Veselé jaro 1. třída

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
78
Velikost: 5.53 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 8. 2022
Sdílet:

Veselé jaro

Čtení, psaní, počítání, říkadlo, pranostiky, stříhání, lepení, vykreslování.

Matematika + - do 10 i + - do 20 bez přechodu přes 10.

Průvodní list i s fotografiemi je součástí materiálu.

Materiál i obrázky jsou moje autorské. Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji.

Popis jednotlivých PL:

  1. 4PL SKŘÍTEK JARNÍČEK, ČÁP, ŽABKA, MLOK – vykreslování podle zadání

Čáp a mlok doplněn pranostikou. Čáp a skřítek Jarníček + - do 10.

Žabka a mlok + - do 20 bez přechodu přes 10.

2. Jarní okénko

Úkol: Vystřihni okénko a ohni podle čar, aby se dalo zavírat. Zvenku okénka nalep květiny. Do jedné květiny lep a piš nebo kresli JAKÉ je jaro, do druhé květiny lep a piš či kresli,  co  se ,,DĚJE“ nebo DĚLÁ NA JAŘE. Dovnitř okénka slož a nalep věty o jaře. Pokud zvládneš opiš tyto věty psacím nebo velkým tiskacím písmem. Nakresli jarní obrázek.

3. Veselý strom: Úkol pro děti: Vykresli vždy tiskací a psací tvar písmene stejnou barvou a rozvesel tento strom.

4. Jaro - tulipán 

Přehni papír podle fotografie a tulipán vystřihni.

Na květ vystřihni a nalep slovo JARO.

Dovnitř tulipánu lep a piš a kresli slova, která patří k jaru.

5. Bledule: Přeložte papír podle fotografie, vystřihněte bleduli. Dovnitř slož a nalep větu. Tuto větu opiš tiskacím nebo psacím písmem. Bleduli si vykresli.

6. Říkadlo ,,Žába leze do bezu“

Úkol: Doplň velká vynechaná písmena do říkadla

a ve spodní části doplň vynechaná slova.

Vykresli v nohou slova, která jsou vy říkadle

7. Jarní ,,visačka“ na dveře

Úkol:Vystřihni a slož do motýla nadpis z přiložených písmen: JARO JE TU!

Visačku si vyzdob květinkami, které se rovnají 10.

8. Písmenkový had

Úkol: Napiš ke každému psacímu tvaru písmene, tiskací tvar. Vymýšlej na uvedená písmena slova, pokud vymyslíš

alespoň 3, vykresli si barevně ,,políčko“.

9. Záložka had s pranostikou

Na svatého Jiří (24.4.) vylézají hadi a štíři.

,,Pojďme si vyrobit hadí záložku s pranostikou.“

Úkol:  Na určená políčka lep slova podle předepsané pranostiky.

Hada si vykresli podle sebe. Bude-li možnost, paní učitelka ti záložku zalaminuje

10. Rozkvetlá louka

Úkol: Vytvořte si společně rozkvetlou louku. Vytvořte každý jednu květinu. Jako okvětní lístky použij pouze ty, které se rovnají 12. Doprostřed květiny napiš nadpis JARO.

11. Motýlí louka

Úkol: Vytvoř louku s motýly. Lep k části těla na louku motýly. Hledej a lep k sobě křídla - vždy výsledek a příklad. Motýly si krásně vykresli.  Na louce udělej další květiny.

12. Ovečka s mláďaty

Úkol: Najdi ovečce její mláďata

Jsou to ty, které mají výsledek 15.Vystřihni je a nalep k ovečce. ,,Do mámy ovečky“ vymýšlej a piš různé příklady,

aby se rovnaly 20.

13. Nakrm žabáka

Náš žabák Žbluňk má velice rád mouchy.

Úkol: Nalep žabákovi jazyk a na ten jazyk vyhledej mouchy se správným výsledkem. Zjistíš tak, kolik jich dnes Žbluňk ,,nachytal“ 😊.Tyto mouchy vykresli, vystřihni a nalep na jazyk.

