Tematický zásobník (obrázkové kartičky)

Počet stran:
18
Velikost: 3.1 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 9. 2024
Sdílet:

Jedná se o multifunkční set 90 kartiček s nejrůznějšími obrázky. Dle mého názoru má materiál opravdu široké možnosti využití. V první řadě má sloužit k podpoře tvůrčího psaní jako zásobník témat. Je ale vhodný pro celou řadu jiných aktivit, které jsou zde blíže rozepsány. S jejich pomocí rozvinete u žáků kreativitufantaziislovní zásobu, obrazotvornost, dále ale i schopnost improvizace či kompetence sociální a komunikační. Využijete je v hodinách českého  jazyka (sloh, mluvnice), při výuce cizího jazyka, ale jistě se dají aplikovat i v jiných předmětech napříč věkovými kategoriemi, využitelný by set mohl být též v třídnických hodinách (icebreaker, vyjádření aktuálních emocí, uvolnění atmosféry a rozvinutí dialogu...). Součástí materiálu je samozřejmě průvodní list, kde najdete veškeré podrobnosti včetně 7 tipů, jak kartičky využít. Příklady využití:

  • VOLNÉ PSANÍ – Žáky necháme losovat 1 kartičku – na základě vylosovaného tématu (obrázku) a zapojení fantazie každý žák tvoří vlastní příběh (žáky můžeme případně ještě nasměrovat obecnými pomocnými otázkami).  Druhou variantou je, že každého žáka necháme vylosovat 2 kartičky – buď si jednu z nich vybere a následně na toto téma tvoří příběh, anebo se snaží obě témata propojit a zakomponovat je do příběhu (např. babička vaří + hasiči před hořícím domem = příběh o tom, jak babička vařila a začal hořet celý dům...)
  • PSANÍ DLE INSTRUKCÍ (ideální kombinace s materiálem na slohové útvary: https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk/zasobnik-slohovych-utvaru) – Po probírání určitého slohového útvaru žáky necháme losovat 1 kartičku s tématem – to poté zakomponují do daného útvaru (např. POPIS – na základě vylosovaného tématu žák píše popis). Ideální je kombinovat set s materiálem Zásobník slohových útvarů – každý žák si poté losuje jednu kartičku pro výběr tématu a druhou kartičku pro výběr slohového útvaru (např. “Na zadané téma vytvoříš zápis do deníčku” + karta s tématem rodinná dovolená u moře.) Mají tak zadaný útvar i téma, na jejich fantazii je, aby obojí propojili.



 

Další produkty od autora UčitELKA

640150
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jedná se o set 48 karet s různými slohovými útvary – naleznete zde jak útvary klasické (např. LÍČENÍ, POPIS
35.00 Kč
641586
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Kompletní set BOJOVEK "Odhal kód" pro zábavné procvičování učiva 2. stupně se samokontrolou výsledků pomocí QR kódu. V
150.00 Kč
647478
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Materiál slouží primárně k procvičení textové návaznosti. V souboru naleznete celkem 20 textů, které jsou rozdělené do 3
55.00 Kč
645058
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Didaktická hra TŘÍDĚNÍ KARTIČEK DO SKLENIC na procvičování způsobů tvoření slov a obohacování slovní zásoby (odvozování
60.00 Kč
Tematický zásobník (obrázkové kartičky) Tematický zásobník (obrázkové kartičky)
Jedná se o multifunkční set 90 kartiček s nejrůznějšími obrázky. Dle mého názoru má materiál opravdu široké možnosti využití. V první řadě má sloužit k podpoře tvůrčího psaní jako zásobník témat. Je ale vhodný pro celou řadu jiných aktivit, které jsou zde blíže rozepsány. S jejich pomocí rozvinete u žáků kreativitu, fantazii, slovní zásobu, obrazotvornost, dále ale i schopnost improvizace či kompetence sociální a komunikační. Využijete je v hodinách českého  jazyka (sloh, mluvnice), při výuce cizího jazyka, ale jistě se dají aplikovat i v jiných předmětech napříč věkovými kategoriemi, využitelný by set mohl být též v třídnických hodinách (icebreaker, vyjádření aktuálních emocí, uvolnění atmosféry a rozvinutí dialogu...). Součástí materiálu je samozřejmě průvodní list, kde najdete veškeré podrobnosti včetně 7 tipů, jak kartičky využít. Příklady využití:VOLNÉ PSANÍ – Žáky necháme losovat 1 kartičku – na základě vylosovaného tématu (obrázku) a zapojení fantazie každý žák tvoří vlastní příběh (žáky můžeme případně ještě nasměrovat obecnými pomocnými otázkami).  Druhou variantou je, že každého žáka necháme vylosovat 2 kartičky – buď si jednu z nich vybere a následně na toto téma tvoří příběh, anebo se snaží obě témata propojit a zakomponovat je do příběhu (např. babička vaří + hasiči před hořícím domem = příběh o tom, jak babička vařila a začal hořet celý dům...)PSANÍ DLE INSTRUKCÍ (ideální kombinace s materiálem na slohové útvary: https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk/zasobnik-slohovych-utvaru) – Po probírání určitého slohového útvaru žáky necháme losovat 1 kartičku s tématem – to poté zakomponují do daného útvaru (např. POPIS – na základě vylosovaného tématu žák píše popis). Ideální je kombinovat set s materiálem Zásobník slohových útvarů – každý žák si poté losuje jednu kartičku pro výběr tématu a druhou kartičku pro výběr slohového útvaru (např. “Na zadané téma vytvoříš zápis do deníčku” + karta s tématem rodinná dovolená u moře.) Mají tak zadaný útvar i téma, na jejich fantazii je, aby obojí propojili. 
UUCZ-640204
Český jazyk>Český jazyk - sloh>Cizí jazyky>Předloha ke kreslení>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00