Pomůcky
- řezačka a laminovačka
Obsah
- žáci plní 3 úkoly:
- doplnit stavbu nejmenším počtem krychliček na celou krychli - hledají stavbou zakryté krychličky,
- stavba se skládá z tečkovaných hracích kostek, žáci počítají tečky na povrchu stavby (bez dna). Tečky ve stavbách nejsou doplněný úmyslně, abych se u žáků vyvarovala mechanickému nasčítání puntíků,
- lze u některých staveb přesunout jednu krychličku, abychom doplňovali na menší krychli?
- 23 krychlových staveb, 3 úrovně
- 1. úroveň: 10 staveb, které mají pouze viditelné krychle,
- 2. úroveň: 10 staveb, kde jsou některé krychličky schované za stavbou,
- 3. úroveň: 3 stavby, složitější na doplnění na krychli.
- můžete si vybrat ze 3 typů zadání:
- kartičky bez řešení na druhé straně,
- kartičky s řešením na druhé straně (vyjma přesunu krychličky na menší krychli),
- ucelené 2 strany A4 všech staveb.
- řešení pro učitele
Možný způsob hry
- Je na Vás jaké ze 3 úkolů vyberete (doplnění na krychli, počítání puntíků, přesouvání krychličky pro získání menší krychle),
- zadejte jako: nejdříve všechny stavby doplň na krychli a až poté začni počítat puntíky, nebo u jedné stavby rovnou zjisti všechny úkoly,
- Nakopírujte všechny stavby jako 2 pracovní listy a nechte žáky pracovat,
- žáci v pohybu: nakopírujte větší karty, ať s řešením, nebo bez, rozmístěte po třídě a žáci své výsledky zaznamenávají do sešitu, zdůrazněte, že si musí zapsat i číslo karty se stavbou. (Pokud máte kostky, mohou žáci stavby u stanovišť s kartami postavit).