Prázdnou žábu přikládám k variabilnímu použití učitele.

Např. opisování, hledání příkladů…nebo i do čj

14. Čáp lovící žáby

Úkol: Vystřihni a slož si čápa. Házej a trefuj se do žabek s výsledky příkladů, které ti paní učitelka říká.

15. Motýlí matematická rozcvička

Motýly doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.

Možnosti využití:

Děti si mohou motýly losovat a nahlas vypočítat.

Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro motýly, příklad z motýla opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.

Motýly lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovým motýlem, kam příklady opisují. Motýla si vykreslí….

Motýly lze nosit k velkým předtištěným květinám, na kterých jsou napsány výsledky.

Přikládám i motýla s linkami na příklady nebo i na jiné využití.

16. Matematická květinková rozcvička

Kytky doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.

Možnosti využití:

Děti si mohou kytky losovat a nahlas vypočítat.

Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kytky, příklad z kytky opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.

Kytky  lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kytkou, kam příklady opisují. Kytky si vykreslí….

18. Veselá květina

Vykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou. Květinu vystřihni a vytvořte společně s kamarády veselou jarní louku.

19. Rozkvetlá okna

,,Vyzdobme okna těmito truhlíky s jarními květinami.“

Úkol: Vykreslete, vystřihněte a nalepte květiny s příklady na truhlíky

ke správným výsledkem.

Nebo učitel může květiny nakopírovat na barevné papíry, vystříhat

a děti mohou květiny pouze přiřazovat ke správným výsledkům v truhlíku.

 

 

 

