Napsal Dvořák operu Armidu nebo Armádu? Je cyklus Čtvero ročních dob napsaný pro klavír nebo housle? Pojďme společně odhalit chyby ve faktech. Pokud chyby najdete, dešifrujete QR kód.
Nabízím vzdělávací materiál o hudebních skladatelích, při kterém budete odhalovat zákoutí jejich životů a skladeb. V textech jsou faktické chyby, které žáci musí na základě studia literatury či internetu odhalit. V případě správného odhalení doplňují QR kód, který je po naskenování odkáže na jinou aktivitu. Práce končí tehdy, až mají všichni splněné veškeré úkoly.
Abyste mohli využívat plnohodnotně materiál ve výuce, budete potřebovat vytisknuté pracovní listy (informace o autorovi + QR kódy), tablet či telefon, sluchátka a černou fixu.
Materiál obsahuje:
- 5 pracovních listů s QR kódy (Každý skladatel je minimálně na 2 vyučovací hodiny)
- 5 hudebních skladatelů – A. Vivaldi, W. A. Mozart, A. Dvořák, B. Martinů, J. Cage
- Řešení – hledání chyb v pracovních listech a jejich oprava
- Řešení – QR kódy jako omalovánka + QR kódy jako správné řešení
- Různé aktivity – poslechová činnost, tvorba slovních mraků, hledání faktických chyb, pexeso, křížovka, hledání pohádkových symbolů a spojitosti mezi libretem a známou říkankou
- Tipy na zdroje (knižní i internetové), ze kterých žáci mohou čerpat
- Teorie, ze které mohou žáci čerpat (dalším zdrojem je internet
- Je možné pracovat jednotlivě, ve dvojicích i ve skupinách
Poznámka: Autory jsem v tomto materiálu vybírala náhodně. Snažila jsem se o to, aby byl soubor pestrý a k využití v různých ročnících.
Vzdělávací materiál zahrnuje především rozvoj:
- 1) KOMUNIKATIVNÍ KOMPETENCE
- 2) KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
- 2) KOMPETENCE SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