Určování a měření úhlů (zavedení pojmů typu úhlů)

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6., 7.
Počet stran:
20
Velikost: 13.81 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 3. 2024
Sdílet:

Mnoho stran s úlohami, které vedou k zavedení pojmů, měření a dopočítávání. S řešením z boku papíru - lze odstřihnout.

Obsah

  • kromě 5. listu, kde žák měří úhly úhloměrem, je na všech ostatních dole nebo po straně uvedeno řešení, které se přehne, aby ho žák při řešení neviděl.
  • 1. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Jedno rameno je vždy vodorovné,
  • 2. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Ani jedno rameno není vodorovné. (Oba listy rozstříhat a úhly rozdělit na tupé, ostré, přímé, pravé = zavedení pojmů dle velikosti úhlů s příklady.)
  • 3. list: 12 ciferníků, žák určuje svíraný úhel mezi hodinovými ručičkami,
  • 4. list: 12 ciferníků, žák dle zadaného času dokreslí polohu ručiček a zjistí jaký úhel ručičky svírají,
  • 5. list: 10 úhlů k změření úhloměrem - ideálně společná kontrola!!
  • 6. list: žák dopočítává početně velikosti úhlu, 6 zadání dopočet do 90°, 6 zadání dopočet do 180°, 9 zadání dopočet do různých velikostí,
  • 7. list: 9 rovinných útvarů, kde žák určuje velikost vyznačeného úhlu od středu; 13 kruhů, kde žák určuje velikost úhlu vyznačené části, kontrolou je mu tajenka,
  • 8. list: 8 obrázků 2 protínajících se přímek = zavedení pojmů vedlejší a vrcholový úhel,
  • 9. list: 5 obrázků 3 protínajících se přímek = zavedení pojmů souhlasné a střídavé úhly,
  • 10. list: 7 složitějších obrázků různě protínajících se přímek, žák využívá vlastnosti vrcholových, vedlejších, souhlasných a jiných úhlů.

Způsob práce

  • U každého listu žák uvede PRAVDIVĚ kolik měl chyb, v čem chyboval a zda by ještě potřeboval procvičit,
  • Úhly značím 8 řeckými písmeny: alfa, beta, gama, delta, epsilon, pí, fí, omega
  • Postup pro žáky:
    • spočítej,
    • zkontroluj s řešením,
    • napiš počet chyb,
    • napiš v čem jsi dělal/a chyby a chyby oprav. Pokud nevíš zeptej se spolužáka, nebo učitele.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

309688
Matematika
4., 5.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
29.00 Kč
190732
Matematika
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Úvod do početních operací se zlomky s pomocí grafických modelů. V závěru lehké slovní úlohy. Cíl žák zvládá zobrazovat
43.00 Kč
525160
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Inspirováno úlohami z přijímacích testů na SŠ. Materiál obsahuje 15 "rostouchích" obrazců a ke každému se pojí několik
25.00 Kč
420878
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Pracovní listy zaměřené na budování pojmu smíšeného čísla pomocí geometrických modelů. Obsah všechny aktivity jsou
30.00 Kč
Určování a měření úhlů (zavedení pojmů typu úhlů) Určování a měření úhlů (zavedení pojmů typu úhlů)
Mnoho stran s úlohami, které vedou k zavedení pojmů, měření a dopočítávání. S řešením z boku papíru - lze odstřihnout. Obsah kromě 5. listu, kde žák měří úhly úhloměrem, je na všech ostatních dole nebo po straně uvedeno řešení, které se přehne, aby ho žák při řešení neviděl. 1. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Jedno rameno je vždy vodorovné, 2. list: 10 příkladů, žák dle již předtištěných úhloměrů zjišťuje velikost úhlu. Ani jedno rameno není vodorovné. (Oba listy rozstříhat a úhly rozdělit na tupé, ostré, přímé, pravé = zavedení pojmů dle velikosti úhlů s příklady.) 3. list: 12 ciferníků, žák určuje svíraný úhel mezi hodinovými ručičkami, 4. list: 12 ciferníků, žák dle zadaného času dokreslí polohu ručiček a zjistí jaký úhel ručičky svírají, 5. list: 10 úhlů k změření úhloměrem - ideálně společná kontrola!! 6. list: žák dopočítává početně velikosti úhlu, 6 zadání dopočet do 90°, 6 zadání dopočet do 180°, 9 zadání dopočet do různých velikostí, 7. list: 9 rovinných útvarů, kde žák určuje velikost vyznačeného úhlu od středu; 13 kruhů, kde žák určuje velikost úhlu vyznačené části, kontrolou je mu tajenka, 8. list: 8 obrázků 2 protínajících se přímek = zavedení pojmů vedlejší a vrcholový úhel, 9. list: 5 obrázků 3 protínajících se přímek = zavedení pojmů souhlasné a střídavé úhly, 10. list: 7 složitějších obrázků různě protínajících se přímek, žák využívá vlastnosti vrcholových, vedlejších, souhlasných a jiných úhlů. Způsob práce U každého listu žák uvede PRAVDIVĚ kolik měl chyb, v čem chyboval a zda by ještě potřeboval procvičit, Úhly značím 8 řeckými písmeny: alfa, beta, gama, delta, epsilon, pí, fí, omega Postup pro žáky: spočítej, zkontroluj s řešením, napiš počet chyb, napiš v čem jsi dělal/a chyby a chyby oprav. Pokud nevíš zeptej se spolužáka, nebo učitele.  
UUCZ-305631
Matematika>Pracovní listy>Testy a písemky>4.>5.>6.>7.
40.00