Veselé jaro 1. třída

Kategorie:
Téma:
Počet stran:
78
Velikost: 5.53 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 8. 2022
Sdílet:

Veselé jaro

Čtení, psaní, počítání, říkadlo, pranostiky, stříhání, lepení, vykreslování.

Matematika + - do 10 i + - do 20 bez přechodu přes 10.

Průvodní list i s fotografiemi je součástí materiálu.

Materiál i obrázky jsou moje autorské. Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji.

Popis jednotlivých PL:

  1. 4PL SKŘÍTEK JARNÍČEK, ČÁP, ŽABKA, MLOK – vykreslování podle zadání

Čáp a mlok doplněn pranostikou. Čáp a skřítek Jarníček + - do 10.

Žabka a mlok + - do 20 bez přechodu přes 10.

2. Jarní okénko

Úkol: Vystřihni okénko a ohni podle čar, aby se dalo zavírat. Zvenku okénka nalep květiny. Do jedné květiny lep a piš nebo kresli JAKÉ je jaro, do druhé květiny lep a piš či kresli,  co  se ,,DĚJE“ nebo DĚLÁ NA JAŘE. Dovnitř okénka slož a nalep věty o jaře. Pokud zvládneš opiš tyto věty psacím nebo velkým tiskacím písmem. Nakresli jarní obrázek.

3. Veselý strom: Úkol pro děti: Vykresli vždy tiskací a psací tvar písmene stejnou barvou a rozvesel tento strom.

4. Jaro - tulipán 

Přehni papír podle fotografie a tulipán vystřihni.

Na květ vystřihni a nalep slovo JARO.

Dovnitř tulipánu lep a piš a kresli slova, která patří k jaru.

5. Bledule: Přeložte papír podle fotografie, vystřihněte bleduli. Dovnitř slož a nalep větu. Tuto větu opiš tiskacím nebo psacím písmem. Bleduli si vykresli.

6. Říkadlo ,,Žába leze do bezu“

Úkol: Doplň velká vynechaná písmena do říkadla

a ve spodní části doplň vynechaná slova.

Vykresli v nohou slova, která jsou vy říkadle

7. Jarní ,,visačka“ na dveře

Úkol:Vystřihni a slož do motýla nadpis z přiložených písmen: JARO JE TU!

Visačku si vyzdob květinkami, které se rovnají 10.

8. Písmenkový had

Úkol: Napiš ke každému psacímu tvaru písmene, tiskací tvar. Vymýšlej na uvedená písmena slova, pokud vymyslíš

alespoň 3, vykresli si barevně ,,políčko“.

9. Záložka had s pranostikou

Na svatého Jiří (24.4.) vylézají hadi a štíři.

,,Pojďme si vyrobit hadí záložku s pranostikou.“

Úkol:  Na určená políčka lep slova podle předepsané pranostiky.

Hada si vykresli podle sebe. Bude-li možnost, paní učitelka ti záložku zalaminuje

10. Rozkvetlá louka

Úkol: Vytvořte si společně rozkvetlou louku. Vytvořte každý jednu květinu. Jako okvětní lístky použij pouze ty, které se rovnají 12. Doprostřed květiny napiš nadpis JARO.

11. Motýlí louka

Úkol: Vytvoř louku s motýly. Lep k části těla na louku motýly. Hledej a lep k sobě křídla - vždy výsledek a příklad. Motýly si krásně vykresli.  Na louce udělej další květiny.

12. Ovečka s mláďaty

Úkol: Najdi ovečce její mláďata

Jsou to ty, které mají výsledek 15.Vystřihni je a nalep k ovečce. ,,Do mámy ovečky“ vymýšlej a piš různé příklady,

aby se rovnaly 20.

13. Nakrm žabáka

Náš žabák Žbluňk má velice rád mouchy.

Úkol: Nalep žabákovi jazyk a na ten jazyk vyhledej mouchy se správným výsledkem. Zjistíš tak, kolik jich dnes Žbluňk ,,nachytal“ 😊.Tyto mouchy vykresli, vystřihni a nalep na jazyk.

