Tematický zásobník (obrázkové kartičky)

Počet stran:
18
Velikost: 3.08 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající UčitELKA
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 3. 2025
Sdílet:

Jedná se o multifunkční set 90 kartiček s nejrůznějšími obrázky. Dle mého názoru má materiál opravdu široké možnosti využití. V první řadě má sloužit k podpoře tvůrčího psaní jako zásobník témat. Je ale vhodný pro celou řadu jiných aktivit, které jsou zde blíže rozepsány. S jejich pomocí rozvinete u žáků kreativitufantaziislovní zásobu, obrazotvornost, dále ale i schopnost improvizace či kompetence sociální a komunikační. Využijete je v hodinách českého  jazyka (sloh, mluvnice), při výuce cizího jazyka, ale jistě se dají aplikovat i v jiných předmětech napříč věkovými kategoriemi, využitelný by set mohl být též v třídnických hodinách (icebreaker, vyjádření aktuálních emocí, uvolnění atmosféry a rozvinutí dialogu...). Součástí materiálu je samozřejmě průvodní list, kde najdete veškeré podrobnosti včetně 7 tipů, jak kartičky využít. Příklady využití:

  • VOLNÉ PSANÍ – Žáky necháme losovat 1 kartičku – na základě vylosovaného tématu (obrázku) a zapojení fantazie každý žák tvoří vlastní příběh (žáky můžeme případně ještě nasměrovat obecnými pomocnými otázkami).  Druhou variantou je, že každého žáka necháme vylosovat 2 kartičky – buď si jednu z nich vybere a následně na toto téma tvoří příběh, anebo se snaží obě témata propojit a zakomponovat je do příběhu (např. babička vaří + hasiči před hořícím domem = příběh o tom, jak babička vařila a začal hořet celý dům...)
  • PSANÍ DLE INSTRUKCÍ (ideální kombinace s materiálem na slohové útvary: https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk/zasobnik-slohovych-utvaru) – Po probírání určitého slohového útvaru žáky necháme losovat 1 kartičku s tématem – to poté zakomponují do daného útvaru (např. POPIS – na základě vylosovaného tématu žák píše popis). Ideální je kombinovat set s materiálem Zásobník slohových útvarů – každý žák si poté losuje jednu kartičku pro výběr tématu a druhou kartičku pro výběr slohového útvaru (např. “Na zadané téma vytvoříš zápis do deníčku” + karta s tématem rodinná dovolená u moře.) Mají tak zadaný útvar i téma, na jejich fantazii je, aby obojí propojili.



 

Další produkty od autora UčitELKA

983807
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu V souboru naleznete barvitý příběh o halloweenské výzdobě domu rodiny McCarthyových + pracovní list s 8
35.00 Kč
647137
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tato sada obsahuje celkem 10 různých variant kartiček pro zpětnou vazbu, dále také pololetní hodnocení a kolečka pro
45.00 Kč
792709
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Zábavná valentýnská bojovka pro zopakování učiva s atraktivní samokontrolou pomocí QR kódu! Vhodná zejména pro žáky 8. a
65.00 Kč
647478
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Materiál slouží primárně k procvičení textové návaznosti. V souboru naleznete celkem 20 textů, které jsou rozdělené do 3
55.00 Kč
Tematický zásobník (obrázkové kartičky) Tematický zásobník (obrázkové kartičky)
Jedná se o multifunkční set 90 kartiček s nejrůznějšími obrázky. Dle mého názoru má materiál opravdu široké možnosti využití. V první řadě má sloužit k podpoře tvůrčího psaní jako zásobník témat. Je ale vhodný pro celou řadu jiných aktivit, které jsou zde blíže rozepsány. S jejich pomocí rozvinete u žáků kreativitu, fantazii, slovní zásobu, obrazotvornost, dále ale i schopnost improvizace či kompetence sociální a komunikační. Využijete je v hodinách českého  jazyka (sloh, mluvnice), při výuce cizího jazyka, ale jistě se dají aplikovat i v jiných předmětech napříč věkovými kategoriemi, využitelný by set mohl být též v třídnických hodinách (icebreaker, vyjádření aktuálních emocí, uvolnění atmosféry a rozvinutí dialogu...). Součástí materiálu je samozřejmě průvodní list, kde najdete veškeré podrobnosti včetně 7 tipů, jak kartičky využít. Příklady využití:VOLNÉ PSANÍ – Žáky necháme losovat 1 kartičku – na základě vylosovaného tématu (obrázku) a zapojení fantazie každý žák tvoří vlastní příběh (žáky můžeme případně ještě nasměrovat obecnými pomocnými otázkami).  Druhou variantou je, že každého žáka necháme vylosovat 2 kartičky – buď si jednu z nich vybere a následně na toto téma tvoří příběh, anebo se snaží obě témata propojit a zakomponovat je do příběhu (např. babička vaří + hasiči před hořícím domem = příběh o tom, jak babička vařila a začal hořet celý dům...)PSANÍ DLE INSTRUKCÍ (ideální kombinace s materiálem na slohové útvary: https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk/zasobnik-slohovych-utvaru) – Po probírání určitého slohového útvaru žáky necháme losovat 1 kartičku s tématem – to poté zakomponují do daného útvaru (např. POPIS – na základě vylosovaného tématu žák píše popis). Ideální je kombinovat set s materiálem Zásobník slohových útvarů – každý žák si poté losuje jednu kartičku pro výběr tématu a druhou kartičku pro výběr slohového útvaru (např. “Na zadané téma vytvoříš zápis do deníčku” + karta s tématem rodinná dovolená u moře.) Mají tak zadaný útvar i téma, na jejich fantazii je, aby obojí propojili. 
UUCZ-640204
Český jazyk>Český jazyk - sloh>Cizí jazyky>Předloha ke kreslení>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00