Veselé jaro
Čtení, psaní, počítání, říkadlo, pranostiky, stříhání, lepení, vykreslování.
Matematika + - do 10 i + - do 20 bez přechodu přes 10.
Průvodní list i s fotografiemi je součástí materiálu.
Materiál i obrázky jsou moje autorské. Používejte je, prosím, jen pro svoji potřebu. Děkuji.
Popis jednotlivých PL:
- 4PL SKŘÍTEK JARNÍČEK, ČÁP, ŽABKA, MLOK – vykreslování podle zadání
Čáp a mlok doplněn pranostikou. Čáp a skřítek Jarníček + - do 10.
Žabka a mlok + - do 20 bez přechodu přes 10.
2. Jarní okénko
Úkol: Vystřihni okénko a ohni podle čar, aby se dalo zavírat. Zvenku okénka nalep květiny. Do jedné květiny lep a piš nebo kresli JAKÉ je jaro, do druhé květiny lep a piš či kresli, co se ,,DĚJE“ nebo DĚLÁ NA JAŘE. Dovnitř okénka slož a nalep věty o jaře. Pokud zvládneš opiš tyto věty psacím nebo velkým tiskacím písmem. Nakresli jarní obrázek.
3. Veselý strom: Úkol pro děti: Vykresli vždy tiskací a psací tvar písmene stejnou barvou a rozvesel tento strom.
4. Jaro - tulipán
Přehni papír podle fotografie a tulipán vystřihni.
Na květ vystřihni a nalep slovo JARO.
Dovnitř tulipánu lep a piš a kresli slova, která patří k jaru.
5. Bledule: Přeložte papír podle fotografie, vystřihněte bleduli. Dovnitř slož a nalep větu. Tuto větu opiš tiskacím nebo psacím písmem. Bleduli si vykresli.
6. Říkadlo ,,Žába leze do bezu“
Úkol: Doplň velká vynechaná písmena do říkadla
a ve spodní části doplň vynechaná slova.
Vykresli v nohou slova, která jsou vy říkadle
7. Jarní ,,visačka“ na dveře
Úkol:Vystřihni a slož do motýla nadpis z přiložených písmen: JARO JE TU!
Visačku si vyzdob květinkami, které se rovnají 10.
8. Písmenkový had
Úkol: Napiš ke každému psacímu tvaru písmene, tiskací tvar. Vymýšlej na uvedená písmena slova, pokud vymyslíš
alespoň 3, vykresli si barevně ,,políčko“.
9. Záložka had s pranostikou
Na svatého Jiří (24.4.) vylézají hadi a štíři.
,,Pojďme si vyrobit hadí záložku s pranostikou.“
Úkol: Na určená políčka lep slova podle předepsané pranostiky.
Hada si vykresli podle sebe. Bude-li možnost, paní učitelka ti záložku zalaminuje
10. Rozkvetlá louka
Úkol: Vytvořte si společně rozkvetlou louku. Vytvořte každý jednu květinu. Jako okvětní lístky použij pouze ty, které se rovnají 12. Doprostřed květiny napiš nadpis JARO.
11. Motýlí louka
Úkol: Vytvoř louku s motýly. Lep k části těla na louku motýly. Hledej a lep k sobě křídla - vždy výsledek a příklad. Motýly si krásně vykresli. Na louce udělej další květiny.
12. Ovečka s mláďaty
Úkol: Najdi ovečce její mláďata
Jsou to ty, které mají výsledek 15.Vystřihni je a nalep k ovečce. ,,Do mámy ovečky“ vymýšlej a piš různé příklady,
aby se rovnaly 20.
13. Nakrm žabáka
Náš žabák Žbluňk má velice rád mouchy.
Úkol: Nalep žabákovi jazyk a na ten jazyk vyhledej mouchy se správným výsledkem. Zjistíš tak, kolik jich dnes Žbluňk ,,nachytal“ 😊.Tyto mouchy vykresli, vystřihni a nalep na jazyk.
Prázdnou žábu přikládám k variabilnímu použití učitele.
Např. opisování, hledání příkladů…nebo i do čj
14. Čáp lovící žáby
Úkol: Vystřihni a slož si čápa. Házej a trefuj se do žabek s výsledky příkladů, které ti paní učitelka říká.
15. Motýlí matematická rozcvička
Motýly doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.
Možnosti využití:
Děti si mohou motýly losovat a nahlas vypočítat.
Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro motýly, příklad z motýla opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.
Motýly lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovým motýlem, kam příklady opisují. Motýla si vykreslí….
Motýly lze nosit k velkým předtištěným květinám, na kterých jsou napsány výsledky.
Přikládám i motýla s linkami na příklady nebo i na jiné využití.
16. Matematická květinková rozcvička
Kytky doporučuji vytisknout na barevné papíry a zalaminovat.
Možnosti využití:
Děti si mohou kytky losovat a nahlas vypočítat.
Nebo je učitel rozmístí po zemi, děti si chodí pro kytky, příklad z kytky opíší do sešitu a jdou si pro další. Pokud si přinesou stejný příklad, jdou si pro jiný. Nechávám děti jít většinou pro 6 – 8 příkladů.
Kytky lze také ,,schovat“ po třídě, po chodbě a použít jako běhací diktát nebo chodí i s papírovou kytkou, kam příklady opisují. Kytky si vykreslí….
18. Veselá květina
Vykresluj vždy příklad a výsledek stejnou barvou. Květinu vystřihni a vytvořte společně s kamarády veselou jarní louku.
19. Rozkvetlá okna
,,Vyzdobme okna těmito truhlíky s jarními květinami.“
Úkol: Vykreslete, vystřihněte a nalepte květiny s příklady na truhlíky
ke správným výsledkem.
Nebo učitel může květiny nakopírovat na barevné papíry, vystříhat
a děti mohou květiny pouze přiřazovat ke správným výsledkům v truhlíku.