsahuje 20 karet s úvahami o tom, co by se stalo, kdyby... v rámci tématu POHÁDKY.
Materiál obsahuje:
- průvodní list
- 20 karet s úvahami
Jak s materiálem pracovat:
- vytiskněte, zalaminujte a vystříhejte kartičky
Varianty užití:
1) Trojice žáků vybere 3 karty a napíše zadání na tabuli. Žáci si pak vyberou jednu variantu a vypracují písemně příběh. Následuje prezentace prací.
2) Dvojice žáků si vybere jednu kartičku a vypracují na základě jejího znění myšlenkovou mapu s novými okolnostmi, které by se v jejich pohádce objevily.
3) Dvojice žáků si vybere jednu kartičku a vypracují společně příběh. Žáci se však budou střídat po jedné větě. (Příklad: Žák A: Rybář jako každý jiný den vyplouval na své dřevěné loďce, aby zajistil potravu pro svou rodinu. Žák B: Po několika nezdařilých pokusech uviděl rybář rychle šířící se vlnu. Žák A: Vlna v rybáři vyvolávala napětí se špetkou strachu, ale zároveň i naději v úlovek.)
4) Dvojice žáků si vybere jednu kartičku a každý z žáků vypracuje svou verzi příběhu. Poté si děj přečtou a pokusí se srovnat, zda se v něčem shodli a měli stejné myšlenky, či nikoli.
5) Vybraný žák přečte nahlas zadání na kartičce. Žáci pak pod vedením učitele diskutují, jak by pohádka mohla pokračovat.