Veselé jaro 1. třída

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
78
Velikost: 5.53 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 8. 2022
Sdílet:

Veselé jaro

Čtení, psaní, počítání, říkadlo, pranostiky, stříhání, lepení, vykreslování.

Matematika + - do 10 i + - do 20 bez přechodu přes 10.

Průvodní list i s fotografiemi je součástí materiálu.

Materiál i obrázky jsou moje autorské. Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji.

Popis jednotlivých PL:

  1. 4PL SKŘÍTEK JARNÍČEK, ČÁP, ŽABKA, MLOK – vykreslování podle zadání

Čáp a mlok doplněn pranostikou. Čáp a skřítek Jarníček + - do 10.

Žabka a mlok + - do 20 bez přechodu přes 10.

2. Jarní okénko

Úkol: Vystřihni okénko a ohni podle čar, aby se dalo zavírat. Zvenku okénka nalep květiny. Do jedné květiny lep a piš nebo kresli JAKÉ je jaro, do druhé květiny lep a piš či kresli,  co  se ,,DĚJE“ nebo DĚLÁ NA JAŘE. Dovnitř okénka slož a nalep věty o jaře. Pokud zvládneš opiš tyto věty psacím nebo velkým tiskacím písmem. Nakresli jarní obrázek.

3. Veselý strom: Úkol pro děti: Vykresli vždy tiskací a psací tvar písmene stejnou barvou a rozvesel tento strom.

4. Jaro - tulipán 

Přehni papír podle fotografie a tulipán vystřihni.

Na květ vystřihni a nalep slovo JARO.

Dovnitř tulipánu lep a piš a kresli slova, která patří k jaru.

5. Bledule: Přeložte papír podle fotografie, vystřihněte bleduli. Dovnitř slož a nalep větu. Tuto větu opiš tiskacím nebo psacím písmem. Bleduli si vykresli.

6. Říkadlo ,,Žába leze do bezu“

Úkol: Doplň velká vynechaná písmena do říkadla

a ve spodní části doplň vynechaná slova.

Vykresli v nohou slova, která jsou vy říkadle

7. Jarní ,,visačka“ na dveře

Úkol:Vystřihni a slož do motýla nadpis z přiložených písmen: JARO JE TU!

Visačku si vyzdob květinkami, které se rovnají 10.

8. Písmenkový had

Úkol: Napiš ke každému psacímu tvaru písmene, tiskací tvar. Vymýšlej na uvedená písmena slova, pokud vymyslíš

alespoň 3, vykresli si barevně ,,políčko“.

9. Záložka had s pranostikou

Na svatého Jiří (24.4.) vylézají hadi a štíři.

,,Pojďme si vyrobit hadí záložku s pranostikou.“

Úkol:  Na určená políčka lep slova podle předepsané pranostiky.

Hada si vykresli podle sebe. Bude-li možnost, paní učitelka ti záložku zalaminuje

10. Rozkvetlá louka

Úkol: Vytvořte si společně rozkvetlou louku. Vytvořte každý jednu květinu. Jako okvětní lístky použij pouze ty, které se rovnají 12. Doprostřed květiny napiš nadpis JARO.

11. Motýlí louka

Úkol: Vytvoř louku s motýly. Lep k části těla na louku motýly. Hledej a lep k sobě křídla - vždy výsledek a příklad. Motýly si krásně vykresli.  Na louce udělej další květiny.

12. Ovečka s mláďaty

Úkol: Najdi ovečce její mláďata

Jsou to ty, které mají výsledek 15.Vystřihni je a nalep k ovečce. ,,Do mámy ovečky“ vymýšlej a piš různé příklady,

aby se rovnaly 20.

13. Nakrm žabáka

Náš žabák Žbluňk má velice rád mouchy.

Úkol: Nalep žabákovi jazyk a na ten jazyk vyhledej mouchy se správným výsledkem. Zjistíš tak, kolik jich dnes Žbluňk ,,nachytal“ 😊.Tyto mouchy vykresli, vystřihni a nalep na jazyk.

