Tematický zásobník (obrázkové kartičky)

Počet stran:
18
Velikost: 3.1 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 9. 2024
Sdílet:

Jedná se o multifunkční set 90 kartiček s nejrůznějšími obrázky. Dle mého názoru má materiál opravdu široké možnosti využití. V první řadě má sloužit k podpoře tvůrčího psaní jako zásobník témat. Je ale vhodný pro celou řadu jiných aktivit, které jsou zde blíže rozepsány. S jejich pomocí rozvinete u žáků kreativitufantaziislovní zásobu, obrazotvornost, dále ale i schopnost improvizace či kompetence sociální a komunikační. Využijete je v hodinách českého  jazyka (sloh, mluvnice), při výuce cizího jazyka, ale jistě se dají aplikovat i v jiných předmětech napříč věkovými kategoriemi, využitelný by set mohl být též v třídnických hodinách (icebreaker, vyjádření aktuálních emocí, uvolnění atmosféry a rozvinutí dialogu...). Součástí materiálu je samozřejmě průvodní list, kde najdete veškeré podrobnosti včetně 7 tipů, jak kartičky využít. Příklady využití:

  • VOLNÉ PSANÍ – Žáky necháme losovat 1 kartičku – na základě vylosovaného tématu (obrázku) a zapojení fantazie každý žák tvoří vlastní příběh (žáky můžeme případně ještě nasměrovat obecnými pomocnými otázkami).  Druhou variantou je, že každého žáka necháme vylosovat 2 kartičky – buď si jednu z nich vybere a následně na toto téma tvoří příběh, anebo se snaží obě témata propojit a zakomponovat je do příběhu (např. babička vaří + hasiči před hořícím domem = příběh o tom, jak babička vařila a začal hořet celý dům...)
  • PSANÍ DLE INSTRUKCÍ (ideální kombinace s materiálem na slohové útvary: https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk/zasobnik-slohovych-utvaru) – Po probírání určitého slohového útvaru žáky necháme losovat 1 kartičku s tématem – to poté zakomponují do daného útvaru (např. POPIS – na základě vylosovaného tématu žák píše popis). Ideální je kombinovat set s materiálem Zásobník slohových útvarů – každý žák si poté losuje jednu kartičku pro výběr tématu a druhou kartičku pro výběr slohového útvaru (např. “Na zadané téma vytvoříš zápis do deníčku” + karta s tématem rodinná dovolená u moře.) Mají tak zadaný útvar i téma, na jejich fantazii je, aby obojí propojili.



 

Další produkty od autora UčitELKA

665289
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Jedná se o set 130 karet s různými češtinářskými úkoly. Tato aktivizační metoda se skvěle hodí na začátek hodiny, kdy
55.00 Kč
641567
Český jazyk
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál slouží k zopakování probíraného učiva a rychlé aktivizaci žáků na začátku/konci vyučovací hodiny. Bojovku
60.00 Kč
640120
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Projekty
Vylosuj si kartičku a na základě emoji tvoř příběh! Nejen k tomu slouží multifunkční set 60 kartiček s emotikony. Je
35.00 Kč
644569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Češtinářská minutovka Zbývá posledních pár minut do konce hodiny? Někdo má test či pracovní list dříve hotový?Je čas
55.00 Kč
Tematický zásobník (obrázkové kartičky) Tematický zásobník (obrázkové kartičky)
Jedná se o multifunkční set 90 kartiček s nejrůznějšími obrázky. Dle mého názoru má materiál opravdu široké možnosti využití. V první řadě má sloužit k podpoře tvůrčího psaní jako zásobník témat. Je ale vhodný pro celou řadu jiných aktivit, které jsou zde blíže rozepsány. S jejich pomocí rozvinete u žáků kreativitu, fantazii, slovní zásobu, obrazotvornost, dále ale i schopnost improvizace či kompetence sociální a komunikační. Využijete je v hodinách českého  jazyka (sloh, mluvnice), při výuce cizího jazyka, ale jistě se dají aplikovat i v jiných předmětech napříč věkovými kategoriemi, využitelný by set mohl být též v třídnických hodinách (icebreaker, vyjádření aktuálních emocí, uvolnění atmosféry a rozvinutí dialogu...). Součástí materiálu je samozřejmě průvodní list, kde najdete veškeré podrobnosti včetně 7 tipů, jak kartičky využít. Příklady využití:VOLNÉ PSANÍ – Žáky necháme losovat 1 kartičku – na základě vylosovaného tématu (obrázku) a zapojení fantazie každý žák tvoří vlastní příběh (žáky můžeme případně ještě nasměrovat obecnými pomocnými otázkami).  Druhou variantou je, že každého žáka necháme vylosovat 2 kartičky – buď si jednu z nich vybere a následně na toto téma tvoří příběh, anebo se snaží obě témata propojit a zakomponovat je do příběhu (např. babička vaří + hasiči před hořícím domem = příběh o tom, jak babička vařila a začal hořet celý dům...)PSANÍ DLE INSTRUKCÍ (ideální kombinace s materiálem na slohové útvary: https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk/zasobnik-slohovych-utvaru) – Po probírání určitého slohového útvaru žáky necháme losovat 1 kartičku s tématem – to poté zakomponují do daného útvaru (např. POPIS – na základě vylosovaného tématu žák píše popis). Ideální je kombinovat set s materiálem Zásobník slohových útvarů – každý žák si poté losuje jednu kartičku pro výběr tématu a druhou kartičku pro výběr slohového útvaru (např. “Na zadané téma vytvoříš zápis do deníčku” + karta s tématem rodinná dovolená u moře.) Mají tak zadaný útvar i téma, na jejich fantazii je, aby obojí propojili. 
UUCZ-640204
Český jazyk>Český jazyk - sloh>Cizí jazyky>Předloha ke kreslení>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00