MIKULÁŠSKÉ POČÍTÁNÍ - kolíčkování, skládačky

Předmět:
Počet stran:
11
Velikost: 15.82 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 12. 2023
Sdílet:

Tematický soubor “MIKULÁŠSKÉ POČÍTÁNÍ - kolíčkování, skládačky” je zaměřen na rozvoj matematické pregramotnosti a zrakového vnímání hravou formou.

V souboru naleznete 36 kartiček určených pro kolíčkovací aktivitu (18 kartiček s čísly + 18 kartiček s obrázky hracích kostek) a 32 skládaček.

1) KOLÍČKOVÁNÍ - počítáni

Děti spočítají prvky na kartičce a připnou kolíček na políčko se správným číslem / obrázkem hrací kostky.

2) SKLÁDAČKY

Děti k sobě přiřazují vždy 2 dílky, které k sobě patří. Počet prvků na menší kartičce musí být shodný s počtem prvků na větší kartičce s obrázkem pytle.

 

Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV.

Klíčové kompetence:

  • k učení (klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo, učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům)
  • k řešení problémů (řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích)

Vzdělávací oblasti:

  • Dítě a jeho tělo:
    • dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů
    • očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
  • Dítě a jeho psychika, podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace":
    • dílčí vzdělávací cíle -rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie, osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
    • očekávané výstupy - vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.)

Další produkty od autora Mgr. Barbora Růžičková

359247
Informatika
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
25 kartiček s obrázky domácích / hospodářských zvířat a jejich mláďat. Aktivity s robotickými hračkami Bee-Bot / Blue
40.00 Kč
358788
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje 10 karet s čísly (1-10) a obrázky znázorňujícími počet ve formátu A4. Soubor je pojat tematicky - lze
37.00 Kč
558092
Logopedie
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
Soubor “Čarodějnická oromotorika” obsahuje celkem 13 obrázkových karet s cvičením pro rozvoj motoriky mluvidel. Je možné
49.00 Kč
358764
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Já mám, kdo má
Soubor obsahuje 24 kartiček určených ke hře " Já mám, kdo má" na téma OVOCE a ZELENINA a seznam jednotlivých obrázků s
33.00 Kč
MIKULÁŠSKÉ POČÍTÁNÍ - kolíčkování, skládačky MIKULÁŠSKÉ POČÍTÁNÍ - kolíčkování, skládačky
Tematický soubor “MIKULÁŠSKÉ POČÍTÁNÍ - kolíčkování, skládačky” je zaměřen na rozvoj matematické pregramotnosti a zrakového vnímání hravou formou. V souboru naleznete 36 kartiček určených pro kolíčkovací aktivitu (18 kartiček s čísly + 18 kartiček s obrázky hracích kostek) a 32 skládaček. 1) KOLÍČKOVÁNÍ - počítáni Děti spočítají prvky na kartičce a připnou kolíček na políčko se správným číslem / obrázkem hrací kostky. 2) SKLÁDAČKY Děti k sobě přiřazují vždy 2 dílky, které k sobě patří. Počet prvků na menší kartičce musí být shodný s počtem prvků na větší kartičce s obrázkem pytle.   Jedná se o vzdělávací materiál pro MŠ a je plně v souladu s RVP PV. Klíčové kompetence: k učení (klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo, učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům) k řešení problémů (řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého, užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích) Vzdělávací oblasti: Dítě a jeho tělo: dílčí vzdělávací cíle - rozvoj a užívání všech smyslů očekávané výstupy - vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.) Dítě a jeho psychika, podoblast "Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace": dílčí vzdělávací cíle -rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie, osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla) očekávané výstupy - vědomě využívat všechny smysly, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si (nového, změněného, chybějícího), zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi), chápat základní číselné a matematické pojmy, elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat (porovnávat, uspořádávat a třídit soubory předmětů podle určitého pravidla, orientovat se v elementárním počtu cca do šesti, chápat číselnou řadu v rozsahu první desítky, poznat více, stejně, méně, první, poslední apod.)
UUCZ-430944
Matematika>Skládačky>Kolíčkování>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>Čerti, andělé a Mikuláš
49.00