SVATOJÁNSKÁ NOC (prac. listy, prezentace, hra v PPT) - s ŘEŠENÍM

Počet stran:
47
Velikost: 50.54 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:
  • VŠE VE VIDEU :-)
  • 7 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením
  • PREZENTACE - podklady k povídání o svatojánské noci, videa a NÁVOD PRO VYUČUJÍCÍHO: posloupnost jednotlivých videí, aktivit a pracovních listů (příprava hotová již v prezentaci - stačí vytisknout pracovní listy pro žáky a pro sebe řešení :-) ).

 

PREZENTACE:

1) Úvodní povídání - navázání na stávající znalosti a zkušenosti žáků ("brainstorming" na obrázky v úvodu)

2) Přesah do výuky dějepisu (Keltové) - video + podklady k povídání

3) Prezentace je návodem pro vyučující (PL, videa, podklady k povídání) všechny činnosti jsou seřazeny (na jednotlivých slidech je ukázáno, který pracovní list má být kdy použit, učitel má k dispozici řešení).

4) Závěrečná hra Sbírání světlušek (zopakování zajímavostí o svatojánské noci)

 

METODY A FORMY PRÁCE:

  • individuální práce či práce ve dvojici (následná hromadná kontrola)
  • luštění (osmisměrky, křížovky)
  • práce s textem (vyhledávání informací, orientace v textu)
  • práce s pranostikami (rozbor jejich významu)
  • dedukce z textu (lit. pojem "balada")
  • interpretace obrázků v kontextu
  • porozumění textu (vnější charakteristický popis)
  • diskuze, brainstorming

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák pracuje ve skupině nebo samostatně (dle charakteru činnosti)
- brainstorming: respekt vůči názorům ostatních
- stanovení cílů, řízení práce (pracovní listy, luštění)
- diskuze (obrázková nápověda v prezentaci – žáci hledají souvislosti)
- konstruktivní učení: navážeme na již známé (vlastní zkušenost, znalost je dále rozvíjena)

2. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + KOMUNIKATIVNÍ
- projevuje se v diskuzi: tolerance, podněcování diskuze, motivace vyjádřit názor
- řízení diskuze ve vlastní skupince
- tolerance jiných než vlastního názoru, respekt k ostatním diskutujícím atd.

3. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- závěrečné opakování mohou žáci řídit sami
- učitel stanoví nutný počet bodů
- stanovena pravidla (mohou stanovit sami žáci: např. každý se dostane ke slovu)
- žáci si sami řídi svou činnosti i činnost skupiny

 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

58237
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Didaktická hra a pracovní listy ( minitestíky) ke komplexnímu zopakování větných členů. Principem didaktické hry je
49.00 Kč
13356
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 44 stran: pracovní listy, kartičky k procvičení, testy CERMAT typu - vše včetně řešení OBSAH: 1) Rozlišování VH a VV
38.00 Kč
13969
Český jazyk
8., 9., SŠ
Pracovní listy
1. ZÁPISY, PROCVIČENÍ (4 stránky) - zápisy k jednotlivým odchylkám od pravidelné větné stavby, které jsou považovány za
25.00 Kč
109431
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
26 stran: pracovní listy 8 stran: tematické testy z konkrétních okruhů u zájmen (16 testů) 34 stran (kopie s vyplněným
55.00 Kč
SVATOJÁNSKÁ NOC (prac. listy, prezentace, hra v PPT) - s ŘEŠENÍM SVATOJÁNSKÁ NOC (prac. listy, prezentace, hra v PPT) - s ŘEŠENÍM
VŠE VE VIDEU :-) 7 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením PREZENTACE - podklady k povídání o svatojánské noci, videa a NÁVOD PRO VYUČUJÍCÍHO: posloupnost jednotlivých videí, aktivit a pracovních listů (příprava hotová již v prezentaci - stačí vytisknout pracovní listy pro žáky a pro sebe řešení :-) ).   PREZENTACE: 1) Úvodní povídání - navázání na stávající znalosti a zkušenosti žáků ("brainstorming" na obrázky v úvodu) 2) Přesah do výuky dějepisu (Keltové) - video + podklady k povídání 3) Prezentace je návodem pro vyučující (PL, videa, podklady k povídání) všechny činnosti jsou seřazeny (na jednotlivých slidech je ukázáno, který pracovní list má být kdy použit, učitel má k dispozici řešení). 4) Závěrečná hra Sbírání světlušek (zopakování zajímavostí o svatojánské noci)   METODY A FORMY PRÁCE: individuální práce či práce ve dvojici (následná hromadná kontrola) luštění (osmisměrky, křížovky) práce s textem (vyhledávání informací, orientace v textu) práce s pranostikami (rozbor jejich významu) dedukce z textu (lit. pojem "balada") interpretace obrázků v kontextu porozumění textu (vnější charakteristický popis) diskuze, brainstorming   - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žák pracuje ve skupině nebo samostatně (dle charakteru činnosti) - brainstorming: respekt vůči názorům ostatních - stanovení cílů, řízení práce (pracovní listy, luštění) - diskuze (obrázková nápověda v prezentaci – žáci hledají souvislosti) - konstruktivní učení: navážeme na již známé (vlastní zkušenost, znalost je dále rozvíjena) 2. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + KOMUNIKATIVNÍ - projevuje se v diskuzi: tolerance, podněcování diskuze, motivace vyjádřit názor - řízení diskuze ve vlastní skupince - tolerance jiných než vlastního názoru, respekt k ostatním diskutujícím atd. 3. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ - závěrečné opakování mohou žáci řídit sami - učitel stanoví nutný počet bodů - stanovena pravidla (mohou stanovit sami žáci: např. každý se dostane ke slovu) - žáci si sami řídi svou činnosti i činnost skupiny  
UUCZ-320436
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 1. stupeň>Čtenářská gramotnost 2. stupeň>Léto
38.00