Velikonoční šifra (samostatná práce ve skupinách)

Ročník:
Počet stran:
33
Velikost: 10.7 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 1. 2025
Sdílet:

Soubor aktivit k samostatné práci žáků ve skupinách. Celkem šest aktivit - každá z nich odhaluje jedno ze šesti hledaných čísel (šifra v cryptexu). Součástí jsou pokyny, podklady k tisku papírového cryptexu a návod k uspořádání odhalených čísel

AKTIVITY: 
(1) Květná neděle - textová návaznost (povídání o Ježíšově příjezdu do Jeruzaléma, kladení ratolestí s částmi textu za sebe)

(2) Názvy dnů Pašijového týdne - kladení vajíček představujících jednotlivé dny Svatého týdne do časové posloupnosti

(3) Jidášových třicet stříbrných - otázky v měšci (odpověď dle paměti či vyhledání) + odpovědi v podobě mincí (klasická zakrývací hra)

(4) Poslední večeře - logika a výroky (přiřazování, které postavě patří daná promluva)

(5) Křížová cesta - ve formě hry DOMINO: práce s příslovím (za část textu kladou žáci odpovídající přísloví)

(6) Komiks: Po poslední večeři: řazení panelů komiksu do správné chronologické posloupnosti tak, aby vyprávěly děj - sestavění komiksu z kartiček (komiksových panelů)


ILUSTRAČNÍ NÁHLED MATERIÁLU:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žáci si sami plánují, rozdělují a řídí práci v rámci své skupiny
- žáci při si při řešení šifry opakují (dny Pašijového týdne, znovuvybavení příběhu o zradě)
- žáci si dělí činnost dle svých schopností
- řízení činnosti ve skupině, zodpovědnost za svůj podíl na práci

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- žák identifikuje proměnné v problému/úkolu
- vybírá vhodné řešení, navrhuje postup
- žák řeší problém aktivně a sám, ale případně požádá o pomoc

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ:
- třídí informace dle účelu
- v rámci skupiny rozvíjí asertivní jednání (dělba činností, nabídka pomoci, komunikace členů)

4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + PRACOVNÍ:
- žáci řeší problém samostatně (svou dílčí část) i společně (celá šifra)
- tolerance vůči individuálnímu tempu spolužáků, nabídka pomoci
- radost z úspěchů vlastního i ostatních
- žák pojmenovává a zvládá své emoce (omezený čas na splnění úkolu)
- navrhuje dílčí kroky k řešení problému
- vede skupinu empaticky a asertivně ke splnění úkolu bez ohledu na osobní vztah vůči členům skupiny

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

3565
Český jazyk - gramatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
barevné kartičky určené k rozlišování slovních druhů (pro žáky) zásobník slovíček k rozlišení na slovní druhy (pro
30.00 Kč
219660
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
• 20 testů k opakování a procvičení literární výchovy sestavených po vzoru "CERMAT" testů určených pro přijímací zkoušku
30.00 Kč
42720
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Desková hra na motivy řeckých bájí, pověstí a mytologie určená ke KOMPLEXNÍMU opakování INTERPUNKCE. ZIP soubor obsahuje
80.00 Kč
187935
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl
42.00 Kč
Velikonoční šifra (samostatná práce ve skupinách) Velikonoční šifra (samostatná práce ve skupinách)
Soubor aktivit k samostatné práci žáků ve skupinách. Celkem šest aktivit - každá z nich odhaluje jedno ze šesti hledaných čísel (šifra v cryptexu). Součástí jsou pokyny, podklady k tisku papírového cryptexu a návod k uspořádání odhalených čísel. AKTIVITY: (1) Květná neděle - textová návaznost (povídání o Ježíšově příjezdu do Jeruzaléma, kladení ratolestí s částmi textu za sebe)(2) Názvy dnů Pašijového týdne - kladení vajíček představujících jednotlivé dny Svatého týdne do časové posloupnosti(3) Jidášových třicet stříbrných - otázky v měšci (odpověď dle paměti či vyhledání) + odpovědi v podobě mincí (klasická zakrývací hra)(4) Poslední večeře - logika a výroky (přiřazování, které postavě patří daná promluva)(5) Křížová cesta - ve formě hry DOMINO: práce s příslovím (za část textu kladou žáci odpovídající přísloví)(6) Komiks: Po poslední večeři: řazení panelů komiksu do správné chronologické posloupnosti tak, aby vyprávěly děj - sestavění komiksu z kartiček (komiksových panelů)ILUSTRAČNÍ NÁHLED MATERIÁLU: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:1. KOMPETENCE K UČENÍ:- žáci si sami plánují, rozdělují a řídí práci v rámci své skupiny- žáci při si při řešení šifry opakují (dny Pašijového týdne, znovuvybavení příběhu o zradě)- žáci si dělí činnost dle svých schopností- řízení činnosti ve skupině, zodpovědnost za svůj podíl na práci2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ- žák identifikuje proměnné v problému/úkolu- vybírá vhodné řešení, navrhuje postup- žák řeší problém aktivně a sám, ale případně požádá o pomoc3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ:- třídí informace dle účelu- v rámci skupiny rozvíjí asertivní jednání (dělba činností, nabídka pomoci, komunikace členů)4. KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ + PRACOVNÍ:- žáci řeší problém samostatně (svou dílčí část) i společně (celá šifra)- tolerance vůči individuálnímu tempu spolužáků, nabídka pomoci- radost z úspěchů vlastního i ostatních- žák pojmenovává a zvládá své emoce (omezený čas na splnění úkolu)- navrhuje dílčí kroky k řešení problému- vede skupinu empaticky a asertivně ke splnění úkolu bez ohledu na osobní vztah vůči členům skupiny
UUCZ-289701
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🌟👦👧 Nadané děti - logika, technika, šifry>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🌸 Jaro>🔍 Šifry>🐰 Velikonoce
50.00