282741
Český jazyk
Pracovní listy
Vajíčko - 2. třída 4PL - 2PL matematika, 2PL ČJ . + - do 100 s přechodem přes 10, i,í/y,ý po měkkých a tvrdých souhl
48.00 Kč
463551
Český jazyk
3., 4., 5., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Materiál obsahuje PŘEHLED PÁDŮ A PÁDOVÝCH OTÁZEK se zimní tematikou. 36 slov v koulích k třídění podle pádů a běhací
37.00 Kč
163023
Nezařazené k předmětu
MŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Narozeninovník
Materiál obsahuje DUHU, 2krát mrak s názvy měsíců na A5 i A4, malé barevné mráčky. Vytiskneme, zalaminujeme duhu, 2
25.00 Kč
287939
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Vzpomínka na Velikonoce a velikonoční prázdniny. Barevné i černobílé. Pěkná památka. Výzdoba nebo k založení do porfolia
35.00 Kč
Veselé jaro 1. třída Veselé jaro 1. třída
Veselé jaroČtení, psaní, počítání, říkadlo, pranostiky, stříhání, lepení, vykreslování.Matematika + - do 10 i + - do 20 bez přechodu přes 10.Průvodní list i s fotografiemi je součástí materiálu.Materiál i obrázky jsou moje autorské. Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji.Popis jednotlivých PL:4PL SKŘÍTEK JARNÍČEK, ČÁP, ŽABKA, MLOK – vykreslování podle zadáníČáp a mlok doplněn pranostikou. Čáp a skřítek Jarníček + - do 10.Žabka a mlok + - do 20 bez přechodu přes 10.2. Jarní okénkoÚkol: Vystřihni okénko a ohni podle čar, aby se dalo zavírat. Zvenku okénka nalep květiny. Do jedné květiny lep a piš nebo kresli JAKÉ je jaro, do druhé květiny lep a piš či kresli,  co  se ,,DĚJE“ nebo DĚLÁ NA JAŘE. Dovnitř okénka slož a nalep věty o jaře. Pokud zvládneš opiš tyto věty psacím nebo velkým tiskacím písmem. Nakresli jarní obrázek.3. Veselý strom: Úkol pro děti: Vykresli vždy tiskací a psací tvar písmene stejnou barvou a rozvesel tento strom.4. Jaro - tulipán Přehni papír podle fotografie a tulipán vystřihni.Na květ vystřihni a nalep slovo JARO. Dovnitř tulipánu lep a piš a kresli slova, která patří k jaru.5. Bledule: Přeložte papír podle fotografie, vystřihněte bleduli. Dovnitř slož a nalep větu. Tuto větu opiš tiskacím nebo psacím písmem. Bleduli si vykresli. 6. Říkadlo ,,Žába leze do bezu“Úkol: Doplň velká vynechaná písmena do říkadla a ve spodní části doplň vynechaná slova. Vykresli v nohou slova, která jsou vy říkadle7. Jarní ,,visačka“ na dveřeÚkol:Vystřihni a slož do motýla nadpis z přiložených písmen: JARO JE TU!Visačku si vyzdob květinkami, které se rovnají 10.8. Písmenkový hadÚkol: Napiš ke každému psacímu tvaru písmene, tiskací tvar. Vymýšlej na uvedená písmena slova, pokud vymyslíš alespoň 3, vykresli si barevně ,,políčko“.9. Záložka had s pranostikouNa svatého Jiří (24.4.) vylézají hadi a štíři. ,,Pojďme si vyrobit hadí záložku s pranostikou.“Úkol:  Na určená políčka lep slova podle předepsané pranostiky.Hada si vykresli podle sebe. Bude-li možnost, paní učitelka ti záložku zalaminuje 10. Rozkvetlá loukaÚkol: Vytvořte si společně rozkvetlou louku. Vytvořte každý jednu květinu. Jako okvětní lístky použij pouze ty, které se rovnají 12. Doprostřed květiny napiš nadpis JARO.11. Motýlí loukaÚkol: Vytvoř louku s motýly. Lep k části těla na louku motýly. Hledej a lep k sobě křídla - vždy výsledek a příklad. Motýly si krásně vykresli.  Na louce udělej další květiny.12. Ovečka s mláďatyÚkol: Najdi ovečce její mláďataJsou to ty, které mají výsledek 15.Vystřihni je a nalep k ovečce. ,,Do mámy ovečky“ vymýšlej a piš různé příklady, aby se rovnaly 20.13. Nakrm žabákaNáš žabák Žbluňk má velice rád mouchy. Úkol: Nalep žabákovi jazyk a na ten jazyk vyhledej mouchy se správným výsledkem. Zjistíš tak, kolik jich dnes Žbluňk ,,nachytal“ 😊.Tyto mouchy vykresli, vystřihni a nalep na jazyk.Prázdnou žábu přikládám k variabilnímu použití učitele. Např. opisování, hledání příkladů…nebo i do čj14. Čáp lovící žábyÚkol: Vystřihni a slož si čápa. Házej a trefuj se do žabek s výsledky příkladů, které ti paní učitelka říká.15. Motýlí matematická rozcvičkaMotýly doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.Možnosti využití:Děti si mohou motýly losovat a nahlas vypočítat. Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro motýly, příklad z motýla opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.Motýly lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovým motýlem, kam příklady opisují. Motýla si vykreslí….Motýly lze nosit k velkým předtištěným květinám, na kterých jsou napsány výsledky.Přikládám i motýla s linkami na příklady nebo i na jiné využití.16. Matematická květinková rozcvičkaKytky doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.Možnosti využití:Děti si mohou kytky losovat a nahlas vypočítat. Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kytky, příklad z kytky opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.Kytky  lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kytkou, kam příklady opisují. Kytky si vykreslí….18. Veselá květinaVykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou. Květinu vystřihni a vytvořte společně s kamarády veselou jarní louku.19. Rozkvetlá okna,,Vyzdobme okna těmito truhlíky s jarními květinami.“ Úkol: Vykreslete, vystřihněte a nalepte květiny s příklady na truhlíky ke správným výsledkem.Nebo učitel může květiny nakopírovat na barevné papíry, vystříhat a děti mohou květiny pouze přiřazovat ke správným výsledkům v truhlíku.     
UUCZ-22561
Český jazyk>Matematika>Pracovní listy>Školní družina>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🌸 Jaro
77.00