Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému zlepšení. Věřím, že tento materiál žákům k jejímu rozvoji pomůže.
Obsah
- 4 rozložené pláště, ke každé 8 složených kostek,
- zmenšené všechny karty na 2 stranách A4.
- síť krychle ke slepení,
- řešení pro učitele.
Pravidla
- Žáci třídí krychličky, které lze získat složením pláště krychle. Pozor, záleží i na orientaci teček ve stěně krychle. Dvě tečky horizontálně není totéž jako dvě tečky vertikálně.
- Nastat mohou 3 situace:
- krychlička je zcela správně,
- počet teček na stěně krychle je správně, ale ve špatné orientaci. Žák dokreslí stěnu v správné orientaci.
- nikdy se nestane, že krychlička budeme mít tento počet teček na stěnách.
Způsob využití
- Dle mého se pro mladší žáky jedná o velmi náročnou aktivitu na prostorovou představivost. Pro zjednodušení nechte žáky vytvořit krychli, na kterou si puntíky nakreslí a pak už jen otáčí a zjišťují zda je složená krychle správně. Pozor na správné nakreslení orientace teček.
- Starší, nebo zdatné mladší žáky nechte řešit bez pomocné krychle.