Procvičte rýsování lineárních funkcí podle jejich předpisu zajímavějším způsobem. V tomto materiálu žáci propojí jak znalosti rýsování lineárních funkcí a osvěží si význam parametrů, tak také zapracují na vizuálu a využijí pastelky.
V tomto balíčku naleznete čtyři pracovní listy. Každý pracovní list má jinou sadu funkcí, které po zanesení do soustavy souřadnic vytvoří jinou pomyslnou vitráž. Pracovní listy jsou vytvořené tak, aby vedly žáka k pochopení významu jednotlivých parametrů lineární funkce. V předpisu funkce ve tvaru y=ax+b udává číslo „a“ velikost sklonu, znaménko u „a“ určuje, zda funkce bude růst, či klesat, a číslo „b“ udává průsečík s osou y. Tuto věc samozřejmě víme, ale jde o to, aby sami žáci přišli na to, co daná čísla dělají. A nejlepším způsobem k tomuto poznání je samotná tvorba vitráže, která jim toto vše zprostředkuje.
Pod pracovními listy jsou tři listy s předtištěnými soustavami souřadnic. Je tu soustava, která má jak vyznačené a pojmenované osy a body na osách. Poté je tu soustava s vyznačenými body a popsanými osami a pak pomyslná slepá osa. Upřímně ale mohu říci, že postačí i dostatečně velký čtverečkovaný, či prázdný papír, na který žáci narýsují osy. Samotnou práci poté mohou provádět přímo do sešitu.