Sada pracovních listů pro výuku tematického celku Informační systémy v předmětu Informatika obsahuje 4 pracovní listy po dvou stránkách. První strana obsahuje vždy zadání vlastního systému, k němuž mají žáci vytvořit jednoduchý informační systém pro získání odpovědí (informací) na základě údajů (dat) získaných z vlastností jednotlivých prvků systému. Druhý list obsahuje pomocné kartičky pro sestavování tabulek na lavici. První pracovní list obsahuje obrázkový systémy, další trojice pak systémy slovní (města ČR, vyjmenovaná slova a přehled žáků).
Doporučený způsob využití pracovních listů: Obě strany pracovních listů doporučuji vytisknout (podle potřeby na A3 nebo na A4), následně zalaminovat a rozstříhat na kartičky (35 ks). První pracovní list doporučuji ještě jednou vytisknout, zalaminovat a ponechat nerozstříhaný. Úvodní hodinu výuky informačních systémů se používá nejprve nerozstříhaný pracovní list, v němž budou žáci hledat odpovědi na otázky od vyučujícího. Žáci by měli pochopit složitost (chaotičnost) neuspořádaného pracovního listu. Následně bude žákům rozdána rozstříhaná varianta pracovního listu a žáci budou hledat odpovědi na zadané otázky s pomocí filtrování kartiček a jejich sestavováním do „tabulek“ – vytvářejí tím intuitivně vlastní informační systémy a chápou tím nutnost filtrování a uspořádávání dat pro získávání potřebných informací. Práce je koncipována zásadně jako práce ve dvojicích nebo v méně početných skupinkách.
Žáci využitím těchto pracovních listů naplňují povinné výstupy I-5-3-01 (v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi) a I-5-3-02 (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná i nečíselná data). Pracovní listy obsahují učivo skupiny objektů a vztahy mezi nimi, části systému a vztahy mezi nimi, práce se strukturovanými daty: shodné a odlišné vlastnosti objektů; řazení prvků do řad, tabulka a její struktura.
Součástí pracovních listů ve formátu pdf je také excelovský sešit s tabulkou, ve které jsou zpracované veškeré údaje z pracovních listů tak, aby si vyučující mohli jednoduše vyfiltrovat potřebná řešení vlastních otázek.