Velikonoční šifra (samostatná práce ve skupinách)

Ročník:
Počet stran:
33
Velikost: 10.7 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 2. 2024
Sdílet:

Soubor aktivit k samostatné práci žáků ve skupinách. Celkem šest aktivit - každá z nich odhaluje jedno ze šesti hledaných čísel (šifra v cryptexu). Součástí jsou pokyny, podklady k tisku papírového cryptexu a návod k uspořádání odhalených čísel

AKTIVITY: 
(1) Květná neděle - textová návaznost (povídání o Ježíšově příjezdu do Jeruzaléma, kladení ratolestí s částmi textu za sebe)

(2) Názvy dnů Pašijového týdne - kladení vajíček představujících jednotlivé dny Svatého týdne do časové posloupnosti

(3) Jidášových třicet stříbrných - otázky v měšci (odpověď dle paměti či vyhledání) + odpovědi v podobě mincí (klasická zakrývací hra)

(4) Poslední večeře - logika a výroky (přiřazování, které postavě patří daná promluva)

(5) Křížová cesta - ve formě hry DOMINO: práce s příslovím (za část textu kladou žáci odpovídající přísloví)

(6) Komiks: Po poslední večeři: řazení panelů komiksu do správné chronologické posloupnosti tak, aby vyprávěly děj - sestavění komiksu z kartiček (komiksových panelů)


ILUSTRAČNÍ NÁHLED MATERIÁLU:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žáci si sami plánují, rozdělují a řídí práci v rámci své skupiny
- žáci při si při řešení šifry opakují (dny Pašijového týdne, znovuvybavení příběhu o zradě)
- žáci si dělí činnost dle svých schopností
- řízení činnosti ve skupině, zodpovědnost za svůj podíl na práci

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- žák identifikuje proměnné v problému/úkolu
- vybírá vhodné řešení, navrhuje postup
- žák řeší problém aktivně a sám, ale případně požádá o pomoc

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ:
- třídí informace dle účelu
- v rámci skupiny rozvíjí asertivní jednání (dělba činností, nabídka pomoci, komunikace členů)

4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + PRACOVNÍ:
- žáci řeší problém samostatně (svou dílčí část) i společně (celá šifra)
- tolerance vůči individuálnímu tempu spolužáků, nabídka pomoci
- radost z úspěchů vlastního i ostatních
- žák pojmenovává a zvládá své emoce (omezený čas na splnění úkolu)
- navrhuje dílčí kroky k řešení problému
- vede skupinu empaticky a asertivně ke splnění úkolu bez ohledu na osobní vztah vůči členům skupiny

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

42720
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Desková hra na motivy řeckých bájí, pověstí a mytologie určená ke KOMPLEXNÍMU opakování INTERPUNKCE. ZIP soubor obsahuje
80.00 Kč
442515
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Upravený pracovní list z mého materiálu https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk-literatura/ch-dickens-vanocni
0.00 Kč
509577
Český jazyk - literatura
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
NÁHLED CELÉHO SOUBORU PRACOVNÍCH LISTŮ: Soubor pracovních listů k posledním třem dnům Svatého (Pašijového) týdne
38.00 Kč
9676
Český jazyk - čtení
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- rozbor uměleckých textů zábavně i "přijímačkově" - kritické myšlení, orientace v textu - 33 stran pracovních listů +
55.00 Kč
Velikonoční šifra (samostatná práce ve skupinách) Velikonoční šifra (samostatná práce ve skupinách)
Soubor aktivit k samostatné práci žáků ve skupinách. Celkem šest aktivit - každá z nich odhaluje jedno ze šesti hledaných čísel (šifra v cryptexu). Součástí jsou pokyny, podklady k tisku papírového cryptexu a návod k uspořádání odhalených čísel.  AKTIVITY:  (1) Květná neděle - textová návaznost (povídání o Ježíšově příjezdu do Jeruzaléma, kladení ratolestí s částmi textu za sebe) (2) Názvy dnů Pašijového týdne - kladení vajíček představujících jednotlivé dny Svatého týdne do časové posloupnosti (3) Jidášových třicet stříbrných - otázky v měšci (odpověď dle paměti či vyhledání) + odpovědi v podobě mincí (klasická zakrývací hra) (4) Poslední večeře - logika a výroky (přiřazování, které postavě patří daná promluva) (5) Křížová cesta - ve formě hry DOMINO: práce s příslovím (za část textu kladou žáci odpovídající přísloví) (6) Komiks: Po poslední večeři: řazení panelů komiksu do správné chronologické posloupnosti tak, aby vyprávěly děj - sestavění komiksu z kartiček (komiksových panelů) ILUSTRAČNÍ NÁHLED MATERIÁLU:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žáci si sami plánují, rozdělují a řídí práci v rámci své skupiny - žáci při si při řešení šifry opakují (dny Pašijového týdne, znovuvybavení příběhu o zradě) - žáci si dělí činnost dle svých schopností - řízení činnosti ve skupině, zodpovědnost za svůj podíl na práci 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ - žák identifikuje proměnné v problému/úkolu - vybírá vhodné řešení, navrhuje postup - žák řeší problém aktivně a sám, ale případně požádá o pomoc 3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ: - třídí informace dle účelu - v rámci skupiny rozvíjí asertivní jednání (dělba činností, nabídka pomoci, komunikace členů) 4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + PRACOVNÍ: - žáci řeší problém samostatně (svou dílčí část) i společně (celá šifra) - tolerance vůči individuálnímu tempu spolužáků, nabídka pomoci - radost z úspěchů vlastního i ostatních - žák pojmenovává a zvládá své emoce (omezený čas na splnění úkolu) - navrhuje dílčí kroky k řešení problému - vede skupinu empaticky a asertivně ke splnění úkolu bez ohledu na osobní vztah vůči členům skupiny
UUCZ-289701
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 2. stupeň>Jaro>Šifry>Velikonoce
50.00