Prázdnou žábu přikládám k variabilnímu použití učitele.

Např. opisování, hledání příkladů…nebo i do čj

14. Čáp lovící žáby

Úkol: Vystřihni a slož si čápa. Házej a trefuj se do žabek s výsledky příkladů, které ti paní učitelka říká.

15. Motýlí matematická rozcvička

Motýly doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.

Možnosti využití:

Děti si mohou motýly losovat a nahlas vypočítat.

Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro motýly, příklad z motýla opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.

Motýly lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovým motýlem, kam příklady opisují. Motýla si vykreslí….

Motýly lze nosit k velkým předtištěným květinám, na kterých jsou napsány výsledky.

Přikládám i motýla s linkami na příklady nebo i na jiné využití.

16. Matematická květinková rozcvička

Kytky doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.

Možnosti využití:

Děti si mohou kytky losovat a nahlas vypočítat.

Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kytky, příklad z kytky opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.

Kytky  lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kytkou, kam příklady opisují. Kytky si vykreslí….

18. Veselá květina

Vykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou. Květinu vystřihni a vytvořte společně s kamarády veselou jarní louku.

19. Rozkvetlá okna

,,Vyzdobme okna těmito truhlíky s jarními květinami.“

Úkol: Vykreslete, vystřihněte a nalepte květiny s příklady na truhlíky

ke správným výsledkem.

Nebo učitel může květiny nakopírovat na barevné papíry, vystříhat

a děti mohou květiny pouze přiřazovat ke správným výsledkům v truhlíku.

 

 

 