Prázdnou žábu přikládám k variabilnímu použití učitele.

Např. opisování, hledání příkladů…nebo i do čj

14. Čáp lovící žáby

Úkol: Vystřihni a slož si čápa. Házej a trefuj se do žabek s výsledky příkladů, které ti paní učitelka říká.

15. Motýlí matematická rozcvička

Motýly doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.

Možnosti využití:

Děti si mohou motýly losovat a nahlas vypočítat.

Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro motýly, příklad z motýla opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.

Motýly lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovým motýlem, kam příklady opisují. Motýla si vykreslí….

Motýly lze nosit k velkým předtištěným květinám, na kterých jsou napsány výsledky.

Přikládám i motýla s linkami na příklady nebo i na jiné využití.

16. Matematická květinková rozcvička

Kytky doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.

Možnosti využití:

Děti si mohou kytky losovat a nahlas vypočítat.

Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kytky, příklad z kytky opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.

Kytky  lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kytkou, kam příklady opisují. Kytky si vykreslí….

18. Veselá květina

Vykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou. Květinu vystřihni a vytvořte společně s kamarády veselou jarní louku.

19. Rozkvetlá okna

,,Vyzdobme okna těmito truhlíky s jarními květinami.“

Úkol: Vykreslete, vystřihněte a nalepte květiny s příklady na truhlíky

ke správným výsledkem.

Nebo učitel může květiny nakopírovat na barevné papíry, vystříhat

a děti mohou květiny pouze přiřazovat ke správným výsledkům v truhlíku.

 

 

 

