Starověký Egypt

Předmět:
Počet stran:
10
Velikost: 3.05 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 11. 2024
Sdílet:

Pro koho: šestá třída

Styl práce: samostatná, skupinová

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

Pomůcky: atlas, papíry, psací potřeby, pastelky/fixy, nůžky, lepidlo, židle

 

Výukový materiál provede žáky úvodem do starověkého Egypta. Žáci budou pracovat samostatně i ve skupinách. Součástí jsou i prvky dramatizace (rozvodnění Nilu) a manuální práce s s papírem, nůžkami a lepidlem (mumifikace).

 

Metodický postup:

  • Brainstorming - žáci vytváří v pracovním listě metodou brainstormingu přehled toho, co je napadne, když se řekne Egypt. Informace zaznamenávají pomocí textu i kreseb. Následně pedagog změní instrukce: k nadpisu připíší slovo starověký a škrtnou všechno, co ve starověku v Egyptě neexistovalo (např. bazény z dovolené v Egyptě).
  • Kde starověký Egypt najdeme? - Pedagog položí otázku, kde Egypt leží (v Africe). Žáci s pomocí atlasu zaznačí polohu Egypta na slepé mapě v pracovním listě.
  • Aktivita: žáci postaví ve třídě několik židlí za sebou a sednou si na ně, ostatní jsou připraveni s dalšími židlemi a mají za úkol čekat na pokyn, kdy židle položí vedle spolužáků, sednou si na ně a rozšíří tak povodí Nilu. Chovají se na židlích jako voda, šplouchají, dělají vlny, můžou vydávat zvuky podobné tekoucí řece. Následují pokynů učitele (text pro učitele).
  • Doplnění pracovního listu (každý samostatně, následná společná kontrola).
  • Náboženství, aktivita - Co žáci vědí o egyptském náboženství? Bohové mají podobu lidí i zvířat. Některá zvířata považovali Egypťané za posvátné. Pět žáků dostane obrázek se zvířetem, ostatní hádají, co je za zvíře. Může odpovídat jen ANO/NE.
  • Náboženství - pracovní list do skupiny, tvorba mumie (prolnutí s českým jazykem: čtení s porozuměním, pracovní postup, možno na závěr zadat úvahu: Kleslo by mé srdce?”, prolnutí s výtvarnou výchovou: tvorba mumie)

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

395303
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Cesta k domečku (didaktická hra) Pro koho: 4. - 9. ročník ZŠ Styl práce: ve dvojicích, případně trojicích Typ materiálu
40.00 Kč
640886
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: osmá třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizace Typ materiálu: vzdělávací materiál pro
40.00 Kč
664811
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: šestá, sedmá třída (D), druhý stupeň (ČJ) Styl práce: samostatná práce nebo skupinová práce Typ materiálu
30.00 Kč
70360
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
60.00 Kč
Starověký Egypt Starověký Egypt
Pro koho: šestá třídaStyl práce: samostatná, skupinováTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠPomůcky: atlas, papíry, psací potřeby, pastelky/fixy, nůžky, lepidlo, židle Výukový materiál provede žáky úvodem do starověkého Egypta. Žáci budou pracovat samostatně i ve skupinách. Součástí jsou i prvky dramatizace (rozvodnění Nilu) a manuální práce s s papírem, nůžkami a lepidlem (mumifikace). Metodický postup:Brainstorming - žáci vytváří v pracovním listě metodou brainstormingu přehled toho, co je napadne, když se řekne Egypt. Informace zaznamenávají pomocí textu i kreseb. Následně pedagog změní instrukce: k nadpisu připíší slovo starověký a škrtnou všechno, co ve starověku v Egyptě neexistovalo (např. bazény z dovolené v Egyptě).Kde starověký Egypt najdeme? - Pedagog položí otázku, kde Egypt leží (v Africe). Žáci s pomocí atlasu zaznačí polohu Egypta na slepé mapě v pracovním listě.Aktivita: žáci postaví ve třídě několik židlí za sebou a sednou si na ně, ostatní jsou připraveni s dalšími židlemi a mají za úkol čekat na pokyn, kdy židle položí vedle spolužáků, sednou si na ně a rozšíří tak povodí Nilu. Chovají se na židlích jako voda, šplouchají, dělají vlny, můžou vydávat zvuky podobné tekoucí řece. Následují pokynů učitele (text pro učitele).Doplnění pracovního listu (každý samostatně, následná společná kontrola).Náboženství, aktivita - Co žáci vědí o egyptském náboženství? Bohové mají podobu lidí i zvířat. Některá zvířata považovali Egypťané za posvátné. Pět žáků dostane obrázek se zvířetem, ostatní hádají, co je za zvíře. Může odpovídat jen ANO/NE.Náboženství - pracovní list do skupiny, tvorba mumie (prolnutí s českým jazykem: čtení s porozuměním, pracovní postup, možno na závěr zadat úvahu: Kleslo by mé srdce?”, prolnutí s výtvarnou výchovou: tvorba mumie)
UUCZ-718766
Dějepis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00