INFORMAČNÍ SYSTÉMY 5. ROČNÍK

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
12
Velikost: 1.12 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 8. 2023
Sdílet:

Sada pracovních listů pro výuku tematického celku Informační systémy v předmětu Informatika obsahuje 4 pracovní listy po dvou stránkách. První strana obsahuje vždy zadání vlastního systému, k němuž mají žáci vytvořit jednoduchý informační systém pro získání odpovědí (informací) na základě údajů (dat) získaných z vlastností jednotlivých prvků systému. Druhý list obsahuje pomocné kartičky pro sestavování tabulek na lavici. První pracovní list obsahuje obrázkový systémy, další trojice pak systémy slovní (města ČR, vyjmenovaná slova a přehled žáků).

Doporučený způsob využití pracovních listů: Obě strany pracovních listů doporučuji vytisknout (podle potřeby na A3 nebo na A4), následně zalaminovat a rozstříhat na kartičky (35 ks). První pracovní list doporučuji ještě jednou vytisknout, zalaminovat a ponechat nerozstříhaný. Úvodní hodinu výuky informačních systémů se používá nejprve nerozstříhaný pracovní list, v němž budou žáci hledat odpovědi na otázky od vyučujícího. Žáci by měli pochopit složitost (chaotičnost) neuspořádaného pracovního listu. Následně bude žákům rozdána rozstříhaná varianta pracovního listu a žáci budou hledat odpovědi na zadané otázky s pomocí filtrování kartiček a jejich sestavováním do „tabulek“ – vytvářejí tím intuitivně vlastní informační systémy a chápou tím nutnost filtrování a uspořádávání dat pro získávání potřebných informací. Práce je koncipována zásadně jako práce ve dvojicích nebo v méně početných skupinkách.

Žáci využitím těchto pracovních listů naplňují povinné výstupy I-5-3-01 (v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi) a I-5-3-02 (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná i nečíselná data). Pracovní listy obsahují učivo skupiny objektů a vztahy mezi nimi, části systému a vztahy mezi nimi, práce se strukturovanými daty: shodné a odlišné vlastnosti objektů; řazení prvků do řad, tabulka a její struktura.

Součástí pracovních listů ve formátu pdf je také excelovský sešit s tabulkou, ve které jsou zpracované veškeré údaje z pracovních listů tak, aby si vyučující mohli jednoduše vyfiltrovat potřebná řešení vlastních otázek.

Další produkty od autora Milan Šatra

361068
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Ukázka pracovního listu ze s ady pracovních listů na téma Informační systémy v předmětu Informatika. Cílová skupina: 5
0.00 Kč
258941
Informatika
5.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada 8 pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování – čtení grafů - I
80.00 Kč
263289
Informatika
6.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada pracovních listů včetně řešení k tematickému celku Data, informace, modelování I-9-1-01 - získá z
99.00 Kč
449379
Informatika
4., 5.
Přípravy hodiny/lekce
Komplex 6 sad údajů (dat) včetně vzorových řešení dvou zadání ve formě příprav na výuku informatiky na 1. stupni ZŠ
49.00 Kč
INFORMAČNÍ SYSTÉMY 5. ROČNÍK INFORMAČNÍ SYSTÉMY 5. ROČNÍK
Sada pracovních listů pro výuku tematického celku Informační systémy v předmětu Informatika obsahuje 4 pracovní listy po dvou stránkách. První strana obsahuje vždy zadání vlastního systému, k němuž mají žáci vytvořit jednoduchý informační systém pro získání odpovědí (informací) na základě údajů (dat) získaných z vlastností jednotlivých prvků systému. Druhý list obsahuje pomocné kartičky pro sestavování tabulek na lavici. První pracovní list obsahuje obrázkový systémy, další trojice pak systémy slovní (města ČR, vyjmenovaná slova a přehled žáků).Doporučený způsob využití pracovních listů: Obě strany pracovních listů doporučuji vytisknout (podle potřeby na A3 nebo na A4), následně zalaminovat a rozstříhat na kartičky (35 ks). První pracovní list doporučuji ještě jednou vytisknout, zalaminovat a ponechat nerozstříhaný. Úvodní hodinu výuky informačních systémů se používá nejprve nerozstříhaný pracovní list, v němž budou žáci hledat odpovědi na otázky od vyučujícího. Žáci by měli pochopit složitost (chaotičnost) neuspořádaného pracovního listu. Následně bude žákům rozdána rozstříhaná varianta pracovního listu a žáci budou hledat odpovědi na zadané otázky s pomocí filtrování kartiček a jejich sestavováním do „tabulek“ – vytvářejí tím intuitivně vlastní informační systémy a chápou tím nutnost filtrování a uspořádávání dat pro získávání potřebných informací. Práce je koncipována zásadně jako práce ve dvojicích nebo v méně početných skupinkách. Žáci využitím těchto pracovních listů naplňují povinné výstupy I-5-3-01 (v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi) a I-5-3-02 (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná i nečíselná data). Pracovní listy obsahují učivo skupiny objektů a vztahy mezi nimi, části systému a vztahy mezi nimi, práce se strukturovanými daty: shodné a odlišné vlastnosti objektů; řazení prvků do řad, tabulka a její struktura.Součástí pracovních listů ve formátu pdf je také excelovský sešit s tabulkou, ve které jsou zpracované veškeré údaje z pracovních listů tak, aby si vyučující mohli jednoduše vyfiltrovat potřebná řešení vlastních otázek.
UUCZ-334419
Informatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.
79.00