430250
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje tematické PL ke svaté Kateřině, kde si procvičí Čj a matematiku. Součástí materiálu je také PL s
36.00 Kč
50104
Český jazyk
2.
Pracovní listy
,,Propojme matematiku s prvoukou a českým jazykem.“ Materiál obsahuje 10 PL zaměřených na MATEMATIKU, doplněných o psací
58.00 Kč
378176
Český jazyk
4., 5., Speciální pedagogika
Pracovní listy
Udělejme si zábavnější výuku při příležitosti svátku svatého Václava a propojme český jazyk, matematiku, čtení
42.00 Kč
422531
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
ČB PL – BÝČEK, KOBYLA – s přehledem vyjmenovaných slov po B + řádky k přepisu. Materiál obsahuje hravé seznámení a
56.00 Kč
Veselé jaro 1. třída Veselé jaro 1. třída
Veselé jaro Čtení, psaní, počítání, říkadlo, pranostiky, stříhání, lepení, vykreslování. Matematika + - do 10 i + - do 20 bez přechodu přes 10. Průvodní list i s fotografiemi je součástí materiálu. Materiál i obrázky jsou moje autorské. Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji. Popis jednotlivých PL: 4PL SKŘÍTEK JARNÍČEK, ČÁP, ŽABKA, MLOK – vykreslování podle zadání Čáp a mlok doplněn pranostikou. Čáp a skřítek Jarníček + - do 10. Žabka a mlok + - do 20 bez přechodu přes 10. 2. Jarní okénko Úkol: Vystřihni okénko a ohni podle čar, aby se dalo zavírat. Zvenku okénka nalep květiny. Do jedné květiny lep a piš nebo kresli JAKÉ je jaro, do druhé květiny lep a piš či kresli,  co  se ,,DĚJE“ nebo DĚLÁ NA JAŘE. Dovnitř okénka slož a nalep věty o jaře. Pokud zvládneš opiš tyto věty psacím nebo velkým tiskacím písmem. Nakresli jarní obrázek. 3. Veselý strom: Úkol pro děti: Vykresli vždy tiskací a psací tvar písmene stejnou barvou a rozvesel tento strom. 4. Jaro - tulipán  Přehni papír podle fotografie a tulipán vystřihni. Na květ vystřihni a nalep slovo JARO. Dovnitř tulipánu lep a piš a kresli slova, která patří k jaru. 5. Bledule: Přeložte papír podle fotografie, vystřihněte bleduli. Dovnitř slož a nalep větu. Tuto větu opiš tiskacím nebo psacím písmem. Bleduli si vykresli. 6. Říkadlo ,,Žába leze do bezu“ Úkol: Doplň velká vynechaná písmena do říkadla a ve spodní části doplň vynechaná slova. Vykresli v nohou slova, která jsou vy říkadle 7. Jarní ,,visačka“ na dveře Úkol:Vystřihni a slož do motýla nadpis z přiložených písmen: JARO JE TU! Visačku si vyzdob květinkami, které se rovnají 10. 8. Písmenkový had Úkol: Napiš ke každému psacímu tvaru písmene, tiskací tvar. Vymýšlej na uvedená písmena slova, pokud vymyslíš alespoň 3, vykresli si barevně ,,políčko“. 9. Záložka had s pranostikou Na svatého Jiří (24.4.) vylézají hadi a štíři. ,,Pojďme si vyrobit hadí záložku s pranostikou.“ Úkol:  Na určená políčka lep slova podle předepsané pranostiky. Hada si vykresli podle sebe. Bude-li možnost, paní učitelka ti záložku zalaminuje 10. Rozkvetlá louka Úkol: Vytvořte si společně rozkvetlou louku. Vytvořte každý jednu květinu. Jako okvětní lístky použij pouze ty, které se rovnají 12. Doprostřed květiny napiš nadpis JARO. 11. Motýlí louka Úkol: Vytvoř louku s motýly. Lep k části těla na louku motýly. Hledej a lep k sobě křídla - vždy výsledek a příklad. Motýly si krásně vykresli.  Na louce udělej další květiny. 12. Ovečka s mláďaty Úkol: Najdi ovečce její mláďata Jsou to ty, které mají výsledek 15.Vystřihni je a nalep k ovečce. ,,Do mámy ovečky“ vymýšlej a piš různé příklady, aby se rovnaly 20. 13. Nakrm žabáka Náš žabák Žbluňk má velice rád mouchy. Úkol: Nalep žabákovi jazyk a na ten jazyk vyhledej mouchy se správným výsledkem. Zjistíš tak, kolik jich dnes Žbluňk ,,nachytal“ 😊.Tyto mouchy vykresli, vystřihni a nalep na jazyk. Prázdnou žábu přikládám k variabilnímu použití učitele. Např. opisování, hledání příkladů…nebo i do čj 14. Čáp lovící žáby Úkol: Vystřihni a slož si čápa. Házej a trefuj se do žabek s výsledky příkladů, které ti paní učitelka říká. 15. Motýlí matematická rozcvička Motýly doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat. Možnosti využití: Děti si mohou motýly losovat a nahlas vypočítat. Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro motýly, příklad z motýla opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů. Motýly lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovým motýlem, kam příklady opisují. Motýla si vykreslí…. Motýly lze nosit k velkým předtištěným květinám, na kterých jsou napsány výsledky. Přikládám i motýla s linkami na příklady nebo i na jiné využití. 16. Matematická květinková rozcvička Kytky doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat. Možnosti využití: Děti si mohou kytky losovat a nahlas vypočítat. Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kytky, příklad z kytky opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů. Kytky  lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kytkou, kam příklady opisují. Kytky si vykreslí…. 18. Veselá květina Vykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou. Květinu vystřihni a vytvořte společně s kamarády veselou jarní louku. 19. Rozkvetlá okna ,,Vyzdobme okna těmito truhlíky s jarními květinami.“ Úkol: Vykreslete, vystřihněte a nalepte květiny s příklady na truhlíky ke správným výsledkem. Nebo učitel může květiny nakopírovat na barevné papíry, vystříhat a děti mohou květiny pouze přiřazovat ke správným výsledkům v truhlíku.      
UUCZ-22561
Český jazyk>Matematika>Pracovní listy>Školní družina>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>Jaro
77.00