Jak na to?
Listy vytiskneme, zalaminujeme, rozstřihneme napůl.
Listy můžeme vyvěsit někde na chodbě, pokud pro to máme podmínky. Lze rozvěsit nebo rozmístit i po třídě.
Děti si najdou některou z cedulek, zapamatují si, co je na ní napsané, zdůvodní si pravopis - jaké i,í/y,ý doplní a jdou slovní spojení zapsat do přiloženého oboustranného archu (nebo do sešitu), který zůstává na lavici.
Můžete si zvolit obtížnosti - např. kdo zvládne 1-7 slovních spojení, 8-12, atd. - ty potom můžete třeba nějakým předem domluveným způsobem odměňovat. Můžete také daným skupinám žáků zadat jejich minimum, kterého dosáhnou - použít jako takovou minidiferenciaci... Žáci mohou pracovat i skupinově, kdy například 1. skupina loví lístečky 1.-5., 2. skupina loví lístečky 6.-10., atd. Vše je na Vaší fantazii a potřebách.
Můžete využít i přiloženou sebekontrolku, kde si žáci sami ověří, zda pracovali správně.
Pro rychlíky je z druhé strany archu malý úkol na rozvinutí aktivity.
Aktivitu zařazuji ve chvíli, kdy jsem slova příbuzná i chytáky probrala v předchozích hodinách, aby se s nimi děti seznámily. Vkládám i prezentaci, se kterou budu pracovat v předchozích hodinách. Já budu překlikávat snímky, děti budou dávat signál, zda se ve slovech píše i,í/y,ý - máme tlačítka z papíru nebo fyzicky ukazujeme nebo na tabulkách...