Cílová skupina:
Žáci 1. ročníku ZŠ, přípravné třídy, speciální třídy, žáci s SVP (např. LMP, OŠD, PAS, ADHD)
Počet stran:
18 listů A4 – každý list obsahuje sadu slabik a odpovídajících obrázků
Obsah a cíle materiálu:
Materiál je zaměřený na rozvoj fonematického sluchu a čtenářských dovedností. Žáci určují první slabiku slova a spojují ji se správným obrázkem.
Rozvíjené dovednosti:
- analýza počáteční slabiky ve slově
- předčtenářské dovednosti a fonematický sluch
- zrakové vnímání
- pozornost a soustředění
- slovní zásoba
Průběh aktivity:
- Žák si prohlédne obrázky na pracovním listu.
- Přečte si slabiky na pravé straně.
- Spojí slabiku s obrázkem, jehož pojmenování touto slabikou začíná (např. ma → malina).
Možnosti využití:
- individuální práce ve výuce
- práce v malých skupinách
- logopedická intervence
- opakovací nebo hravá forma testování znalostí