23740
Český jazyk
Školní družina, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Velikonoční týden: Přečti si texty o každém velikonočním dnu a nakresli obrázek, který se ke dnu hodí nebo jen vykresli
28.00 Kč
125844
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Vystřihneme jednotlivá vajíčka, můžeme si postupně každý den o jednotlivém dnu přečíst a splnit úkol. Uděláme děrovačkou
35.00 Kč
15096
Český jazyk
1.
Pracovní listy
Zkraťme si čekání na Ježíška těmito zábavnými pracovními listy. Materiál je vytvořen pro 1. třídu. Obsahuje matematiku
48.00 Kč
12917
Matematika
1.
Pracovní listy
Materiál obsahuje pracovní listy pro skupinovou nebo samostatnou práci: Svatomartinské víno Jaká bude úroda letošního
40.00 Kč
Veselé jaro 1. třída Veselé jaro 1. třída
Veselé jaroČtení, psaní, počítání, říkadlo, pranostiky, stříhání, lepení, vykreslování.Matematika + - do 10 i + - do 20 bez přechodu přes 10.Průvodní list i s fotografiemi je součástí materiálu.Materiál i obrázky jsou moje autorské. Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji.Popis jednotlivých PL:4PL SKŘÍTEK JARNÍČEK, ČÁP, ŽABKA, MLOK – vykreslování podle zadáníČáp a mlok doplněn pranostikou. Čáp a skřítek Jarníček + - do 10.Žabka a mlok + - do 20 bez přechodu přes 10.2. Jarní okénkoÚkol: Vystřihni okénko a ohni podle čar, aby se dalo zavírat. Zvenku okénka nalep květiny. Do jedné květiny lep a piš nebo kresli JAKÉ je jaro, do druhé květiny lep a piš či kresli,  co  se ,,DĚJE“ nebo DĚLÁ NA JAŘE. Dovnitř okénka slož a nalep věty o jaře. Pokud zvládneš opiš tyto věty psacím nebo velkým tiskacím písmem. Nakresli jarní obrázek.3. Veselý strom: Úkol pro děti: Vykresli vždy tiskací a psací tvar písmene stejnou barvou a rozvesel tento strom.4. Jaro - tulipán Přehni papír podle fotografie a tulipán vystřihni.Na květ vystřihni a nalep slovo JARO. Dovnitř tulipánu lep a piš a kresli slova, která patří k jaru.5. Bledule: Přeložte papír podle fotografie, vystřihněte bleduli. Dovnitř slož a nalep větu. Tuto větu opiš tiskacím nebo psacím písmem. Bleduli si vykresli. 6. Říkadlo ,,Žába leze do bezu“Úkol: Doplň velká vynechaná písmena do říkadla a ve spodní části doplň vynechaná slova. Vykresli v nohou slova, která jsou vy říkadle7. Jarní ,,visačka“ na dveřeÚkol:Vystřihni a slož do motýla nadpis z přiložených písmen: JARO JE TU!Visačku si vyzdob květinkami, které se rovnají 10.8. Písmenkový hadÚkol: Napiš ke každému psacímu tvaru písmene, tiskací tvar. Vymýšlej na uvedená písmena slova, pokud vymyslíš alespoň 3, vykresli si barevně ,,políčko“.9. Záložka had s pranostikouNa svatého Jiří (24.4.) vylézají hadi a štíři. ,,Pojďme si vyrobit hadí záložku s pranostikou.“Úkol:  Na určená políčka lep slova podle předepsané pranostiky.Hada si vykresli podle sebe. Bude-li možnost, paní učitelka ti záložku zalaminuje 10. Rozkvetlá loukaÚkol: Vytvořte si společně rozkvetlou louku. Vytvořte každý jednu květinu. Jako okvětní lístky použij pouze ty, které se rovnají 12. Doprostřed květiny napiš nadpis JARO.11. Motýlí loukaÚkol: Vytvoř louku s motýly. Lep k části těla na louku motýly. Hledej a lep k sobě křídla - vždy výsledek a příklad. Motýly si krásně vykresli.  Na louce udělej další květiny.12. Ovečka s mláďatyÚkol: Najdi ovečce její mláďataJsou to ty, které mají výsledek 15.Vystřihni je a nalep k ovečce. ,,Do mámy ovečky“ vymýšlej a piš různé příklady, aby se rovnaly 20.13. Nakrm žabákaNáš žabák Žbluňk má velice rád mouchy. Úkol: Nalep žabákovi jazyk a na ten jazyk vyhledej mouchy se správným výsledkem. Zjistíš tak, kolik jich dnes Žbluňk ,,nachytal“ 😊.Tyto mouchy vykresli, vystřihni a nalep na jazyk.Prázdnou žábu přikládám k variabilnímu použití učitele. Např. opisování, hledání příkladů…nebo i do čj14. Čáp lovící žábyÚkol: Vystřihni a slož si čápa. Házej a trefuj se do žabek s výsledky příkladů, které ti paní učitelka říká.15. Motýlí matematická rozcvičkaMotýly doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.Možnosti využití:Děti si mohou motýly losovat a nahlas vypočítat. Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro motýly, příklad z motýla opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.Motýly lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovým motýlem, kam příklady opisují. Motýla si vykreslí….Motýly lze nosit k velkým předtištěným květinám, na kterých jsou napsány výsledky.Přikládám i motýla s linkami na příklady nebo i na jiné využití.16. Matematická květinková rozcvičkaKytky doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.Možnosti využití:Děti si mohou kytky losovat a nahlas vypočítat. Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kytky, příklad z kytky opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.Kytky  lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kytkou, kam příklady opisují. Kytky si vykreslí….18. Veselá květinaVykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou. Květinu vystřihni a vytvořte společně s kamarády veselou jarní louku.19. Rozkvetlá okna,,Vyzdobme okna těmito truhlíky s jarními květinami.“ Úkol: Vykreslete, vystřihněte a nalepte květiny s příklady na truhlíky ke správným výsledkem.Nebo učitel může květiny nakopírovat na barevné papíry, vystříhat a děti mohou květiny pouze přiřazovat ke správným výsledkům v truhlíku.     
UUCZ-22561
Český jazyk>Matematika>Pracovní listy>Školní družina>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🌸 Jaro
77.00