INFORMAČNÍ SYSTÉMY 5. ROČNÍK

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
12
Velikost: 1.12 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
4. 8. 2023
Sdílet:

Sada pracovních listů pro výuku tematického celku Informační systémy v předmětu Informatika obsahuje 4 pracovní listy po dvou stránkách. První strana obsahuje vždy zadání vlastního systému, k němuž mají žáci vytvořit jednoduchý informační systém pro získání odpovědí (informací) na základě údajů (dat) získaných z vlastností jednotlivých prvků systému. Druhý list obsahuje pomocné kartičky pro sestavování tabulek na lavici. První pracovní list obsahuje obrázkový systémy, další trojice pak systémy slovní (města ČR, vyjmenovaná slova a přehled žáků).

Doporučený způsob využití pracovních listů: Obě strany pracovních listů doporučuji vytisknout (podle potřeby na A3 nebo na A4), následně zalaminovat a rozstříhat na kartičky (35 ks). První pracovní list doporučuji ještě jednou vytisknout, zalaminovat a ponechat nerozstříhaný. Úvodní hodinu výuky informačních systémů se používá nejprve nerozstříhaný pracovní list, v němž budou žáci hledat odpovědi na otázky od vyučujícího. Žáci by měli pochopit složitost (chaotičnost) neuspořádaného pracovního listu. Následně bude žákům rozdána rozstříhaná varianta pracovního listu a žáci budou hledat odpovědi na zadané otázky s pomocí filtrování kartiček a jejich sestavováním do „tabulek“ – vytvářejí tím intuitivně vlastní informační systémy a chápou tím nutnost filtrování a uspořádávání dat pro získávání potřebných informací. Práce je koncipována zásadně jako práce ve dvojicích nebo v méně početných skupinkách.

Žáci využitím těchto pracovních listů naplňují povinné výstupy I-5-3-01 (v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi) a I-5-3-02 (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná i nečíselná data). Pracovní listy obsahují učivo skupiny objektů a vztahy mezi nimi, části systému a vztahy mezi nimi, práce se strukturovanými daty: shodné a odlišné vlastnosti objektů; řazení prvků do řad, tabulka a její struktura.

Součástí pracovních listů ve formátu pdf je také excelovský sešit s tabulkou, ve které jsou zpracované veškeré údaje z pracovních listů tak, aby si vyučující mohli jednoduše vyfiltrovat potřebná řešení vlastních otázek.

Další produkty od autora Milan Šatra

273515
Vlastivěda
4., 5.
Pracovní listy
ročník: 4. - 5. ročník ZŠ popis: Soubor 17 pracovních listů se slepou mapou na dokreslení, hlavními infromacemi
50.00 Kč
331325
Informatika
4., 5.
Pracovní listy
Přestože se staly vzorové ŠVP na webu imysleni.cz jakýmsi nepsaným standardem pro výuky informatiky pro většinu škol
79.00 Kč
291646
Občanská výchova
6., 7., 8., 9.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Komplet pracovních listů na téma peníze. Cílová skupina: 6. – 9. ročník ZŠ Metodické pokyny: Komplet 8
40.00 Kč
551094
Informatika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Obsah materiálu: Sada 3 pracovních listů (celkem 12 rodokmenů) včetně řešení k tematickému celku Data, informace
45.00 Kč
INFORMAČNÍ SYSTÉMY 5. ROČNÍK INFORMAČNÍ SYSTÉMY 5. ROČNÍK
Sada pracovních listů pro výuku tematického celku Informační systémy v předmětu Informatika obsahuje 4 pracovní listy po dvou stránkách. První strana obsahuje vždy zadání vlastního systému, k němuž mají žáci vytvořit jednoduchý informační systém pro získání odpovědí (informací) na základě údajů (dat) získaných z vlastností jednotlivých prvků systému. Druhý list obsahuje pomocné kartičky pro sestavování tabulek na lavici. První pracovní list obsahuje obrázkový systémy, další trojice pak systémy slovní (města ČR, vyjmenovaná slova a přehled žáků). Doporučený způsob využití pracovních listů: Obě strany pracovních listů doporučuji vytisknout (podle potřeby na A3 nebo na A4), následně zalaminovat a rozstříhat na kartičky (35 ks). První pracovní list doporučuji ještě jednou vytisknout, zalaminovat a ponechat nerozstříhaný. Úvodní hodinu výuky informačních systémů se používá nejprve nerozstříhaný pracovní list, v němž budou žáci hledat odpovědi na otázky od vyučujícího. Žáci by měli pochopit složitost (chaotičnost) neuspořádaného pracovního listu. Následně bude žákům rozdána rozstříhaná varianta pracovního listu a žáci budou hledat odpovědi na zadané otázky s pomocí filtrování kartiček a jejich sestavováním do „tabulek“ – vytvářejí tím intuitivně vlastní informační systémy a chápou tím nutnost filtrování a uspořádávání dat pro získávání potřebných informací. Práce je koncipována zásadně jako práce ve dvojicích nebo v méně početných skupinkách. Žáci využitím těchto pracovních listů naplňují povinné výstupy I-5-3-01 (v systémech, které ho obklopují, rozezná jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi) a I-5-3-02 (pro vymezený problém zaznamenává do existující tabulky nebo seznamu číselná i nečíselná data). Pracovní listy obsahují učivo skupiny objektů a vztahy mezi nimi, části systému a vztahy mezi nimi, práce se strukturovanými daty: shodné a odlišné vlastnosti objektů; řazení prvků do řad, tabulka a její struktura. Součástí pracovních listů ve formátu pdf je také excelovský sešit s tabulkou, ve které jsou zpracované veškeré údaje z pracovních listů tak, aby si vyučující mohli jednoduše vyfiltrovat potřebná řešení vlastních otázek.
UUCZ-334419
Informatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.
79.00