SVATOJÁNSKÁ NOC (prac. listy, prezentace, hra v PPT) - s ŘEŠENÍM

Počet stran:
47
Velikost: 50.54 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:
  • VŠE VE VIDEU :-)
  • 7 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením
  • PREZENTACE - podklady k povídání o svatojánské noci, videa a NÁVOD PRO VYUČUJÍCÍHO: posloupnost jednotlivých videí, aktivit a pracovních listů (příprava hotová již v prezentaci - stačí vytisknout pracovní listy pro žáky a pro sebe řešení :-) ).

 

PREZENTACE:

1) Úvodní povídání - navázání na stávající znalosti a zkušenosti žáků ("brainstorming" na obrázky v úvodu)

2) Přesah do výuky dějepisu (Keltové) - video + podklady k povídání

3) Prezentace je návodem pro vyučující (PL, videa, podklady k povídání) všechny činnosti jsou seřazeny (na jednotlivých slidech je ukázáno, který pracovní list má být kdy použit, učitel má k dispozici řešení).

4) Závěrečná hra Sbírání světlušek (zopakování zajímavostí o svatojánské noci)

 

METODY A FORMY PRÁCE:

  • individuální práce či práce ve dvojici (následná hromadná kontrola)
  • luštění (osmisměrky, křížovky)
  • práce s textem (vyhledávání informací, orientace v textu)
  • práce s pranostikami (rozbor jejich významu)
  • dedukce z textu (lit. pojem "balada")
  • interpretace obrázků v kontextu
  • porozumění textu (vnější charakteristický popis)
  • diskuze, brainstorming

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák pracuje ve skupině nebo samostatně (dle charakteru činnosti)
- brainstorming: respekt vůči názorům ostatních
- stanovení cílů, řízení práce (pracovní listy, luštění)
- diskuze (obrázková nápověda v prezentaci – žáci hledají souvislosti)
- konstruktivní učení: navážeme na již známé (vlastní zkušenost, znalost je dále rozvíjena)

2. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + KOMUNIKATIVNÍ
- projevuje se v diskuzi: tolerance, podněcování diskuze, motivace vyjádřit názor
- řízení diskuze ve vlastní skupince
- tolerance jiných než vlastního názoru, respekt k ostatním diskutujícím atd.

3. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- závěrečné opakování mohou žáci řídit sami
- učitel stanoví nutný počet bodů
- stanovena pravidla (mohou stanovit sami žáci: např. každý se dostane ke slovu)
- žáci si sami řídi svou činnosti i činnost skupiny

 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

30172
Český jazyk
8., 9., SŠ
Didaktické hry
DIDAKTICKÁ HRA určená k opakování okruhu GRAF SOUVĚTÍ Kartičky určené k oboustrannému tisku a zalaminování: - 30
25.00 Kč
36926
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy a testy k nácviku interpunkce ve větě jednoduché: 1. Oslovení (skloňování - 5. pád, postup při oslovování
30.00 Kč
4351
Český jazyk - gramatika
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní list k pochopení a procvičení příslovečných spřežek: 1. část - pochopení ve větě (co je a není spřežka, rozdíl
25.00 Kč
641956
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dvojlist k výuce i procvičení přípon -ICÍ / -ÍCÍ přídavných jmen. Strana 1 + 2 k oboustrannému černobílému tisku ( bez
0.00 Kč
SVATOJÁNSKÁ NOC (prac. listy, prezentace, hra v PPT) - s ŘEŠENÍM SVATOJÁNSKÁ NOC (prac. listy, prezentace, hra v PPT) - s ŘEŠENÍM
VŠE VE VIDEU :-) 7 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením PREZENTACE - podklady k povídání o svatojánské noci, videa a NÁVOD PRO VYUČUJÍCÍHO: posloupnost jednotlivých videí, aktivit a pracovních listů (příprava hotová již v prezentaci - stačí vytisknout pracovní listy pro žáky a pro sebe řešení :-) ).   PREZENTACE: 1) Úvodní povídání - navázání na stávající znalosti a zkušenosti žáků ("brainstorming" na obrázky v úvodu) 2) Přesah do výuky dějepisu (Keltové) - video + podklady k povídání 3) Prezentace je návodem pro vyučující (PL, videa, podklady k povídání) všechny činnosti jsou seřazeny (na jednotlivých slidech je ukázáno, který pracovní list má být kdy použit, učitel má k dispozici řešení). 4) Závěrečná hra Sbírání světlušek (zopakování zajímavostí o svatojánské noci)   METODY A FORMY PRÁCE: individuální práce či práce ve dvojici (následná hromadná kontrola) luštění (osmisměrky, křížovky) práce s textem (vyhledávání informací, orientace v textu) práce s pranostikami (rozbor jejich významu) dedukce z textu (lit. pojem "balada") interpretace obrázků v kontextu porozumění textu (vnější charakteristický popis) diskuze, brainstorming  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žák pracuje ve skupině nebo samostatně (dle charakteru činnosti) - brainstorming: respekt vůči názorům ostatních - stanovení cílů, řízení práce (pracovní listy, luštění) - diskuze (obrázková nápověda v prezentaci – žáci hledají souvislosti) - konstruktivní učení: navážeme na již známé (vlastní zkušenost, znalost je dále rozvíjena)2. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + KOMUNIKATIVNÍ - projevuje se v diskuzi: tolerance, podněcování diskuze, motivace vyjádřit názor - řízení diskuze ve vlastní skupince - tolerance jiných než vlastního názoru, respekt k ostatním diskutujícím atd. 3. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ - závěrečné opakování mohou žáci řídit sami - učitel stanoví nutný počet bodů - stanovena pravidla (mohou stanovit sami žáci: např. každý se dostane ke slovu) - žáci si sami řídi svou činnosti i činnost skupiny 
UUCZ-320436
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>☀️ Léto
38.00