Materiál pomáhá dětem naučit se správně pracovat s časem na ručičkových i digitálních hodinách. Díky různorodým aktivitám – kolíčkování, skládání a zaznačování času – si děti osvojují nejen čtení času, ale i jeho různé zápisy.
Materiál obsahuje
- Pouze celé hodiny a půlhodiny, což usnadňuje první seznámení s určováním času.
- Přehled hodin pro lepší orientaci + A5 hodiny pro zaznamenávání času.
- Kartičky s hodinami, které jsou rozděleny na dvě časová období:
- Ráno + dopoledne (00:30–12:00)
- Odpoledne + večer (12:30–00:00)
- Tři aktivity, které propojují ručičkové a digitální hodiny
- Kolíčkování obsahuje i správné řešení.
Jak pracovat s materiálem
- Materiál vytiskněte, zalaminujte a kartičky vystřihněte.
- Žáci procvičují rozpoznávání a zápis času na ručičkových i digitálních hodinách.
- Kolíčkování
- Žák si vezme kartičku s ručičkovými hodinami a vybere správný digitální čas.
- Na vybraný čas připevní kolíček.
- Aktivita rozvíjí vizuální porovnání ručičkového a digitálního času.
- Skládačka
- Každá skládačka se skládá ze 4 dílků: ručičkové hodiny, dvě varianty digitálního času a větu s časovým údajem (např. „Je pět hodin.“)
- Žáci hledají správné dílky a skládají je dohromady.
- Aktivita podporuje logické myšlení a porozumění různým zápisům času.
- Zaznačování času na ručičkové hodiny
- Žák dostane kartičku s větou nebo digitálním časem.
- Pomocí fixy zaznačí správný čas.
- Aktivita učí správně nastavit ručičkové hodiny podle digitálního zápisu či věty.
Možnosti využití materiálu
- Individuální práce – žáci pracují samostatně s kartičkami podle svého tempa.
- Skupinová aktivita – lze využít jako soutěžní hru nebo týmovou spolupráci.
- Opakovací cvičení – vhodné jako opakování učiva nebo rozcvička na začátku hodiny.
- Stanoviště – každá aktivita může být samostatným stanovištěm, kde si žáci střídavě procvičují různé dovednosti.