Vytvořme si s dětmi ve třídě ulici ,,POLOLETNÍ". Zopakujme si český jazyk - měkké, tvrdé souhlásky, slova souznačná, slova opačného významu, druhy vět, psaní u,ú,ů,...matematiku -+,- do 100 bez přechodu přes 10, slovní úloha, PRV - významné dny, svátky, se kterými jsme se setkali během tohoto pololetí, opakování měsíců v roce, ČTENÍ s porozuměním...
Vytvoříme si domečky z jednotlivých PL. Každý PL je zaměřený na jeden předmět. ČJ, M, PRV, ČTENÍ. Hotové domečky můžeme postavit nebo bez konečného slepení dát na nástěnku a poté třeba vlepit do sešitu.(My máme památeční sešit, tak budeme pak lepit tam.) Vyplníme domečky, přehneme na půl potištěným dovnitř a slepíme ,,zády" k sobě. Vytvoří se taková ,,knížka". Když ji slepíme úplně, domeček postavíme. Aby domeček stál, jsou zapotřebí alespoň 3 domečky. Učitel může použít libovolný počet domečků. (vyplněných PL) Český jazyk: V okně doplní správné i,í/y,ý. V závěji doplní správné u, ú, ů. Ke slovu BĚŽÍ vymyslí slova SOUZNAČNÁ. Ke slovům MALÝ, VESELÝ vymyslí antonyma. Na prázdné linky píší, vymýšlí věty s některým slovem z okna či závěje podle zkratky druhů vět: O- oznamovací, T-tázací, P-přací. Dodělají střechu - doplní vynechané písmeno, vykreslí, vystřihnou a lepí ke správnému i,í/y,ý. Čtení: Prvouka: Matematika: Ve střeše sčítací pyramida. V oknech + - do 100 bez přechodu přes 10. Slovní úloha. Vykreslí měsíce barvou ročního období. Vystřihnou a lepí na správné číslo. Lze lepit i za koneček, aby bylo vidět po odkrytí číslo pod tím. Lepí ,,žaluzie" do okna. Jedna se týká ČR a jedna přehledu svátků a událostí během uplynulého pololetí. Lepí od největší části po nejmenší. Můžeme dělat společně jako takové shrnutí - opakování. Vystřihneme obrázky a lepíme je k jednotlivým měsícům. Místo pod ,,žaluziemi" i linky pod nechávám prázdné pro variabilní použití učitele.... My například psali listnaté stromy, jehličnaté, ovocné. Děti si přečtou text, odpoví na uvedené otázky. Ve střeše vykreslí slova, která se vyskytují v textu a z textu vypíší vlastní jména.