Od pravěku po středověk - skládankové učení

Počet stran:
30
Velikost: 21.46 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 12. 2023
Sdílet:

Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy

Víte, že dříve nevypadaly noty jako nyní? Už vás někdo seznámil s nejstarší českou hymnou? Znáte pověst o Pannově flétně? Odpovědi na tyto a další otázky získáte skládankovým učením.

Nabízím přípravu na 3-4 vyučovací hodiny, která je vypracována na základě metody skládankového učení, tj. koncepce kooperativního učení, při kterém se žáci učí sami na základě získaných vědomostí z textu.

Materiál lze využít v hodinách hudební výchovy, ale i v jiných předmětech, ve kterých se učivo prolíná, tj. v dějepise, českém jazyce. Je vypracován primárně pro druhý stupeň základní školy, ale lze jej využít i jako zpestření na SŠ.

Materiál obsahuje:

  • Průvodní list
  • Podrobný popis metody skládankového učení
  • Rozřazovací karty pro domovské i expertní skupiny + návodný plánek rozřazení ve třídě
  • 5 odlišných textů na téma:
  • Pravěká hudba
  • Čárky a tečky nad notami (neumy)
  • Středověká duchovní a světská hudba
  • Nejstarší hity
  • Teorii spjatou se vznikem hudby
  • Barevně zaznačené řešení

TIP:

  • Vždy žákům připomínejte, ať si přečtou nejdříve otázky, které jsou součástí každého textu. Jedná se o "návod", jakých informací se držet a co zjišťovat.
  • Ať si je přečtou klidně 2x, 3x bedlivě, aby text nemuseli opakovaně stále dokola a dokola číst, čímž se výrazně navyšuje strávený čas nad textem.
  • Práci zvládnou i žáci 6. ročníku, ale pro některé žáky je text náročný. Musíte jim často pomáhat a směřovat je k odstavcům, ve kterých informaci naleznou. Pak jde vše hladce bez potíží a i ti, které škola moc nebaví, přece jenom vypracování odpovědí zvládli a vědomosti ostatním předali.
  • Text s č. 3 doporučuji dát šikovnějším žákům, neboť je delší a obsahuje spoustu informací.

Nechť materiál dobře poslouží. :-)

Cíl: 

- Žák porozumí čtenému textu a dokáže odpovědět na předem zadané otázky 

- Žák dokáže spolupracovat s ostatními spolužáky 

- Žák dokáže naslouchat druhým, argumentovat, vhodně reagovat

- Žák získá základní vědomosti o nejstarší hudbě

Další produkty od autora Tady bydlí úča

333470
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Držíme při sobě, inspirujeme se, obohacujeme se! Materiál podporuje pozitivní klima ve třídě, umožňuje práci celého
45.00 Kč
332737
Český jazyk
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Také se snažíte o to, aby byli žáci co nejvíce aktivní? Aby své získané vědomosti uplatňovali ve svůj prospěch? Aby se
33.00 Kč
341787
Hudební výchova
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Jak žáky motivovat v hudební výchově? Rozdejte jim motivační karty a odměňujte je vyraženými body za jejich aktivitu
35.00 Kč
332813
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
V souboru najdete 5 barevných podob nápisů ,,Vítejte’’ s motivem příšerek. Přivítejme se v září s příšerkami! Materiál
25.00 Kč
Od pravěku po středověk - skládankové učení Od pravěku po středověk - skládankové učení
Vzdělávací materiál pro 2. stupeň základní školy Víte, že dříve nevypadaly noty jako nyní? Už vás někdo seznámil s nejstarší českou hymnou? Znáte pověst o Pannově flétně? Odpovědi na tyto a další otázky získáte skládankovým učením. Nabízím přípravu na 3-4 vyučovací hodiny, která je vypracována na základě metody skládankového učení, tj. koncepce kooperativního učení, při kterém se žáci učí sami na základě získaných vědomostí z textu. Materiál lze využít v hodinách hudební výchovy, ale i v jiných předmětech, ve kterých se učivo prolíná, tj. v dějepise, českém jazyce. Je vypracován primárně pro druhý stupeň základní školy, ale lze jej využít i jako zpestření na SŠ. Materiál obsahuje: Průvodní list Podrobný popis metody skládankového učení Rozřazovací karty pro domovské i expertní skupiny + návodný plánek rozřazení ve třídě 5 odlišných textů na téma: Pravěká hudba Čárky a tečky nad notami (neumy) Středověká duchovní a světská hudba Nejstarší hity Teorii spjatou se vznikem hudby Barevně zaznačené řešení TIP: Vždy žákům připomínejte, ať si přečtou nejdříve otázky, které jsou součástí každého textu. Jedná se o "návod", jakých informací se držet a co zjišťovat. Ať si je přečtou klidně 2x, 3x bedlivě, aby text nemuseli opakovaně stále dokola a dokola číst, čímž se výrazně navyšuje strávený čas nad textem. Práci zvládnou i žáci 6. ročníku, ale pro některé žáky je text náročný. Musíte jim často pomáhat a směřovat je k odstavcům, ve kterých informaci naleznou. Pak jde vše hladce bez potíží a i ti, které škola moc nebaví, přece jenom vypracování odpovědí zvládli a vědomosti ostatním předali. Text s č. 3 doporučuji dát šikovnějším žákům, neboť je delší a obsahuje spoustu informací. Nechť materiál dobře poslouží. :-) Cíl:  - Žák porozumí čtenému textu a dokáže odpovědět na předem zadané otázky  - Žák dokáže spolupracovat s ostatními spolužáky  - Žák dokáže naslouchat druhým, argumentovat, vhodně reagovat - Žák získá základní vědomosti o nejstarší hudbě
UUCZ-334434
Hudební výchova>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 2. stupeň
55.00