Rád bych vám představil tuto krásnou únikovou hru. Doporučuji podívat se na zrychlenou video ukázku.
Žáci plní 4 hlavní mise na téma Bezpečného chování na internetu. Tyto mise se dále skládají z dílčích úkolů. Hra je vylepšená o několik zajímavých detailů, které hru činí zase o něco zajímavější.
Tematicky je hra zasazena v budoucnosti do továrny ovládané jen roboty. Do hlavního PC (serveru) se ale dostal virus, roboti se začali chovat nebezpečně a hrozí, že ovládnou celé město. Hráč musí splnit jednotlivé mise, získanými kódy odemkne zámek a vrátí vše do původního stavu.
Materiál je interaktivní, je potřeba internetové připojení a stolní PC nebo notebook. Je možné použít i mobily/tablety, je ale potřeba následovat instrukce na konci PDF.
Novinky:
- žák sbírá číselné kódy (každý hráč získává náhodná čísla, nejde opisovat)
- žák sbírá barevné diamanty (musí na ně kliknout u kódu), uvidí je na mapě
- 4. mise je samostatná mini hra ve formě kvízu
Obsah cvičení:
Místnost 1 Hesla - 2 cvičení
Žák si ověřuje, jestli rozezná silná a slabá hesla.
- 1. úkol - hesla žák rozděluje do správných skupin; špatně umístěná hesla se po kontrole vrátí na původní místo; rozmístění hesel je u každého žáka náhodné
- 2. celkem 20 hesel, žák kliká jen na silná; pokud udělá chybu, začíná od začátku kliknutím na ikonu
Slabá hesla jsou částečně vybrána ze seznamu nejpoužívanějších slabých hesel.
Místnost 2 Bezpečné chování - 2 cvičení
V obou cvičeních hráč rozlišuje co je bezpečné a nebezpečné chování na internetu, rozděluje do správných skupin. Celkem 20 typů chování/situací.
Místnost 3 Vědomostní aréna
Obsahuje 15 praktických otázek/situací z prostředí internetu a sociálních sítí, úkolem je vybrat správnou odpověď nebo správnou možnost, jak by měl hráč reagovat. Pokud zvolí špatně, musí odpovědět znovu. Opět použije ikonu Pořadí správných odpovědí je náhodné.
Místnost 4 Kvíz - 20 otázek
Jde o samostatnou mini hru vloženou do této hry. Hráč má 45 vteřin na výběr ze 3 možností. Opět se vše točí okolo bezpečného chování ve virtuálním světě. Už v průběhu žák vidí svůj výsledek. Po skončení kvízu se posune dál žlutou šipkou. Ta se zobrazí vedle kvízu po 2 minutách.
Zámek - po splnění 4. mise se žák dostane zpět na mapu s gratulací od robota; kliknutím na robota se dostane k zámku, zadá kód a dostává se na poslední obrazovku s gratulací.
KÓD K ZÁMKU: u každého hráče budou kódy jiné, což je dobrý prvek proti opisování. Kódy si můžou žáci zapisovat, ale objeví se jim i na závěrečné obrazovce (pro jistotu).
Zrychlená video ukázka:
Materiál vytvořený v prostředí Genially je zveřejněn v autorské podobě, bez dodatečné jazykové kontroly webu uciteleucitelum.cz.







