Mnoho stran s úlohami, které vedou k zavedení pojmů, měření a dopočítávání. S řešením z boku papíru - lze odstřihnout.
Obsah
- kromě 5. listu, kde žák měří úhly úhloměrem, je na všech ostatních dole nebo po straně uvedeno řešení, které se přehne, aby ho žák při řešení neviděl.
- 1. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Jedno rameno je vždy vodorovné,
- 2. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Ani jedno rameno není vodorovné. (Oba listy rozstříhat a úhly rozdělit na tupé, ostré, přímé, pravé = zavedení pojmů dle velikosti úhlů s příklady.)
- 3. list: 12 ciferníků, žák určuje svíraný úhel mezi hodinovými ručičkami,
- 4. list: 12 ciferníků, žák dle zadaného času dokreslí polohu ručiček a zjistí jaký úhel ručičky svírají,
- 5. list: 10 úhlů k změření úhloměrem - ideálně společná kontrola!!
- 6. list: žák dopočítává početně velikosti úhlu, 6 zadání dopočet do 90°, 6 zadání dopočet do 180°, 9 zadání dopočet do různých velikostí,
- 7. list: 9 rovinných útvarů, kde žák určuje velikost vyznačeného úhlu od středu; 13 kruhů, kde žák určuje velikost úhlu vyznačené části, kontrolou je mu tajenka,
- 8. list: 8 obrázků 2 protínajících se přímek = zavedení pojmů vedlejší a vrcholový úhel,
- 9. list: 5 obrázků 3 protínajících se přímek = zavedení pojmů souhlasné a střídavé úhly,
- 10. list: 7 složitějších obrázků různě protínajících se přímek, žák využívá vlastnosti vrcholových, vedlejších, souhlasných a jiných úhlů.
Způsob práce
- U každého listu žák uvede PRAVDIVĚ kolik měl chyb, v čem chyboval a zda by ještě potřeboval procvičit,
- Úhly značím 8 řeckými písmeny: alfa, beta, gama, delta, epsilon, pí, fí, omega
- Postup pro žáky:
- spočítej,
- zkontroluj s řešením,
- napiš počet chyb,
- napiš v čem jsi dělal/a chyby a chyby oprav. Pokud nevíš zeptej se spolužáka, nebo učitele.