Šifrování - pracovní listy na úvod do kryptologie

Počet stran:
10
Velikost: 328.18 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 2. 2023
Sdílet:

V tomto dokumentu naleznete tři pracovní listy, které se zaměřují na tři typy tak zvaných transpozičních šifer. Jedná se o šifru ALBAM, poté ATBAŠ a nakonec Caesarovu šifru. Každá šifrovací metoda slouží k zašifrování a dešifrování textu.

Postupně v tomto materiálu naleznete:

  • Průběh šifrovací hodiny, kompletní slovní přípravu obsahující jak vysvětlení jednotlivých šifer, tak k uvedení hodiny jako takové (3 strany)
  • Tři pracovní listy, přičemž na každém listu A4 naleznete dva stejné pracovní šifrovací listy s jednotlivými úlohami. (3 strany)
  • Vyřešené pracovní listy, tedy jak mají vypadat, pokud se žákům zadaří
  • Delší zašifrovaný text, který představí další záludnosti šifer. Tento text můžete žákům nasdílet přes projektor na stěnu přímo po přiblížení v tomto dokumentu pro případ, že by to některého z žáků náramně bavilo. (3 strany)

 

Proč učit kryptologii?

Učit transpoziční šifry a šifrování je vhodné především z několika důvodů. Šifrování textu a tím skrytí jeho skutečných slov je vhodné v případě, že chce žák skrýt zprávu, kterou někomu posílá. Ač se to zdá celkem nepravděpodobné, je dost možné, že po hodině se šifrováním se toto stane chvilkovým koníčkem některých žáků. Šifrování a dešifrování textu vytváří navíc v mozku propojení, která vznikají také při luštění rébusů a různých obrazců, při procházení bludištěm a při řešení matematických problémů. Postup šifrování podle předem zadaných pravidel a následné dešifrování vzniklé otočením těchto pravidel připravuje žáky na základní principy použité v matematice. V neposlední řadě může šifrování, které pracuje s tím, že písmeno může znamenat něco jiného, než čím je ve skutečnosti, nahrává výuce informatiky, ve které například v .html používáte značky a písmena k tomu, abyste v textu udělali odrážku, odstavec, odřádkování a jiné. Dané značky a písmena tedy v sobě ukrývají něco víc, než je možné pohledem laika vidět.

Ale také je důležité zmínit, že šifrování a dešifrování je celkem zábava.

 

Další produkty od autora Jan Bratt

176637
Fyzika
6., 7.
Testy a písemky
Generátor testů, který využijete v šesté a sedmé třídě při výuce kinematiky, neboli pohybů. Obsahuje příklady na převody
29.00 Kč
132368
Matematika
3., 4., 5., 6., 7.
Didaktické hry
Početník přináší hravou metodu testování sčítání, odčítání, násobení a dělení pro studenty od druhých tříd základní
49.00 Kč
134329
Matematika
3., 4., 5., 6.
Ostatní
Obsahem tohoto balíčku je šest dokumentů MS Excel, přičemž čtyři z pyramid jsou zaměřeny na sčítání, jedna na násobení a
29.00 Kč
186266
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Získejte sedm stran pracovních listů pro lepší uchopení problematiky zlomků. Součástí balení je pět dokumentů .pdf
25.00 Kč
Šifrování - pracovní listy na úvod do kryptologie Šifrování - pracovní listy na úvod do kryptologie
V tomto dokumentu naleznete tři pracovní listy, které se zaměřují na tři typy tak zvaných transpozičních šifer. Jedná se o šifru ALBAM, poté ATBAŠ a nakonec Caesarovu šifru. Každá šifrovací metoda slouží k zašifrování a dešifrování textu. Postupně v tomto materiálu naleznete: Průběh šifrovací hodiny, kompletní slovní přípravu obsahující jak vysvětlení jednotlivých šifer, tak k uvedení hodiny jako takové (3 strany) Tři pracovní listy, přičemž na každém listu A4 naleznete dva stejné pracovní šifrovací listy s jednotlivými úlohami. (3 strany) Vyřešené pracovní listy, tedy jak mají vypadat, pokud se žákům zadaří Delší zašifrovaný text, který představí další záludnosti šifer. Tento text můžete žákům nasdílet přes projektor na stěnu přímo po přiblížení v tomto dokumentu pro případ, že by to některého z žáků náramně bavilo. (3 strany)   Proč učit kryptologii? Učit transpoziční šifry a šifrování je vhodné především z několika důvodů. Šifrování textu a tím skrytí jeho skutečných slov je vhodné v případě, že chce žák skrýt zprávu, kterou někomu posílá. Ač se to zdá celkem nepravděpodobné, je dost možné, že po hodině se šifrováním se toto stane chvilkovým koníčkem některých žáků. Šifrování a dešifrování textu vytváří navíc v mozku propojení, která vznikají také při luštění rébusů a různých obrazců, při procházení bludištěm a při řešení matematických problémů. Postup šifrování podle předem zadaných pravidel a následné dešifrování vzniklé otočením těchto pravidel připravuje žáky na základní principy použité v matematice. V neposlední řadě může šifrování, které pracuje s tím, že písmeno může znamenat něco jiného, než čím je ve skutečnosti, nahrává výuce informatiky, ve které například v .html používáte značky a písmena k tomu, abyste v textu udělali odrážku, odstavec, odřádkování a jiné. Dané značky a písmena tedy v sobě ukrývají něco víc, než je možné pohledem laika vidět. Ale také je důležité zmínit, že šifrování a dešifrování je celkem zábava.  
UUCZ-253939
Dějepis>Informatika>Matematika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 2. STUPEŇ
49.00