Určování a měření úhlů (zavedení pojmů typu úhlů)

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6., 7.
Počet stran:
20
Velikost: 13.81 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 3. 2024
Sdílet:

Mnoho stran s úlohami, které vedou k zavedení pojmů, měření a dopočítávání. S řešením z boku papíru - lze odstřihnout.

Obsah

  • kromě 5. listu, kde žák měří úhly úhloměrem, je na všech ostatních dole nebo po straně uvedeno řešení, které se přehne, aby ho žák při řešení neviděl.
  • 1. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Jedno rameno je vždy vodorovné,
  • 2. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Ani jedno rameno není vodorovné. (Oba listy rozstříhat a úhly rozdělit na tupé, ostré, přímé, pravé = zavedení pojmů dle velikosti úhlů s příklady.)
  • 3. list: 12 ciferníků, žák určuje svíraný úhel mezi hodinovými ručičkami,
  • 4. list: 12 ciferníků, žák dle zadaného času dokreslí polohu ručiček a zjistí jaký úhel ručičky svírají,
  • 5. list: 10 úhlů k změření úhloměrem - ideálně společná kontrola!!
  • 6. list: žák dopočítává početně velikosti úhlu, 6 zadání dopočet do 90°, 6 zadání dopočet do 180°, 9 zadání dopočet do různých velikostí,
  • 7. list: 9 rovinných útvarů, kde žák určuje velikost vyznačeného úhlu od středu; 13 kruhů, kde žák určuje velikost úhlu vyznačené části, kontrolou je mu tajenka,
  • 8. list: 8 obrázků 2 protínajících se přímek = zavedení pojmů vedlejší a vrcholový úhel,
  • 9. list: 5 obrázků 3 protínajících se přímek = zavedení pojmů souhlasné a střídavé úhly,
  • 10. list: 7 složitějších obrázků různě protínajících se přímek, žák využívá vlastnosti vrcholových, vedlejších, souhlasných a jiných úhlů.

Způsob práce

  • U každého listu žák uvede PRAVDIVĚ kolik měl chyb, v čem chyboval a zda by ještě potřeboval procvičit,
  • Úhly značím 8 řeckými písmeny: alfa, beta, gama, delta, epsilon, pí, fí, omega
  • Postup pro žáky:
    • spočítej,
    • zkontroluj s řešením,
    • napiš počet chyb,
    • napiš v čem jsi dělal/a chyby a chyby oprav. Pokud nevíš zeptej se spolužáka, nebo učitele.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

411094
Matematika
7., 8., 9., SŠ
Didaktické hry
Desková hra. Žáci mezi sebou soutěží a snaží se o správnost výpočtů, ke kontrole učitel může žákům vytisknout řešení
30.00 Kč
747741
Matematika
8., 9.
Pracovní listy
Praktický materiál pro snadné procvičení mocnin: 130 úloh, různé úrovně obtížnosti, řešení součástí. Ideální pro
40.00 Kč
338315
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Obsah 5 typů rébusů, ke každému 8 zadání + velký SPECIÁL, ke každému strana A4 s pravidly řešení a několik vyřešených
0.00 Kč
739405
Matematika
Ostatní
Samokontrolovací karty zaměřené na řešení úloh s komplexními čísly. Umožněte žákům procvičovat učivo různých obtížností
39.00 Kč
Určování a měření úhlů (zavedení pojmů typu úhlů) Určování a měření úhlů (zavedení pojmů typu úhlů)
Mnoho stran s úlohami, které vedou k zavedení pojmů, měření a dopočítávání. S řešením z boku papíru - lze odstřihnout. Obsah kromě 5. listu, kde žák měří úhly úhloměrem, je na všech ostatních dole nebo po straně uvedeno řešení, které se přehne, aby ho žák při řešení neviděl. 1. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Jedno rameno je vždy vodorovné, 2. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Ani jedno rameno není vodorovné. (Oba listy rozstříhat a úhly rozdělit na tupé, ostré, přímé, pravé = zavedení pojmů dle velikosti úhlů s příklady.) 3. list: 12 ciferníků, žák určuje svíraný úhel mezi hodinovými ručičkami, 4. list: 12 ciferníků, žák dle zadaného času dokreslí polohu ručiček a zjistí jaký úhel ručičky svírají, 5. list: 10 úhlů k změření úhloměrem - ideálně společná kontrola!! 6. list: žák dopočítává početně velikosti úhlu, 6 zadání dopočet do 90°, 6 zadání dopočet do 180°, 9 zadání dopočet do různých velikostí, 7. list: 9 rovinných útvarů, kde žák určuje velikost vyznačeného úhlu od středu; 13 kruhů, kde žák určuje velikost úhlu vyznačené části, kontrolou je mu tajenka, 8. list: 8 obrázků 2 protínajících se přímek = zavedení pojmů vedlejší a vrcholový úhel, 9. list: 5 obrázků 3 protínajících se přímek = zavedení pojmů souhlasné a střídavé úhly, 10. list: 7 složitějších obrázků různě protínajících se přímek, žák využívá vlastnosti vrcholových, vedlejších, souhlasných a jiných úhlů. Způsob práce U každého listu žák uvede PRAVDIVĚ kolik měl chyb, v čem chyboval a zda by ještě potřeboval procvičit, Úhly značím 8 řeckými písmeny: alfa, beta, gama, delta, epsilon, pí, fí, omega Postup pro žáky: spočítej, zkontroluj s řešením, napiš počet chyb, napiš v čem jsi dělal/a chyby a chyby oprav. Pokud nevíš zeptej se spolužáka, nebo učitele.  
UUCZ-305631
Matematika>Pracovní listy>Testy a písemky>4.>5.>6.>7.
40.00