Kolik je hodin? Poznáváme čas.

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
52
Velikost: 80.54 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající UčiTerka !
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 3. 2025
Sdílet:

Materiál pomáhá dětem naučit se správně pracovat s časem na ručičkových i digitálních hodinách. Díky různorodým aktivitám – kolíčkování, skládání a zaznačování času – si děti osvojují nejen čtení času, ale i jeho různé zápisy. 

Materiál obsahuje

  • Pouze celé hodiny a půlhodiny, což usnadňuje první seznámení s určováním času.
  • Přehled hodin pro lepší orientaci + A5 hodiny pro zaznamenávání času.
  • Kartičky s hodinami, které jsou rozděleny na dvě časová období:
    • Ráno + dopoledne (00:30–12:00)
    • Odpoledne + večer (12:30–00:00)
  • Tři aktivity, které propojují ručičkové a digitální hodiny
  • Kolíčkování obsahuje i správné řešení.

 

Jak pracovat s materiálem

  • Materiál vytiskněte, zalaminujte a kartičky vystřihněte.
  • Žáci procvičují rozpoznávání a zápis času na ručičkových i digitálních hodinách.
  • Kolíčkování
    • Žák si vezme kartičku s ručičkovými hodinami a vybere správný digitální čas.
    • Na vybraný čas připevní kolíček.
    • Aktivita rozvíjí vizuální porovnání ručičkového a digitálního času.
  • Skládačka
    • Každá skládačka se skládá ze 4 dílků: ručičkové hodiny, dvě varianty digitálního času a větu s časovým údajem (např. „Je pět hodin.“)
    • Žáci hledají správné dílky a skládají je dohromady.
    • Aktivita podporuje logické myšlení a porozumění různým zápisům času.
  • Zaznačování času na ručičkové hodiny
    • Žák dostane kartičku s větou nebo digitálním časem.
    • Pomocí fixy zaznačí správný čas.
    • Aktivita učí správně nastavit ručičkové hodiny podle digitálního zápisu či věty.



Možnosti využití materiálu

  • Individuální práce – žáci pracují samostatně s kartičkami podle svého tempa.
  • Skupinová aktivita – lze využít jako soutěžní hru nebo týmovou spolupráci.
  • Opakovací cvičení – vhodné jako opakování učiva nebo rozcvička na začátku hodiny.
  • Stanoviště – každá aktivita může být samostatným stanovištěm, kde si žáci střídavě procvičují různé dovednosti.


 

Další produkty od autora UčiTerka !

798314
Český jazyk - čtení
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál pro 1. třídu je zaměřený na čtení s porozuměním a psaní. Obsahuje tři aktivity – přiřazování obrázků k větám
35.00 Kč
799978
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál obsahuje Tři barevně odlišené sady hadů podle úrovně obtížnosti: Počítání do 10 Počítání do 20 Počítání do 30
30.00 Kč
792350
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
📚 Obsah materiálu: ✅ Sčítání a odčítání v oboru do 12 (25 sloupečků - 250 příkladů) ✅ Příklady seřazené do přehledných
30.00 Kč
817508
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Zábavné čtení s porozuměním v 7 různých sadách! Děti čtou věty, hledají odpovídající obrázky, doplňují písmena a
30.00 Kč
Kolik je hodin? Poznáváme čas. Kolik je hodin? Poznáváme čas.
Materiál pomáhá dětem naučit se správně pracovat s časem na ručičkových i digitálních hodinách. Díky různorodým aktivitám – kolíčkování, skládání a zaznačování času – si děti osvojují nejen čtení času, ale i jeho různé zápisy. Materiál obsahujePouze celé hodiny a půlhodiny, což usnadňuje první seznámení s určováním času.Přehled hodin pro lepší orientaci + A5 hodiny pro zaznamenávání času.Kartičky s hodinami, které jsou rozděleny na dvě časová období:Ráno + dopoledne (00:30–12:00)Odpoledne + večer (12:30–00:00)Tři aktivity, které propojují ručičkové a digitální hodinyKolíčkování obsahuje i správné řešení. Jak pracovat s materiálemMateriál vytiskněte, zalaminujte a kartičky vystřihněte.Žáci procvičují rozpoznávání a zápis času na ručičkových i digitálních hodinách.KolíčkováníŽák si vezme kartičku s ručičkovými hodinami a vybere správný digitální čas.Na vybraný čas připevní kolíček.Aktivita rozvíjí vizuální porovnání ručičkového a digitálního času.SkládačkaKaždá skládačka se skládá ze 4 dílků: ručičkové hodiny, dvě varianty digitálního času a větu s časovým údajem (např. „Je pět hodin.“)Žáci hledají správné dílky a skládají je dohromady.Aktivita podporuje logické myšlení a porozumění různým zápisům času.Zaznačování času na ručičkové hodinyŽák dostane kartičku s větou nebo digitálním časem.Pomocí fixy zaznačí správný čas.Aktivita učí správně nastavit ručičkové hodiny podle digitálního zápisu či věty.Možnosti využití materiáluIndividuální práce – žáci pracují samostatně s kartičkami podle svého tempa.Skupinová aktivita – lze využít jako soutěžní hru nebo týmovou spolupráci.Opakovací cvičení – vhodné jako opakování učiva nebo rozcvička na začátku hodiny.Stanoviště – každá aktivita může být samostatným stanovištěm, kde si žáci střídavě procvičují různé dovednosti. 
UUCZ-813935
Matematika>Prvouka>Skládačky>Kolíčkování>Ostatní>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🕐 Hodiny - čas
40.00